Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #20 Gepost op: 16 augustus 2005, 17:02:44 »
Ff denken...maandag heb ik gevulde courgette met quorn naturel stukjes, paprika, ui, champignons en huttekase gemaakt. Hierbij wat aardappeltjes met kruiden uit de oven. Had ik slim gedaan, al zeg ik het zelf, door een diepvrieszak te gebruiken en hier de aardappels in te doen, olie en kruiden erbij en omschudden maar. Zo waren de piepers goed "gecoated".
Vandaag eten we in ieder geval salade. Ik heb nog tofu naturel liggen....ik weet het eigenlijk helemaal nog niet! ???
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #21 Gepost op: 16 augustus 2005, 17:03:49 »
 :DOh ja, ik ben 0,8 kilo kwijt in 1 week! ;D

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 16 augustus 2005, 17:06:58 »
:DOh ja, ik ben 0,8 kilo kwijt in 1 week! ;D
Van de hoeveel?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2005, 20:42:15 »
15 kilo :-[ Ik wil er graag 10 rond december af hebben (ivm het kopen van m'n bruidsjurk) en de rest van de 5 rond maart/april. Als het zo doorgaat komt dat wel goed ;)Maar ik vrees dat het op een gegeven moment langzamer zal gaan....

Offline willem

• 2.430
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2005, 23:43:37 »
15 kilo :-[ Ik wil er graag 10 rond december af hebben (ivm het kopen van m'n bruidsjurk) en de rest van de 5 rond maart/april. Als het zo doorgaat komt dat wel goed ;)Maar ik vrees dat het op een gegeven moment langzamer zal gaan....
Wat was het begingewicht waar dat allemaal af moet?

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #25 Gepost op: 17 augustus 2005, 20:21:48 »
 :-[90 kilo :-[ Wauw, dat ik dat hier durf te vertellen....

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #26 Gepost op: 17 augustus 2005, 20:33:26 »
Oh ja, vandaag hebben we een kleine BBQ gehouden (de zon schijnt weer ;D). Met spiesjes van courgette, cherrytomaatjes, aardappelpartjes en panir. Erbij een volkoren pistolet met 6% paturain en salade van sla, tomaat en komkommer. En een vega tivall hamburger. Sausje was tomatenketchup (bio, AH) Toe: 1 bolletje bosvruchten sorbetijs.
Heel netjes, vind ikzelf. :D

Offline willem

• 2.430
« Reactie #27 Gepost op: 18 augustus 2005, 00:20:52 »
Nou succes er mee. 15 eraf is dan ook begrijpelijk. Ik zit soms ook op de 90, maar dan ben ik waarschijnlijk wel langer: 1,85. Ik wil eigenlijk wel terug naar onder de 85, maar dat gaat slecht.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #28 Gepost op: 18 augustus 2005, 12:17:37 »
Nou succes er mee. 15 eraf is dan ook begrijpelijk. Ik zit soms ook op de 90, maar dan ben ik waarschijnlijk wel langer: 1,85. Ik wil eigenlijk wel terug naar onder de 85, maar dat gaat slecht.
Mja, ik weet precies waar het probleem zit. Teveel alles eten wat los&vast zit. Emotie-eter, extrene-eter ect. De maat was nu gewoon vol (letterlijk en figuurlijk) en ik moest er iets aan gaan doen!
Maar ik dwaal af, we gaan off-topic ;)

Vanavond een verjaardag bij m'n schoonmoeder. Ik ga de taart zowieso laten staan en ga voor de rauwkost-snacks en een paar blokjes kaas. Gewoon zorgen dat ik voldoende avondeten binnen heb, dan is de verleiding ook minder groot.
En veel water drinken.

Elsbeth

« Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2005, 14:17:48 »
Het lijkt mij echt verschrikkelijk om zo'n enorme snaai drang te hebben. Ik herken dat helemaal niet. Bij mij is het alleen dat ik soms periodes heb dat ik slecht avond eet (alleen junk food) en veel zuip (bier bier bier). Maar hapjes etc laat ik eigenlijk altijd al staan... Nou succes ermee!!

Vanavond salade. Moet om 18u al werken, dus dat is dan nooit zoveel. Neem ik nog wel een boterhammetje mee voor in de pauze.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2005, 14:19:34 door Elsbeth »

Offline Muis

• 1.242
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2005, 20:50:56 »
Spinazieschotel, had het nog nooit eerder gehad volgens mij maar ja, had een zakje aardappelpuree en een boel spinazie, was erg lekker geworden.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #31 Gepost op: 19 augustus 2005, 00:11:20 »
Vanavond hebben we volkoren pannenkoeken gegeten. Ikzelf heb er 2 op: 1 met kaas en 1 met ananas.
Op de verjaardag wat blokjes kaas, tomaat, druiven en komkommer. En een paar toastjes met brie.
Ik vind het keurig :)

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #32 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:31:17 »
Je bent zelf de enige die je tevreden moet houden uiteindelijk! Wel een zware opgave hoor, zoveel afvallen. Mijn vriend moet ook 8 kilo afvallen, dus ik probeer wat slanker te koken voor hem. Valt nog niet mee....

Elsbeth

« Reactie #33 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:58:25 »
Gisteren het roer totaal omgegooid:

een teentje knoflook en een 1/4 rode peper gefruit, daarbei prei en champignons. Om het af te maken 2 eetlepels Finese voor Verrijken van Blue Band (= slanke versie van creme freche). Erbij gebakken Qourn stukjes naturel en volkoren (en tevens biologische) penne.  :kwijl: Dat was erg lekker! Ook de volkorenpasta, waarvan ik vaak mensen hoor zeggen dat ze het niet lekker vinden, vond ik prima. Sterker nog, ik proefde niet echt veel verschil met niet-vokoren pasta. Geslaagd ideetje dus! Nog portie over voor vandaag.

Nikkie

« Reactie #34 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:42:00 »
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum, maar niet op de site..
Ik ben ook altijd aan het lijnen. Wij vegetariërs krijgen in restaurants helaas altijd veel kaas en veel champignons voorgeschoteld. Ik vraag altijd of ze een gerecht zonder kaas en niet al te veel champignons (lekker makkelijk voor de keuken) willen maken. Een ons kaas is hetzelfde als een liter melk!!
Kijk dus uit met kaas.
Je kunt inderdaad beter aardappels eten dan brood of pasta. Ik eet NOOIT pasta omdat er heel veel koolhydraten EN eiwitten inzitten, dat is niet zo goed voor de vetering.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #35 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:49:37 »
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum, maar niet op de site..
Ik ben ook altijd aan het lijnen. Wij vegetariërs krijgen in restaurants helaas altijd veel kaas en veel champignons voorgeschoteld. Ik vraag altijd of ze een gerecht zonder kaas en niet al te veel champignons (lekker makkelijk voor de keuken) willen maken. Een ons kaas is hetzelfde als een liter melk!!
Kijk dus uit met kaas.
Je kunt inderdaad beter aardappels eten dan brood of pasta. Ik eet NOOIT pasta omdat er heel veel koolhydraten EN eiwitten inzitten, dat is niet zo goed voor de vetering.
Niet teveel champignons?? Ik eet het liefst bérgen paddestoelen, heerlijk!
Ik denk ook wel dat het eraan ligt in welk restaurant je komt, want bv Thais is zowieso al vrij licht eten en meestal zonder kaas. Maar de Franse keuken....tja, die houden wel van een boel fromage (ik ook wel trouwens ;))
Weet je, ik probeer nu gewoon goed gevarieerd te eten. Dus niet het brood en de pasta laten zitten en kilo's aardappels te eten. Maar gewoon van alles wat en met mate. Dat bevalt me heel goed! Ik moet er niet aan denken 's morgens en 's middags niet m'n bammetjes te kunnen eten  :nooo:
« Laatst bewerkt op: 23 september 2005, 16:52:41 door Laurita_23 »

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:53:19 »
En ik eet vanavond: een roerbakpannetje van aardappelpartjes, spercieboontjes, vega-balletjes, tomaat, courgette, paprika en wat tomatenketchup. Ik ben nu bezig met 3 soorten sla uit m'n groentetas te wassen, dus die gaan dan vanavond door de sla.
Ik heb verder vandaag niet veel gegeten, gewoon door omstandigheden. Net nog een schaaltje havermelk met all-bran op. Vanavond krijgen we vrienden op bezoek. Ik heb wat toastjes gehaald en wat soorten kaas. Ik hou het gewoon bij "met mate".

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2005, 18:48:18 »
Ik heb in ieder geval nog sla liggen voor de salade met tomaat en komkommer. Ik gooi er nog een handje geroosterde salademixpitjes door, voor de crunch. Verder weet ik het eigenlijk niet. Ik eet onverwachts alleen, dus de quorn saté met roerbakgroenten is een beetje veel voor mij alleen. En eigenlijk heb ik ook geen zin om te koken.....

Elsbeth

« Reactie #38 Gepost op: 21 augustus 2005, 19:42:25 »
Vanavond krijgen we vrienden op bezoek. Ik heb wat toastjes gehaald en wat soorten kaas. Ik hou het gewoon bij "met mate".

Succes, want dat soort lekkernijen zijn wel echt de dikmakers...  :-X

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #39 Gepost op: 21 augustus 2005, 20:27:34 »
Heb maar 3 toastjes gehad met een zelfgemaakte spread van huttekase met knoflook. Verder wat cherrytomaatjes, komkommer en paprikareepjes. Zo kan ik wel gewoon "gezellig" mee doen en hoef ik niet kwijlend toe te kijken.
Vanavond half-volkoren rijst met roerbakgroenten en quornsaté op. Altijd lekker en makkelijk (m'n vriend had het gemaakt).
Morgen weer wegen, ben benieuwd!