Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #100 Gepost op: 25 september 2005, 22:46:15 »
maar, om het verwarrender te maken, als D3 een dierlijke oorsprong heeft, is ie wel nog vegetarisch (maar natuurlijk niet vegan). Dus als vegetarier hoef je je weer niet om Vitamine D druk te maken.

Uiteraard! Maar er werd hier gezegd dat er bepaalde bladerdeegsoorten vegan zouden zijn die dat niet zijn, vandaar dat ik over D2 en D3 begon. Alle bladerdeeg is dus wel vegetarisch uiteraard!

paperlove

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #101 Gepost op: 26 september 2005, 17:00:12 »
Veel lekkere tips staan hierbij :d
Ik eet vooral veel fruit.. Maar welk vaak hetzelfde fruit aangezien ik nogal kieskeurig ben   :-\

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #102 Gepost op: 26 september 2005, 17:52:53 »
Als je veel fruit eet is dat al heel wat. Veel mensen eten niet eens de aanbevolen 2 stuks fruit per dag. Niks mis mee dus.
Ik heb toevallig net een verse vijg en een passievrucht op. Heerlijk!

Vandaag eet ik pasta met pesto en een quorn southern style burger uit de oven. Bij de La Place van de V&D heb ik een bordje salade op. Ik vond het wel vrij vettig.

Die afvalcursus viel tegen. Het kost 215,- euro waarvan je (waarschijnlijk) 100,- terug kan krijgen via je verzekering. Maar je moet wel eerst gewoon de volle mep betalen en dan zelf maar uitzoeken óf je wat terug krijgt. Ook was het op een vaste avond en ik kan niet beloven dat ik altijd kan met m'n wisselende diensten. Veel haken en ogen eraan dus.
Toen dacht ik om toch maar gewoon bij Achmea te gaan sporten. Maar ja...het is 20 min. fietsen voordat ik er ben, ze hebben rare openingstijden en zijn best duur (37,- per maand en iets van 50,- inschrijfgeld). Niet ideaal dus.
Maar....opeens wist ik vanmorgen wat ik voor sport ging doen!
Touwtje springen! :O
Niet duur, je moet alleen een goed springtouw kopen en niet zo'n plastic kinderding, altijd te beoefenen, dicht bij huis (kan gewoon ff hier op de hoek gaan staan springen) en héél effectief! Door touwtje te springen versterk je niet alleen je hart, maar ook je spieren en botten. Bovendien bevordert deze bewegingsvorm je reactievermogen, coördinatie, timing, ritme en energie.In vijftien minuten touwtje springen verbrand je al 200 calorieën, afhankelijk van de snelheid en je gewicht. Er gaan geruchten dat het slecht is voor bepaalde gewrichten, maar hardlopen is schadelijker voor je knieën en heupen dan touwtje springen. Omdat je op de bal van je voet landt vangt die het grootste gedeelte van de klap op.
 
Ik vond het vroeger altijd heel erg leuk om te doen. Ik kon allerlei trucjes met het touw en we deden op school wedstrijdjes wie het langst kon springen zonder het touw te raken. Dus waarom zou ik dit nu niet weer gaan doen?
Dus, ik op naar de stad (op de fiets natuurlijk ;)) en ik heb een springtouw gekocht met gewichtjes erin. Mooi ding, voor maar 7 euro.
En een sport bh, anders stuiter ik de straat uit ;D
Ik ga zo snel mogelijk beginnen, ik ben alleen erg verkouden nu, dus ik wacht even tot dat over is.
Ik was vanmorgen trouwens weer 4 ons afgevallen.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2005, 17:55:39 door Laurita_23 »
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #103 Gepost op: 26 september 2005, 18:00:56 »
Toen dacht ik om toch maar gewoon bij Achmea te gaan sporten. Maar ja...het is 20 min. fietsen voordat ik er ben

Dit kun je toch geen probleem vinden? Het moet juist een voordeel zijn!

Kiwi

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #104 Gepost op: 26 september 2005, 18:27:09 »
Hoeveel is een ons?

100 gram. Is dat een typisch Nederlandse term ofzo, dat je het niet kent?

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #105 Gepost op: 26 september 2005, 19:09:30 »
Ik bedoel als je sport om af te vallen dan moet je veel meer doen dan de fiets te nemen in plaats van de auto en touwtje springen.

Daar ben ik het toch niet met eens.  Het is natuurlijk heel erg individueel en sommige mensen vallen nu eenmaal heel moeilijk af.  Maar er zijn zeker ook mensen die zo weinig lichaamsbeweging nemen dat de kilo's er al afvliegen als ze de fiets i.p.v. de auto nemen om naar hun werk te gaan.

Het hangt er natuurlijk van af hoe ver je van je werk woont (of hoeveel je voor de rest fiets).  Stel dat je een kilometer of 12 van je werk woont (een afstand die perfect te doen is met de fiets) dan verbrand je al snel 4000-5000 kcal per week meer door de fiets i.p.v. de auto te nemen.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #106 Gepost op: 26 september 2005, 20:40:28 »
Ik heb niet zo'n zin om m'n hele leven aan sport te wijden. Ik wil een vorm van beweging die m'n conditie weer omhoog haalt en die vet verbrand. Volgens mij is touwspringen dat wel. Qua spiertraining train je volgens mij voornamelijk je benen en een gedeelte van je armen. Maar ik wil juist niet teveel spier kweken, ik heb van nature al aanleg om snel gespierd te worden (alleen zit er nu een laagje vet overheen ;D). Voor mij is de fitheid belangrijker. Vandaar dat dit me wel een goed alternatief lijkt.

@Aiko: die 20 min fietsen zijn heerlijk, dat doe ik elke dag naar en van m'n werk ook. Maar ik weet uit ervaring dat als ik naar een sportschool zou gaan en het regent bv, of ik ben moe, de drempel een stuk hoger is als ik nog een eindje moet fietsen.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #107 Gepost op: 26 september 2005, 20:42:11 »
Touwspringen hoort trouwens toch ook bij de cardiotraining? Of niet?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #108 Gepost op: 28 september 2005, 17:37:11 »
Krieltjes met tandoori kruiden, spinazie met kokos en rozijnen en een vegaschnitzel. Van de snel klaar site van Vegatopia.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #109 Gepost op: 29 september 2005, 18:07:45 »
Rijst met oosterse roerbakgroenten en quorn saté.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #110 Gepost op: 30 september 2005, 13:17:53 »
Saté saus is heel vet hé. Ik weet niet of dat bij de Quorn sate zit, maar ik dacht van wel.

Succes allemaal!

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #111 Gepost op: 30 september 2005, 16:04:36 »
Gewone satésaus is idd heel vet. Bij de Quornsaté is het meer een marinade en veel minder vet :) Ik eet het ongeveer 1x per week, als het snel&makkelijk moet.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #112 Gepost op: 03 oktober 2005, 10:04:18 »
Gisteren onverwachts gourmetten (tja, het bbq weer is over, dus dan gaan we weer gourmetten). Het is een groot voordeel dat ik vegetariër  én aan het afvallen ben, want uit vlees komt zóveel vet! Ik had zelf lekker falafelballetjes gemaakt en heb verder gewoon groenten gegeten en niet veel brood (vergelijkbaar met 2 plakken ofzo).
Vandaag is het eigenlijk weegdag, maar ik voel me moddervet :'( Ik weet niet wat dan verstandig is: wegen met het risico me de hele dag (en misschien wel week) k*t te voelen, of gewoon niet wegen en in de loop van de week nog eens kijken.
Ik ben er ook achter dat ik veel te weing water drink. Ik vergeet het gewoon! Daar moet ik dus ook ff wat aan doen.
Zaterdag heb ik touwtje gesprongen. Dat veel niet mee! :o Ik kon het maar matig volhouden, heb echt een conditie van niks....
Maar goed, ik moet het dus gewoon opbouwen. Vanavond ga ik weer.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #113 Gepost op: 03 oktober 2005, 10:51:14 »
Maar het kan ook dat je afgevallen bent, en dat dat 'moddervet'* alleen maar een gevoel is. Als je dan ziet dat je afgevallen bent, is je dag weer goed en weet je dat je niet 'moddervet'* bent. Je kunt ook met jezelf afspreken dat mocht je aangekomen zijn (of niet afgevallen), dat je dan vanavond extra je best gaat doen met touwtje springen ofzo.


* dat zijn jouw woorden, niet de mijne  ;)
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2005, 10:51:38 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #114 Gepost op: 03 oktober 2005, 15:39:41 »
Daar heb je gelijk in, maar meestal is mijn gevoel wel goed :-\ Waarschijnlijk komt dit gevoel doordat ik vocht vasthoudt nu, ik krijg m'n ring amper om! Ik kijk morgenochtend wel verder, ik weeg me dan wel.
Vanavond eten we andijviestampot met een italiaanse caré.
Ik heb daarstraks bij de la place een schaaltje fruit genomen en een glas sinasappel-banaan sap. Heb ik m'n vitamientjes wel weer binnen voor vandaag :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #115 Gepost op: 04 oktober 2005, 09:35:08 »
Zucht.... :(ik ben volgens de weegschaal 1,2 kilo aangekomen deze week :(
Ik vind het wel veel en gezien de hoeveelheden die ik eet snap ik het ook niet. Als ik nou punten taart en vette happen had weg gewerkt, dan zou ik het begrijpen. Maar ik heb gewoon netjes gegeten >:(
Ik probeer me er maar niet teveel door te laten beïnvloeden en we zien volgende week wel weer verder.
Vanavond pasta met pompoen en huttekase en een salade.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #116 Gepost op: 04 oktober 2005, 10:06:33 »
Niet de moed opgeven hè, het zal vast alleen maar vocht zijn!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #117 Gepost op: 04 oktober 2005, 10:14:31 »
Laurita, als ik jou was zou ik toch echt gaan sporten.  Ik heb eerder gelezen dat je jezelf niet echt als sporter ziet of dat je er een hekel aan hebt, maar probeer het eens. Neem een proefabo bij een sportschool, sleep desnoods een vriendin mee. Zorg dat je meer beweegt. Niet alleen helpt het bij afvallen, maar je zal je er ook lekkerder door voelen.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #118 Gepost op: 04 oktober 2005, 11:19:37 »
Dat is het kl*te, alle sportscholen hier zijn zo walgelijk duur en ik heb gewoon niet het geld om 35 euro per maand uit te geven aan een abonnement. Ik vind het ook zo stom, want aan de ene kant schijnt sporten zo belangrijk te zijn voor je gezondheid en aan de andere kant is het dus niet toegankelijk voor iedereen! Ik vind Steps heel erg leuk, maar nergens is dat voor een redelijke prijs te vinden >:(
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #119 Gepost op: 04 oktober 2005, 11:21:44 »
Ik weet niet waar je woont, maar in grote steden heb je ook wel goedkope studentenfaciliteiten (ook voor niet-studenten of mensen 'van buiten'), en aerobic-achtige dingen worden ook wel in buurthuizen gegeven.
Je kunt ook m��r gaan fietsen, joggen, zwemmen (of afwisseling: nog leuker!).
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 11:22:15 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes