Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #600 Gepost op: 14 september 2013, 20:32:11 »
Sommige supermarkten hebben tegenwoordig ook ajvar in het assortiment, anders vind je het bij Turkse winkels. Er is een gewone en een pittige variant. Combineert lekker met kaas vind ik.
Verder kun je groente in plakken grillen en die op brood doen.
Bonen zijn ook nog niet genoemd, die kun je zelf pureren of uit het Mexicaanse schap refried beans in blik mee nemen. Check wel de ingredienten vooraf, want sommige versies bevatten reuzel. Opgeleukt met fijngeknipte koriander, lenteui, wat citroensap en tabasco prima te doen. Voor een vleziger smaakje kun je chipotletabasco nemen, o.a. bij Jumbo verkrijgbaar. Die kan ook bij andere smeersels natuurlijk, zoals baba ghanoush. Gerookte paprikapoeder idem.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #601 Gepost op: 15 september 2013, 13:26:44 »
-Ekoplaza verkoop diverse sandwichspreach in glazen potten en pate in blikken/glazen potten
-Daarnaast verkoop ekoplaza ook diverse vegabeleg (zoals vega-salami), maar de meeste zijn redelijk prijzig
https://webshop.ekoplaza.nl/nl/vlees-vis-maaltijden/

-in onder andere de jumbo kun je vegetarische salades (vega tonijn, vega kipkerry, vega kipsaté) kopen van de merk "Vegetarische Slager"

-in sommige Jumbo, C1000 en AH vestigingen verkopen ze de merk Maza. vegetarische salades/beleg in verschillende smaken
www.maza.nl

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #602 Gepost op: 15 september 2013, 16:16:35 »
Refried beans en dan met banaan en groene salsa. :vork:

Maar de dingen die de meesten hier op noemen smaken toch niet naar vlees? En daar vroeg de topic starter naar?
Groetjes, Antje

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #603 Gepost op: 15 september 2013, 17:31:45 »
Kaas? Avocado? Hagelslag? Hummus? Pindakaas? Lemon curd? Meer kaas? Appelstroop? Baba anoush? Aardappelsalade? Een restje pastasaus? Ei?

Ehmmm, ik eet dagelijks kaas, appelstroop en consorten. Ik wilde iets nieuws. Pindakaas, hummus, lemon curd (ieuw!!) en baba ghanoush lust ik niet, en...pastasaus op je brood?????  :P :-[ :D

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #604 Gepost op: 15 september 2013, 19:26:31 »
Refried beans en dan met banaan en groene salsa. :vork:

Maar de dingen die de meesten hier op noemen smaken toch niet naar vlees? En daar vroeg de topic starter naar?
Nee hoor, ze vroeg naar vleesvervangers voor op brood. Ik had al geen idee wat daar vervangen moest worden...

Kaas? Avocado? Hagelslag? Hummus? Pindakaas? Lemon curd? Meer kaas? Appelstroop? Baba anoush? Aardappelsalade? Een restje pastasaus? Ei?

Ehmmm, ik eet dagelijks kaas, appelstroop en consorten. Ik wilde iets nieuws. Pindakaas, hummus, lemon curd (ieuw!!) en baba ghanoush lust ik niet, en...pastasaus op je brood?????  :P :-[ :D
Als je iets nieuws wil, is het handig om te vertellen wat je al kent.

Heb je ook al iets gelezen wat je wel aanspreekt?
This is between me and the vegetable!

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #605 Gepost op: 15 september 2013, 19:36:00 »
Als het niet noodzakelijk een nepvlees achtige hoeft te zijn : ik vind vlokken en fruit (zoals bij Bagels&Beans banaan met ahornsiroop en kaneel of appel en kaneel) ook lekker. Of een rauwe groente mix. Er kan zoveel.
Groetjes, Antje

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #606 Gepost op: 16 september 2013, 07:50:40 »
Tja, van alles kan natuurlijk; sandwichspread, notenspreads, tahin, appelstroop, jam, vlokken, hagelslag, chocopasta, kaas, smeerkaas, geitenkaas, tapenade, vegetarische paté. Bij www.veggiedeli.nl hebben ze veel soorten beleg en vleesvervangers, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Sla ook vooral de biologische supermarkt niet over, daar hebben ze vaak veel meer vega aanbod dan in de gewone super. De salades van de vegetarische slager vind ik zelf erg lekker, vooral de kipkerrie.

Ik vond het zoeken van ander broodbeleg ook erg wennen in het begin (ik ben pas sinds januari dit jaar vegetariër), maar het went snel.

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #607 Gepost op: 16 september 2013, 20:44:05 »
vind de tivall broodbelegjes wel lekker. De pate is ook weer ideaal voor op een toastje bij een wijntje.
De tonijnsalade van de vegt slager is ook erg lekker maar weer wat minder gezond voor de lijn.
Eerder had Zonnatura ook pate in kuipjes die nie gekoeld hoeven( ideaal voor de vakantie) maar die kan ik niet meer vinden.

gebakkenbanaan

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #608 Gepost op: 18 september 2013, 14:47:06 »
De paté van vivera vind ik zelf erg lekker. Verder heb je bij de ekoplaza vegetarische salami en boterhamworst (de salami is ook een aanrader voor op pizza)
Mijn vriend vind de tonijn van de vegetarische slager erg lekker.. en het stinkt nog echt naar tonijn ook  :P

Je hebt bij de jumbo soms ook vegetarische filet american en vegetarische ham, maar ik weet niet of dat lekker is..

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #609 Gepost op: 23 september 2013, 09:02:04 »
Voor de mensen die dicht bij Duitsland wonen, bij de Aldi daar, al weet ik niet of dat bij elke Aldi is, hebben ze ook pate kuipjes. Kost een euro ongeveer per kuipje en meerdere soorten. Vegetarisch en sommigen zelfs veganistisch. De meesten vind ik erg lekker.
Alleen zo jammer dat die kuipjes echt gigantisch snel leeg gaan of zou dat aan mij liggen? Dat had ik bij die van Zonnatura ook altijd trouwens.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #610 Gepost op: 23 september 2013, 12:54:45 »
Voor de mensen die dicht bij Duitsland wonen, bij de Aldi daar, al weet ik niet of dat bij elke Aldi is, hebben ze ook pate kuipjes. Kost een euro ongeveer per kuipje en meerdere soorten. Vegetarisch en sommigen zelfs veganistisch. De meesten vind ik erg lekker.
Alleen zo jammer dat die kuipjes echt gigantisch snel leeg gaan of zou dat aan mij liggen? Dat had ik bij die van Zonnatura ook altijd trouwens.
Oew, dan moet ik deze week maar even naar de Aldi om de hoek  :)
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #611 Gepost op: 23 september 2013, 19:14:00 »
Wordt wel goed zoeken :P Hoop voor je dat ze het hebben.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #612 Gepost op: 24 september 2013, 17:14:13 »
Wordt wel goed zoeken :P Hoop voor je dat ze het hebben.
Helaas. Niet dus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #613 Gepost op: 24 september 2013, 19:08:11 »
Jammer. Ik vond die bij de potten pastasaus etc, daarvoor ergens in een hoekje.

san

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #614 Gepost op: 05 oktober 2013, 17:40:39 »
de spreads van de hobbit, zoals tofu  rode pesto, mexicano enz zijn heerlijk.....

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #615 Gepost op: 11 oktober 2013, 07:39:58 »
Ik kocht gisteren fake salami bij de ekoplaza. Of die lekker is weet ik nog niet  :)

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #616 Gepost op: 11 oktober 2013, 09:38:55 »
Hmm, dan blijft t toch kaas denk ik....
Die smeergeld van de Duitse aldi, zijn dat die met champignons, de ander met paprika e.d.? Die heb ik al eens in mijn handen gehad, naar ik durfde niet goed... @Eelco ze liggen bij onze aldi  boven de verliezers, in die schappen waar ook de kruiden staan, maar dan verderop. Ik ga ze maar ns proberen denk ik....

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #617 Gepost op: 11 oktober 2013, 10:49:40 »
Ja de winnaars liggen bovenop, dat is logisch. Uiteraard moeten ze daar wel wat smeergeld voor over hebben.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Vleesvervangers voor op brood?
« Reactie #618 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:12:53 »
oeps...boven de vriezers....
Getypt met de gsm, stomme auto-correctie!

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Iemand ervaring met notenpasta's?
« Reactie #619 Gepost op: 09 september 2014, 13:06:46 »
Bestaat pistachenootpasta?
Interessante vraag, cal¡mero!
Het antwoord is ja, ik heb het een jaar of vier geleden eens gekocht in een Duitse supermarkt, vast Rewe of Edeka. Maar dat was meer een soort groene Nutella dan iets waar je daadwerkelijk blij van wordt, dus of dit nu is wat je zoekt... ik denk het niet.
Maar wie weet heeft iemand anders nog iets aan deze tip. 8)
Ik wil vega bananenschuimpjes.