Vegatopia Forum

Konijnen & Knaagdieren

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #140 Gepost op: 29 december 2005, 12:47:31 »
Okee. Dan is er meer aan de hand dan een plotseling 'en nu vind ik ze stom'.

Ik zou contact opnemen met een konijnenopvang, Viz heeft het altijd over Bunnybin. Zij kunnen je vast verder helpen aan adressen bij je in de buurt die ze kunnen opvangen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #141 Gepost op: 07 januari 2006, 19:14:13 »
Moeten konijnen ontwormd worden? Zo ja, hoe vaak en waarmee?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #142 Gepost op: 15 februari 2006, 10:35:36 »
De easter egg op de Funda-site is best een leuk filmpje eigenlijk.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #143 Gepost op: 15 februari 2006, 15:13:17 »
Ah, wat lief! Ik vermoed wel dat ie eigenlijk andere bedoelingen heeft met de bal... ::)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #144 Gepost op: 15 februari 2006, 15:16:02 »
Nijntje P., gesteriliseerd mannetje, heeft de neiging wanneer ik hem opbeur of wanneer hij op schoot zit of op de tafel tegen me aan gaat staan om met zijn voorpootjes te gaan krabben en te bijten in mijn kleding. Hij bijt absoluut niet in de huid.
Is dit bozigheid of iets seksueels ofzoiets?

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #145 Gepost op: 15 februari 2006, 16:57:41 »
Konijnen hoeven niet ontwormd te worden.
Als je een nieuw konijn in huis haalt, is het wel verstandig de ontlasting na te laten kijken en natuurlijk wanneer er iets aan de hand is met het konijn.

Het bijt en graaf gedrag van Nijntje betekend: AANDACHT GRAAG (meestal voor een aai of wat lekkers of je moet anders aaien, op de juiste plekjes graag ! )

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #146 Gepost op: 15 februari 2006, 17:00:35 »
Ah, gelukkig maar, want ik dacht dat hij boos was.
Aandacht krijgt hij genoeg, als ik hem niet aai dan likt zijn vriendinnetje zijn oren wel, maar voor sommigen is het natuurlijk nooit genoeg ;).

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #147 Gepost op: 18 februari 2006, 15:58:53 »
De easter egg op de Funda-site is best een leuk filmpje eigenlijk.

Deed mijn konijn ook altijd, bij gebrek aan mooie konijnenvrouwen dan.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

mirrie

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #148 Gepost op: 22 februari 2006, 16:29:41 »
Nijntje P., gesteriliseerd mannetje, heeft de neiging wanneer ik hem opbeur of wanneer hij op schoot zit of op de tafel tegen me aan gaat staan om met zijn voorpootjes te gaan krabben en te bijten in mijn kleding. Hij bijt absoluut niet in de huid.
Is dit bozigheid of iets seksueels ofzoiets?

Mijn vrouwtjeskonijn suuzje houdt ook erg van happen in stofjes. Ze lijkt mensen te keuren door even in de broek van iemand te happen. Nooit door de stof heen, maar gewoon even proeven. En verder is ze dol op haar handdoek en op de gordijnen. Daar kan ze uren ruzie mee maken totdat ze totaal uitgeput neerstort. Gelukkig hangt de gordijnrails redelijk stevig.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.914
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #149 Gepost op: 01 maart 2006, 09:50:06 »

Dee

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #150 Gepost op: 01 maart 2006, 11:49:13 »
 :laugh: Wat een schatje.

Hanna

Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #151 Gepost op: 04 maart 2006, 22:52:35 »
Dit schatje lijkt echt sprekend op ons dwergkonijn Job!! Wat grappig zeg... Alleen is bij hem alles grijs wat bij deze bruin is (de onderkant dus) Onze Job huppelt lekker rond in huis samen met zijn ''grote zus'' Jib, onze Cavia. Een geweldig duo!! Vaak zit Job bij ons op de bank, wat hij gezellig vind! Ze hebben het prima naar hun zin, de hokken gaan open zodra we thuis zijn en zodra het lekker weer wordt gaan ze lekker naar buiten!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #152 Gepost op: 13 maart 2006, 16:11:24 »
Konijn Punky is weer lekker dwars aan het worden nu hij weer de hele tuin tot zijn beschikking heeft. Het resultaat is helaas nogal lawaaierig, want de boef sleept met alles wat hij kan vinden. Liefst dingen van metaal of bijv. de schep. Minder leuk voor de buren.

Kortom: ik wil hem wat te spelen geven. Iemand enig idee wat je een konijn als speelgoed kunt geven?
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #153 Gepost op: 13 maart 2006, 17:12:27 »
De schep? Hoe groot is dat konijn :o

Het beste is natuurlijk een ander konijn. Maar verder: takken (maken minder kabaal dan een schep), oude handdoeken, dozen (om onder te kruipen), iets stevigere dingen waar hij op kan springen. Een soort apenkooi voor konijnen ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #154 Gepost op: 13 maart 2006, 17:14:45 »
Er is nu een filmpje op Nederland 3 van een meisje dat het hok van haar konijn en cavia schoonmaakt. "Zo, dat is zwaar werk!" Konijn en cavia zatten gebroederlijk op een stoel te wachten tot ze er weer in mochten.

Ik ga ook maar eens het hok schoonmaken.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #155 Gepost op: 13 maart 2006, 22:45:33 »
De schep? Hoe groot is dat konijn :o

Zie smoelenboek, zou ik zeggen!  :O
Maar hij is niet zo zeer erg groot als wel behoorlijk sterk. Hij schuift het ding door de tuin, kleine stukjes.

Citaat
Het beste is natuurlijk een ander konijn.

Wordt nog steeds aan gewerkt. Het valt niet mee een geschikt konijn te vinden.  :'(

Citaat
Maar verder: takken (maken minder kabaal dan een schep), oude handdoeken, dozen (om onder te kruipen), iets stevigere dingen waar hij op kan springen. Een soort apenkooi voor konijnen ;)

Bedankt voor de tips! Ik ga aan de slag deze week!
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #156 Gepost op: 15 maart 2006, 11:15:46 »
Kaatje is misschien zwanger... Wat moet ik doen? Ze is eigenlijk veel te oud, een cavia moet een eerste nestje voor haar 1e verjaardag krijgen omdat haar bekken daarna minder flexibel wordt.

Ik kan niks anders doen dan afwachten. Natuurlijk wil ik veel liever dat het kleintjes zijn dan dat het tumoren zijn!

Als er kleintjes komen (dat zou dan binnen nu en een week of 3 zijn) wil ik ze niet weggeven.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #157 Gepost op: 15 maart 2006, 12:01:21 »
Kaatje is misschien zwanger...
:o O, wie is de vader dan? Gefeli! Krijgen we nou een mooie weblog als Viz had over haar konijnen?  ;)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #158 Gepost op: 15 maart 2006, 12:04:02 »
De vader zou dan Plien of Bianca (mannelijk, he ;)) moeten zijn. Vanavond gaat hun baasje kijken of het stiekum Arie en Sylvester zijn...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Konijnen & Knaagdieren
« Reactie #159 Gepost op: 15 maart 2006, 14:33:11 »
Kaatje is misschien zwanger... Wat moet ik doen? Ze is eigenlijk veel te oud, een cavia moet een eerste nestje voor haar 1e verjaardag krijgen omdat haar bekken daarna minder flexibel wordt.

Wat betekent dit eigenlijk? Dat er mogelijk complicaties zijn bij de geboorte of gegarandeerd? En wat voor complicaties zijn dat dan, kan de dierenarts iets doen dan misschien?