Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #160 Gepost op: 11 oktober 2005, 11:10:20 »
Die ja. De blauwe heeft een groene band.

Ik was bang dat ze al uitverkocht waren (zit lekker en niet duur, leek mij een gouden combi), maar toen ik gisteren bij de Hema in Groningen was (de zwarte was door mijn moeder bij de Hema in Hengelo gekocht) zaten ze nog in de doos...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #161 Gepost op: 11 oktober 2005, 15:36:28 »
Goed joh! Hoe vaak per week ben je van plan om te gaan?
Ik ga mij inschrijven bij Squash City, niet om te squashen maar aerobics, waaronder spinning (waarvan je een superstrakke bilpartij schijnt te krijgen!). Ik zelf ben dan van plan 2 a 3 keer per week te gaan, voor mij is 't ook heel dichtbij huis. Have fun!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #162 Gepost op: 12 oktober 2005, 20:53:14 »
Ja, ik ook zo'n 3x per week. Vooral die groepslessen vind ik erg leuk! Morgen ga ik steppen. Vanavond was ik laat thuis (overwerk... >:() maar morgen ben ik om 15.30 vrij, dus dan kan ik op tijd eten. Ik heb trouwens spierpijn in m'n benen van dat bodybalance!! Kan amper bukken... :-[
Zaterdag of zondag ga ik ook nog een uurtje sporten :)

Vandaag, bij gebrek aan tijd en puf, rijst met...jaja roerbakgroenten en quorn saté ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #163 Gepost op: 14 oktober 2005, 16:38:33 »
Gisteren tortillawraps gegeten. Vulling van quornstukjes en groenten.
Lekker gesport, ik kon er gelukkig goed in komen met alle pasjes :)
Vandaag 2 broodjes met een vega hamburger, sla, tomaat en komkommer.
Vanavond gaan we naar een Tribute Rock Night met tributebands van U2, The Eagles en Queen. Leuk! :D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #164 Gepost op: 16 oktober 2005, 20:36:28 »
Vandaag heerlijke lasagne gemaakt. In wat olie een uitje, knoflook en prei gefruit, kruiden en quorn fijngehakt erbij even op hoger vuur bakken en een blik tomatenstukjes erbij. Om er een beetje een zoetje aan te geven heb ik er 3 el tomatenketchup doorheen gedaan.
Hiervan de helft op de bodem van een ovenschaal gesmeerd. Toen een vel verse lasagne erop en wat schijfjes gegrilde courgette, weer een vel erop, gegrilde paprika, weer een vel erop, verse spinazie, laagje kaas, weer een vel erop, quornprutje erop, vel erop en als laatste kaas. 20 min in de oven en klaar! Lekker salade erbij gemaakt en gesmuld! :)
Heb nog genoeg over voor overmorgen mee naar m'n werk!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #165 Gepost op: 17 oktober 2005, 11:27:01 »
Heerlijk gesport vanmorgen! Ik begin er nu al steeds meer plezier in te krijgen :D
Vandaag komt mijn zusje langs, die wil graag pesto pasta eten met ciabatta en kruidenboter. En zo zal het geschieden....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #166 Gepost op: 18 oktober 2005, 11:56:42 »
Citaat
En zo zal het geschieden....

We hebben het gourmetstel uit de kast getrokken :)
Wel gewoon simpel hoor, wat vegadingen, ciabatta, zakje italiaanse groentenmix, sausjes, krieltjes ect.
Was heel erg gezellig.
En ik had nog wat pannenkoekenmix over voor vandaag.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #167 Gepost op: 19 oktober 2005, 12:58:33 »
Ik heb maandag dus pompoemsoep gemaakt. Ik vraag me dan af hoe slecht of goed dat is. Ik heb de pompoen in stukken gesneden en in wat olijfolie (3 eetlepels) aangebakken, vervolgens een kopje water erbij en laten sudderen. Toen de staafmixer erdoor, nog wat meer water, een half bouillionblokje, sperciebonen en courgette. Verder nog zout en peper.

Da's toch best slank denk ik, groenten met wat water, olie en kruiden?  ???
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2005, 12:58:51 door Elsbeth »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #168 Gepost op: 19 oktober 2005, 13:00:22 »
Prima! Hartstikke gezond. Je kan er ook best een snee volkorenbrood bij eten, voor de vezels en vit.B.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #169 Gepost op: 19 oktober 2005, 13:02:03 »
Ja dat heb ik ook gedaan, twee sneeen brood erbij.  :) Ik ben blij dat niet van die heel romige dingen houd, want die zijn zo moeilijk slank te maken, bijv. kaassaus bij de pasta. Maar goed, ik heb weer een enorm zwak voor brood met kaas en dan in allerlei vormen, dus zo'n warm broodje (calorienbom!), kaasstengels van de bakker (witbrood + volvet kaas = dodelijk) etc. Zucht.. voor de rest gaat het wel goed!  :)
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2005, 13:04:40 door Elsbeth »

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #170 Gepost op: 19 oktober 2005, 14:10:31 »
Mmmm, ja lekker. Wel een geprobeerd zelf volkoren-kaasstengels te bakken. Ook erg lekker :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Minet

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #171 Gepost op: 19 oktober 2005, 14:16:41 »
doe niet aan de lijn ofzo, lees hier ook over allemaal dingen waar k echt nog nooit van heb gehoord :o

Offline Bee

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #172 Gepost op: 20 oktober 2005, 13:52:05 »
Laurita, het is een beetje off-topic, maar jij eet vaak gegrilde groenten. Lekker, maar hoe maak je dat klaar? In de oven? We hebben wel een grillpan, maar die gebruikt mijn lover érg vaak voor vlees, dus daar blijf ik liever ver vandaan  :-\

Succes met je sportieve poging! Ben zelf ook helemaal geen sporter, maar doe nu op woensdag Danceballet (wildere vorm van jazzballet), donderdag yoga (veel strekken, weinig rennen)(ik haaaat rennen) en ik ga zaterdag een proefles Nordic Walking doen (nee, is niet alleen voor bejaarden! Eh, schijnt  ;)...
My oh my! Ben nog nooit in mijn hele leven zo sportief geweest! Maar ook ik moet toegeven; je raakt eraan gewend en ik vind het zo af en toe ook nog best leuk ook  ;D

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #173 Gepost op: 21 oktober 2005, 10:46:39 »
Citaat
Laurita, het is een beetje off-topic, maar (past prima in dit topic ;)) jij eet vaak gegrilde groenten. Lekker, maar hoe maak je dat klaar? In de oven?

In de oven vind ik erg makkelijk, want dan mik ik er gelijk aardappeltjes bij en dan heb je een snelle en makkelijke maaltijd. Ik doe alle ingrediënten dan in een plastic zak en doe er, afhankelijk van de hoeveelheid, wat olie en kruiden bij. Dan is het een kwestie van goed schudden en zo heb je alles goed gecoat. Zo gebruik je veel minder olie dan dat je alles op de bakplaat legt en er olie overheen sprenkelt/giet.
Grillpan hetzelfde eigenlijk, als je olie op de groenten giet terwijl ze in de grillpan liggen krijg je enorm veel rook in je keuken want de olie verbrand op de grillplaat.
Lekker om te grillen vind ik vooral: courgette, groene asperge's, paprika en venkel. Maar zowat alle groenten kunnen wel.

Gisteren heb ik met mijn moeder en zusje in Amsterdam bij de Bolhoed gegeten. Was weer heel erg lekker! Ik heb de groentenquiche met salade genomen. Ik vind het eten daar écht heel goed, de samenstelling van zo'n maaltijd is zo voedzaam en er zitten zoveel verschillende smaken in!
Oh ja, toe het ik een stuk bananenroomtaart genomen :heehee:
Ik pilates het er vanavond wel weer af ;)
Wat we vanavond eten weet ik nog niet....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #174 Gepost op: 23 oktober 2005, 19:00:27 »
Gisteren als verrassing door mijn mannetje mee uit eten genomen. Ik wist ook niet waarheen....Dus, we reden door de polder naar Lelystad en kwamen uiteindelijk uit bij "Het vegetarisch restaurant".
Heel huislijk en vriendelijk. Lekker gegeten, en niet duur.
Ik had een kerriesoepje vooraf en als hoofdgerecht een indonesische schotel met vanalles en nog wat. Het lekkerst vond ik de loempiaatjes met banaan en gember. Ook de saté van sojabrokken waren lekker.
Als toetje mango-ijs.

Vandaag quorn saté met rijst en roerbakgroenten gegeten. Lekker makkelijk, dus mijn vriend heeft gekookt.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #175 Gepost op: 24 oktober 2005, 19:47:54 »
Ik heb maandag dus pompoemsoep gemaakt. Ik vraag me dan af hoe slecht of goed dat is.

Common sense darling! Niet zo zwart-wit denken, joh.

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #176 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:01:06 »
Ik heb maandag dus pompoemsoep gemaakt. Ik vraag me dan af hoe slecht of goed dat is.

Common sense darling! Niet zo zwart-wit denken, joh.

Nouja ik bedoelde meer qua wat je dan binnen krijgt. Pompoen = groente, maar zit er bijv. veel vit C in of bevat het weinig vezels en vit. Want ik heb nogal snel last van mijn darmen, dus doe moet ik vooral veel vezeltjes voeren.  :) En daarnaast had mijn soep alleen maar groenten en ik weet niet echt of dat voldoende is voor een avondmaaltijd. Maar het vulde wel heel goed!  :D

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #177 Gepost op: 24 oktober 2005, 22:04:40 »
Vanavond bladerdeegflapjes gevuld met spinazie, bataat en feta gemaakt. Erbij een salade van tomaat, komkommer en krulsla.
Bladerdeeg is niet echt iets voor lijners natuurlijk, hoewel het wel scheelt of je roomboterbladerdeeg neemt of "margarine"bladerdeeg. Maar ach, het regende/lange rotdag/koud/geen zin in boodschappen doen ect., dus ik heb het maar gedaan met wat ik in huis had.
Het was trouwens erg lekker!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #178 Gepost op: 27 oktober 2005, 17:02:56 »
Ik eet heel "cheap" (letterlijk en figuurlijk): rijst met oosterse roerbakgroenten, tofu reepjes en een pot zoet-zure saus.
Morgen staat er weer geld op mijn rekening ;D
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #179 Gepost op: 28 oktober 2005, 13:52:35 »
Gisteravond weer lekker gesport. Deze keer gestept. Was heerlijk: lekkere, opzwepende muziek, enthousiaste docente en even m'n gedachte op nul.
Morgen ga ik samen met m'n vriend een dagje gratis daar sporten (nou ja, ik bel wel lid natuurlijk) en dan gaan we ook tennisen en lekker de sauna in.

Ik denk dat wij vanavond salade met warme geitenkaas eten en een lekker broodje erbij.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)