Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #220 Gepost op: 17 november 2005, 16:34:12 »
[Dr. Phil-modus] Heb je dan wel eens geanalyseerd waarom je te veel eet? Of wanneer je te veel eet? Heb je ongezonde dingen in huis? Je kan niet opeten wat er niet is. [/Dr. Phil-modus]
LOL, Dr.Phil modus! :O
Ja, ik eet als ik me alleen voel, als ik me verveel, als ik het gevoel heb te hebben gefaald ect ect. Ik ben er al voor in therapie maar soms heb ik periode's dan lijkt het niks te helpen.

Wat vervelend!

Kun je niet een lijstje met alternatieven opstellen? Bijvoorbeeld als je je verveelt, dat je in bad gaat zitten? Je staat neem ik aan niet op uit bad om iets te gaan eten.

En als je niets in huis haalt kan je het ook niet eten. Als je niet door de gang met de snoepjes en chips loopt, kan je het ook niet in je karretje leggen.

Helpt sporten trouwens niet? Ik sport de laatste tijd weer heel veel en snoep ook gelijk weer veel minder dan toen ik even een tijdje heel weinig sportte. Ik eet stress weg denk ik, maar sporten is nog een veel betere 'uitlaatklep' voor mij. Als ik veel sport, heb ik dan dus weer weinig behoefte aan snoep. Voor mij werkt sport dus dubbel: ik beweeg en snoep minder.

(Ik zag trouwens net een boek over afvallen ofzo, en op de cover hadden ze een prachtige foto van... patat. Ik zou dan volgens mij de hele dag door patat gaan eten, omdat ik elke keer als ik die cover zie 'hey, lekker, patatjes' denk.)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #221 Gepost op: 17 november 2005, 18:55:35 »
Citaat
Kun je niet een lijstje met alternatieven opstellen? Bijvoorbeeld als je je verveelt, dat je in bad gaat zitten? Je staat neem ik aan niet op uit bad om iets te gaan eten.
Ja, ik doe m'n best om er alternatieven voor te vinden. Sporten helpt wel goed idd. Maar soms kan het me allemaal niks schelen en dan ga ik gewoon vreten....met alle gevolgen van dien :(
Citaat
En als je niets in huis haalt kan je het ook niet eten. Als je niet door de gang met de snoepjes en chips loopt, kan je het ook niet in je karretje leggen.
Chips en dat soort troep koop ik ook niet meer. Maar ik heb wel een hele mooie smoes dat als er visite komt dat ik koekjes in huis moet hebben. Maar ja, de visite eet geen heel pakje koekjes leeg dus blijf ik met de rest zitten :-\

Vanavond heb ik salade met tomaatjes, avocado, rettich, wortel, mais en huttekase op. Daarbij 2 rijstewafels en een beetje magere yoghurt met was vezels.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #222 Gepost op: 17 november 2005, 19:09:33 »
De frustratie wordt steeds groter, de dag van een trouwjurk uitzoeken komt steeds dichterbij en soms denk ik er wel eens over om maar weer gewoon te stoppen met eten....(tot nu toe wint mijn gezonde verstand het nog wel van mijn gevoel maar het ligt op de loer)
Zucht....

Liever een paar kilo teveel, dan een bruid die van haar stokje gaat i.v.m. met chronische ondervoeding.  :smeerie:

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #223 Gepost op: 17 november 2005, 19:41:59 »
Ja, de visite ben je vaak zelf.  ;)

Kun je die koekjes oid niet gelijk de volgende dag weggeven? Je werkt toch in een ziekenhuis? Er is vast wel een afdeling die er blij mee is. Je kan ook dingen voor gasten in huis halen die je zelf niet lekker vindt. Als ik bijvoorbeeld van die sinaasappel-chocokoekjes haal... Eentje kan nog, daarna hoeft het niet meer.

Of je laat ze door je vriend verstoppen.  ::)
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Selly

  • *****
  • 30.782
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #224 Gepost op: 17 november 2005, 20:38:33 »
losse koekjes bij de banketbakker of turk kopen.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #225 Gepost op: 17 november 2005, 20:51:33 »
In stukjes breken, in water laten soppen en aan eendjes voeren?

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #226 Gepost op: 17 november 2005, 21:04:02 »
Een trommeltje met een slotje kopen en het sleuteltje aan iemand anders geven?
« Laatst bewerkt op: 18 november 2005, 14:15:18 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #227 Gepost op: 18 november 2005, 08:11:53 »
Hihihi, wat een goeie ideetjes allemaal!
Het stomme was (de visite in dit geval was mijn schoonzusje) is dat de visite zélf ook aan de lijn was. Maar zij had voor mij ook een zakje koekjes gekocht (wel "gezonde" natuurwinkelkoekjes, dus met goede bedoeling).
Ik ga nu gewoon niks in huis halen aan koekjes/chocolade. Ik ga zo naar de boerenmarkt en ga dan eens lekker groenten en fruit inslaan. Ik vind kakifruit erg lekker, en peren. Mmmm!
Gisteravond trouwens lekker gesport, had wel een beetje last van m'n enkel, vanavond een uurtje body balance. En naar de kapper :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #228 Gepost op: 18 november 2005, 14:08:51 »
Vanavond een maaltijd pita gevuld met tofureepjes en salade. Fruit toe.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #229 Gepost op: 20 november 2005, 20:53:43 »
Gisteren na de familiefoto "uit eten" geweest. Restaurant/partycentrum De Haas in Elburg. Ik wist al dat het geen walhala voor vegetariërs zou zijn en ik had al gebeld om te vragen of ik wat van de grand café kaart kon kiezen (omdat deze iets meer vegetarisch had) ipv de a la carte.
Enfin, als voorgerecht had ik gegratineerde champignons. De ober vertelde me nog beleefd dat deze niet vegetarisch was "er zitten spekjes in". "Kunnen de spekjes er dan niet uitgelaten? Niet eruit gepeuterd, maar gewoon er niet ingestopt?" "Jawel, dat kan". Nou, doe dan niet zo moeilijk man....
Het was best aardig....voor een partycentrum. Behalve champignons zat er ook ui en paprika in met eroverheen kaas (vast niet vega).
Als hoofdgerecht kaaskroketten met patat. Voor mij was het meer een luxe snackbar terwijl de rest aan de "onbeperkte spareribs" en "varkenshaas stukjes in ondefineerbare saus"zat.
Als toetje heb ik maar warme chocolademelk genomen.
Ik vond de avond verder heel gezellig, maar waar we aten was verschrikkelijk. Ik zet 'm niet op de blacklist, er vanuit gaande dat een vegetariër hier nooit uit zichzelf zal gaan eten.
Vanavond hebben we rijst met roergebakken paddestoelen, peultjes, taugé en tofu gegeten. Was lekker en mijn groententekort van gisteren is weer aangevuld ;)
Net een citroencake gebakken. Ik had nogal wat eieren over die op moesten, vandaar. Om te voorkomen dat ik die cake binnen 2 dagen opeet ga ik hem in plakjes snijden in invriezen. Voor onverwachts bezoek :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #230 Gepost op: 21 november 2005, 16:49:45 »
Vanavond eten wij linzen-pompoensoep met naan.
Prei, uitje, knoflook, garam massala kruiden, pompoen, linzen en boullion. Als ik er aan had gedacht had ik er ook nog spinazie doorheen gedaan......vergeten.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #231 Gepost op: 21 november 2005, 16:50:45 »
Oh ja, morgen ga ik een dagje kuuroorden met m'n schoonzusje. Heerlijk!
Er zit ook een lunchbuffet en 3-gangen menu bij in. Op de menukaart ziet er goed uit :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #232 Gepost op: 23 november 2005, 17:53:22 »
Gisteren een superleuke dag gehad! Als lunch was er een buffet met van alles en nog wat, ook veel vega. Als diner vooraf carpaccio van gele biet met walnotenolie en kruiden, als hoofd een tortilla gevuld met groenten en kaas, rijst en nacho's en verse salsa, als dessert een flensje met gele room en een bolletje ijs. Mjum mjum!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #233 Gepost op: 24 november 2005, 19:20:11 »
Vanavond salade met zelfgemaakte rösti en een hazelnotenburger gegeten. Wel een beetje te vet voor een lijner maar ik had écht geen inspiratie! Het was wel lekker.... :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #234 Gepost op: 26 november 2005, 13:05:27 »
Gisteren rijst met een groenten/quorn prutje.
Vandaag ga ik naar Den Haag voor een verjaardag. Ik blijf gezellig bij een vriendin logeren en haar moeder gaat koken. Ze is Spaans dus dat komt wel goed :kwijl:!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #235 Gepost op: 28 november 2005, 21:00:39 »
Vandaag volkoren pasta met roergebakken courgette en pesto. Toscaanse burger erbij.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #236 Gepost op: 01 december 2005, 17:39:04 »
Pasta met roergebakken spinazie en cherrytomaatjes en paturain light saus.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #237 Gepost op: 02 december 2005, 16:05:36 »
Pompoen/linzensoep met naanbrood.

Ik heb ook wel zin in hutspot! Morgen maar....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #238 Gepost op: 05 december 2005, 11:32:44 »
Ik heb vrijdag boerenkoolstamp met een quornfilet en vegajus gegeten.

Gisteren staat in de "Wat eten we vandaag"draad.

Vandaag eet ik kliekjes van gisteren en ik maak ook nog aardappelkoekjes van hetgene van over is gebleven nadat ik de aardappels had uitgehold.
Ik denk met courgette en zongedroogde tomaatjes.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #239 Gepost op: 06 december 2005, 14:10:33 »
.....met geraspte courgette, zongedroogde tomaatjes en buffelmozza in het midden.

Vanavond koken voor 8 pers. Ik maak pompoencurry met spercieboontjes en aardappel in kokos-currysaus met pandanrijst en papadums.
Lekker en makkelijk voor zoveel mensen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)