Gisteren na de familiefoto "uit eten" geweest. Restaurant/partycentrum De Haas in Elburg. Ik wist al dat het geen walhala voor vegetariërs zou zijn en ik had al gebeld om te vragen of ik wat van de grand café kaart kon kiezen (omdat deze iets meer vegetarisch had) ipv de a la carte.
Enfin, als voorgerecht had ik gegratineerde champignons. De ober vertelde me nog beleefd dat deze niet vegetarisch was "er zitten spekjes in". "Kunnen de spekjes er dan niet uitgelaten? Niet eruit gepeuterd, maar gewoon er niet ingestopt?" "Jawel, dat kan". Nou, doe dan niet zo moeilijk man....
Het was best aardig....voor een partycentrum. Behalve champignons zat er ook ui en paprika in met eroverheen kaas (vast niet vega).
Als hoofdgerecht kaaskroketten met patat. Voor mij was het meer een luxe snackbar terwijl de rest aan de "onbeperkte spareribs" en "varkenshaas stukjes in ondefineerbare saus"zat.
Als toetje heb ik maar warme chocolademelk genomen.
Ik vond de avond verder heel gezellig, maar waar we aten was verschrikkelijk. Ik zet 'm niet op de blacklist, er vanuit gaande dat een vegetariër hier nooit uit zichzelf zal gaan eten.
Vanavond hebben we rijst met roergebakken paddestoelen, peultjes, taugé en tofu gegeten. Was lekker en mijn groententekort van gisteren is weer aangevuld
Net een citroencake gebakken. Ik had nogal wat eieren over die op moesten, vandaar. Om te voorkomen dat ik die cake binnen 2 dagen opeet ga ik hem in plakjes snijden in invriezen. Voor onverwachts bezoek