Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #60 Gepost op: 11 september 2005, 17:06:50 »
Quornsaté met oosterse roerbakgroenten en rijst.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #61 Gepost op: 12 september 2005, 20:40:27 »
Verse pasta met spinazie en ricotta, pesto, cherrytomaatjes en creme fraiche (2 el maar). Toe: volkoren griesmeelpap. Ik ben ongesteld en heb meestal flinke eetbuien (en huilbuien en koopbuien en lachbuien en schoonmaakbuien...). De griesmeelpap vulde goed, dus nu hoef ik geen chocolade meer ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #62 Gepost op: 12 september 2005, 21:21:24 »
Ik ben ongesteld en heb meestal flinke eetbuien (en huilbuien en koopbuien en lachbuien en schoonmaakbuien...).

Wie niet ?  ;)

De drang naar chocolade kan ik overigens meestal niet vervullen door andere dingen in plaats daar van te eten.


Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #63 Gepost op: 12 september 2005, 22:07:34 »
Je kunt je smaak enigszins trainen en proberen te verleggen naar meer "echte" chocolade. Dat helpt...want daar kan je echt niet veel tegelijk van op. Ik ben zelf dol op die Zwitserse chocolade(zwarte wikkel), met meer dan 70 % cacao of zo, meen ik. En AH heeft sinds kort ook huismerk. Die met sinaasappelsmaak is misschien goed om in te komen.
Inmiddels vind ik veel wat voor chocolade doorgaat veel te zoet e.d. Bijv. zeevruchtenchocola vind ik tegenwoordig vies. Vorig jaar teleurgesteld het bij slechts 1 Droste-letter gehouden. Was ik vroeger heel dol op. Zelfs gemaild of het recept was veranderd....niet dus. Mijn smaak is verlegd.

Net bedacht dat ik mijzelf deze week maar een lekkere-koekiesverbod geef, omdat ik mijn winterse looiigheid 's zomers dreig te behouden. Misschien volgt een algeheel koekiesverbod. Het gaat maar om een paar kg. Maar ja: het wordt dus steeds moeilijker een goed figuur te houden. Maar dat wil ik nog een aantal jaren behouden.
« Laatst bewerkt op: 12 september 2005, 22:09:14 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #64 Gepost op: 13 september 2005, 12:14:52 »
Ja die 70% chocolade ken ik, en eet ik meestal. Punt is dat ik niet tegen suiker en niet tegen cacao kan. Meestal ben ik dus een hoop pudding als ik toe moet geven aan deze drang. Echt. Het is een hogere macht die mij dwingt.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #65 Gepost op: 13 september 2005, 13:39:53 »
Ik eet ook alleen maar hele pure chocolade met een min. percentage van 72% (liefst nóg puurder zoals 85%!) Minder dat dit lust ik niet....
Eigenlijk heb ik de afgelopen weken geen chocolade gegeten, alleen die 3 bonbons dus. Da's wel opmerkelijk!

Ik hou heel veel vocht vast nu, dat hoort bij de tijd van de maand. Heb me wijslijk maar ook even niet gewogen deze week. Maandag weer!

Ik ga zo ff 2 geroosterde bammetjes eten met huttekase en komkommer. Misschien nog een kom all bran met havermelk ernaast.
Vanavond waarschijnlijk Minestronesoep.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #66 Gepost op: 13 september 2005, 14:14:46 »
@ Modub: Ken je Cosmea huppeldepup(atrosanguinea?) 'Chocolate'? Die geurt naar chocolade, maar is niet om in te happen. Misschien een goed, misschien ook weer niet zo'n goed idee.


Ik ken hem maar vind de chocolade geur wel tegenvallen... bovendien: sommige dingen kun je beter in je mond hebben ipv er aan te ruiken  ;D
« Laatst bewerkt op: 13 september 2005, 14:15:39 door Modub »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #67 Gepost op: 13 september 2005, 14:35:00 »
@ Modub: Ken je Cosmea huppeldepup(atrosanguinea?) 'Chocolate'? Die geurt naar chocolade, maar is niet om in te happen. Misschien een goed, misschien ook weer niet zo'n goed idee.

De weegschaal de deur uit, lijkt me nog steeds een goede tip, Laurita. Want wat moet je ermee als je een spiegel hebt. Die is veel eerlijker. Tenzij je anorexia hebt, want dan schijn je een dik meisje te zien, waar een ander een magere ziet.
Laatst in een sauna, stond ik eens op zo'n ding: die gaf 76 kg aan, na 3 saunagangen....en dat terwijl ik 1.71 m ben. Mevrouw Quetelet vindt dat op het randje van aanvaardbaar; de spiegel wijst alleen maar lichte lovehandles aan  en waarschuwt door het begin van een buikje te laten zien.
Ik hou niet zo van in de spiegel kijken. Helaas heb ik nog steeds cijfertjes nodig om me goed te voelen over mezelf...Misschien komt dat nog....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #68 Gepost op: 15 september 2005, 11:18:38 »
Gisteren aardappeltjes uit de oven, een rondo uit de oven én een maiskolf uit de oven. Daarbij een salade (niet uit de oven :P)

Volgende week vrijdag ga ik naar een informatie avond van achmea over een cursus "sportief afvallen". 10 weken lang ga je dan 2x per week sporten, waarvan 1 avond in een groep, en daarbij krijg je hulp van een dietist. Lijkt me wel een goed plan! Het gaat niet zo hard, het afvallen nu, dus ik denk dat ik toch iets van sport erbij moet gaan doen....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #69 Gepost op: 15 september 2005, 20:47:53 »
Vanavond mie met tofu pittig gekruid, prei, champs, paprika en courgette.
Toe: yoghurt met aardbeiensaus uit de reformwinkel.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #70 Gepost op: 18 september 2005, 13:05:43 »
Gisteren een bak ceasar salad van de Ah met 2 boterhammen met kaas (ik was op m'n werk).
Vandaag quinoa met quorn sate en oosterse roerbakgroenten.
Resultaat deze week: -0,4 kilo :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #71 Gepost op: 19 september 2005, 13:32:50 »
Moeilijk, moeilijk vandaag. Ik heb namelijk een bloemkool liggen. Ik vind dat heerlijk, maar mijn liefste verloofde niet....
Ik zat te denken om er soep van te maken. Dat heb ik wel eens ergens gelezen, met kaas erin geloof ik. Daarbij heb ik 2 maiskolven, ook dat lust meneer niet. Maar ik wel :D Dus eet ik er gewoon 2 ;D
Ik heb ook nog een boel sla liggen, maar dat ga ik eerst maar eens schoonmaken en kijken wat er van overblijft.
Tja, nog niet echt concrete plannen dus :-\
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #72 Gepost op: 19 september 2005, 21:21:15 »
Een vergadering tot 18.45: toen ik thuis kwam geen boodschappen in huis dus 2 maiskolven gegeten, 2 boterhammen met 1 gebakken eitje en een kom all bran. Rare combinatie dus :nopompom:

Morgen maar eens uitsloven.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #73 Gepost op: 20 september 2005, 15:37:14 »
Er staat nu bloemkoolsoep op het fornuis. Er zit in: el olie, ui, knoflook, 2 aardappels, wat bloem, boullion en natuurlijk bloemkoolroosjes. Als het straks gaar is pureer ik de soep en voeg ik nog nootmuskaat, mosterd en wat geraspte kaas toe. Misschien nog wat verse bieslook...
Daarbij eten we geroosterd brood met olijventapenade.
Ik vertel m'n vriend niet wat voor soep het is anders begint ie direct te piepen. Eerst maar eens proeven ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #74 Gepost op: 20 september 2005, 16:31:47 »
Ik heb ook nog een bloemkool. Is dat een lekker pittige soep?

Offline Selly

  • *****
  • 30.782
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #75 Gepost op: 20 september 2005, 17:22:56 »
met dana blu wordt ie lekker pittig (maar is voor lijners niet zo'n goed idee)
,,,,فلافل

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #76 Gepost op: 20 september 2005, 17:37:59 »
Uhm, ik heb 'm net klaar maar het is geen pittig soepje. De mosterd is de enige "kick"die je proeft, verder is de smaak wat blank. Ik heb ook nog wat croutons als garnering erbij. Da's wel lekker.
Ik denk niet dat m'n vriend proeft dat het bloemkoolsoep is. Het heeft meer wat weg van kikkererwtensoep.
Oh, ik ben de nootmuskaat vergeten! Nog ff toevoegen, kijken wat dat doet!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #77 Gepost op: 21 september 2005, 17:49:09 »
M'n vriend vond het een "lekker soepje, fijne structuur". Hij wil op deze manier bloemkool wel vaker eten :D

Vanavond aardappelschijfjes met schil uit de oven en quorn naturelstukjes met courgette en paprika in tomatensaus.
Quorn naturel stukjes zijn écht heel slank!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #78 Gepost op: 22 september 2005, 18:46:16 »
Succes ermee! Geniet van je traktatie (hoewel jezelf belonen met eten niet goed is....)
Ik ga zo uit eten bij de Italiaan. Ik zal voor gezond kiezen :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #79 Gepost op: 23 september 2005, 13:02:18 »
Ik ben ook begonnen met afvallen  ::). Vandaag at ik: als ontbijt 50gr fruit met een heel klein beetje magere melk (gemixt in de MB). Als middagmaal: twee kleine sneetjes volkorenbrood met een beetje magere kaas. Als vieruurtje: een handvol aardbeien. Als avondeten een wokgerecht: paprika, snijbonen, witlof,  prei, look, ui met veel kruiden en een halve aardappel. Straks krijg ik van mezelf een Leonidas praline  :D (ik heb echt een minieme dosis chocolade nodig!).

Goed man! Als ik dit zo lees, denk ik wel dat het nut heeft. En bewegen natuurlijk..

Ook goed van Laurita! En goed dat je die cursus met bewegen gaat doen, is écht nodig hoor. Ik ga mijzelf inschrijven bij de sportschool, níet aan de machines hangen want dat vind ik toch niet leuk en dan doe ik het niet, maar aerobics, zoals spinnen en bodyshape enzo. Van de week kortingsbonnen in de bus gekregen voor studenten, erg fijn. En ik fiets gewoon alles, ook 50 min naar de VU.... wel saai maar met radiotje om mijn nek wel uit te houden.

Succes allemaal!