Bij wijze van voorbereiding voor m'n trip naar Praag ben ik wat wezen surfen op zoek naar hippe restaurants. Het meest opmerkelijke wat ik tegenkwam was...
RadostFX
... wat naast restaurant blijkbaar ook een nachtclub is. Kijk vooral naar het rare flash introfilmpje!
Verder zou Zen-Zen wel eens erg Zen kunnen zijn. Als ik beide tenten kan vinden en er ook daadwerkelijk binnen ga en later weer levend uit kom volgt het verslag nog.
Zo, mijn eerste post (hallo !) en om maar meteen met de deur in huis te vallen:
Als je hobby tieten kijken is, dan zit je goed bij Radost (=plezier)
Het eten is er overigens erg lekker !
Verder heb je in Praag redelijk wat Indiase/Aziatische restaurants waar ze ook heerlijke vegetarische curry's hebben.
De Tsjechische keuken staat natuurlijk bekend om zijn grote hoeveelheden vlees, maar ze hebben hebben ook erg veel kaasgerechten (kaas=syr). Vooral de gefrituurde kaas (smazeny hermelin) is een topper ! Lekker vet
Ook heeft Praag twee hare krishna restaurants (groot woord) waar je lekker en goedkoop kan eten.
Verder is Radost heel makkelijk te vinden: het zit aan Vaclav Namesti, ofwel het Wenceslas plein (metrostop Vaclav Namesti).
Als ik me niet vergis zit de grootste supermarkt van Praag bij metro Andel (gele lijn, een paar stops van het centrum). Ook bij Flora (groene lijn) heb je een aardig grote supermarkt.
Een handige website voor Praag -in het Engels- is die van Prague Post
http://www.praguepost.comVeel plezier daar in elk geval !