De buren van mijn moeder (die van die 13 katten) hadden twee konijnen lopen in het hok bij de katten.
Tot ze opeens nog wat zagen rondhuppelen in het hok, toen bleek dat het een mannetje en een vrouwtje zijn, en dat er dus 5 jongen geboren waren. Dat vond ik al belachelijk, die beesten worden kaal en blind geboren, dus als je het dan pas merkt dat er jongen zijn als ze al rondlopen... Maar goed, pa bleef bij de katten, en ma verhuisde met de jonkies naar een veel te klein hokje.
Gisteren stond ik even met m'n moeder te praten, kwam de buurvrouw eraan. Blijkt dat moederkonijn gewoon weer een nestje heeft geworpen, waarschijnlijk is ze nog een keer gedekt door pa konijn in de tijd dat het eerste nestje nog niet was ontdekt en ze dus nog gewoon bij elkaar zaten.
Inmiddels lopen er dus 10 konijnen rond (wel leuk hoor, al die kleine flapoortjes
). Gelukkig hebben ze nu wel een mooie ren gemaakt, en zou er gisteravond een dierenarts komen om ze te seksen, zodat ze de konijnen van verschillend geslacht apart kunnen gaan zetten.
Sommige mensen...