Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #40 Gepost op: 17 mei 2003, 22:54:28 »
Door dat knipoogje heb ik het altijd moeilijk om jouw serieus te nemen...
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #41 Gepost op: 18 mei 2003, 00:22:55 »
Door dat knipoogje heb ik het altijd moeilijk om jouw serieus te nemen...

En bedankt!

Wees gerust, als ik een knipoog bedoel, zal ik er wel een ;) bijzetten!  :)

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #42 Gepost op: 18 mei 2003, 09:46:22 »
Helaas niet in Nederland verkrijgbaar, maar een goede tip voor de Belgen: Abinda paté. De seitanpaté is niet vegan, de andere wel.

Jaaa Abinda paté, daar ben ik gewoonverslaafd aan. Vooral de lente en groentenpaté is heerlijk

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #43 Gepost op: 18 mei 2003, 09:54:26 »
Ik heb vorige week een pakje Mixed Garden van Healthy planet gekregen en die smaakt wel heel errug lekker.
Het is vegan en ook nog eens biologisch. Kost € 2,25 en je hebt er dan ca. 8 plakjes voor.
Een echte aanrader!! :kwijl:
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2003, 09:57:12 door Dick »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2003, 14:01:12 »
Ik vind de Mixed Planet ook erg lekker!

De vegan boterhamworst van de AH mag er ook zijn, en om het vegan te houden doe je het op bio-brood vd AH besmeerd met vegan Wajang Light!


Tot zover deze sluikreclame...


Ohnee, toch nog niet: voor meer broodbeleg-tips kun je terecht bij de Vegantastic database ;D.


Einde van deze gecombineerde IP/STER-boodschappen ;).

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #45 Gepost op: 22 mei 2003, 14:57:08 »
het op bio-brood vd AH besmeerd met vegan Wajang Light

----------------
Is het zeker dat de E-476 in de Wajang Light niet afkomstig is van slachtvet ?




Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #46 Gepost op: 22 mei 2003, 21:47:22 »
De Nederlandse Vereniging voor Veganisme zegt dat het vegan is.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #47 Gepost op: 06 juli 2003, 23:18:46 »
Nieuwe plantaardige pate’s van Zonnatura

Zonnatura heeft een paté bestaande uit drie smaken, tomaat, pesto en champignon.
Er zitten twee kuipjes a 50 gram in een doosje. Een doosje koste bij Bas € 1,65.
Deze pate is ook biologisch in tegenstelling tot de Sandwichcreme die Zonnatura uit de handel heeft gehaald.
Ik heb een boterham met pesto geproefd en het smaakt goed.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #48 Gepost op: 09 juli 2003, 22:38:08 »
Bij de Edah kosten deze pate's € 1,95.
Vrijdag eens kijken bij Appie.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #49 Gepost op: 22 juli 2003, 12:42:25 »
Ben sinds kort verslaafd aan de vegetarische gehakt voor op brood van de albert hein met een paar plakken augurk er bovenop. Echt een aanrader.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #50 Gepost op: 22 juli 2003, 14:18:56 »
het is niet vegan ofzo, maar wel superlekker, heb net (het klinkt raar) ... een tosti met kaas en bramen gegeten. Lekker!
,,,,فلافل

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2003, 14:24:34 »
een prutje van pasta saus over, kan de volgende dag koud op een hard broodje. (als de saus lekker was natuurlijk en een beetje dik)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
AH boterhamworst
« Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2003, 00:39:56 »
Ik las in het topic over broodbeleg dat mensen de AH boterhamworst als vegan beleg zien, maar het is dus helaas helemaal niet vegan. Ik heb het ook een aantal keren gekocht, en er stond inderdaad niks "slechts"bij de ingredienten. Ik wou het vorige week weer kopen en checkte de ingredienten toch nog een keertje en er stond gewoon scharrelei bij Ik ben naar meerdere AH's geweest en heb ze overal bekeken en overal staat er ei bij. Aangezien er niet op de verpakking staat dat het is veranderd ga ik ervan uit dat het een fout was en dat er dus altijd ei in heeft gezeten. Ik vond het ook wat vreemd dat ze allerlei soorten vegetarisch beleg hebben maar dat ze er maar een zonder ei kunnen maken.
Is er overigens iemand die ooit bij de AH heeft gevraagd of het echt vegan was?ben wel benieuwd...(ik heb ze gemaild, inmiddels 2 maanden geleden en alleen een mailtje terug gekregen dat ze de vraag in behandeling hebben genomen.)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:AH boterhamworst
« Reactie #53 Gepost op: 25 juli 2003, 14:11:21 »
Aangezien er niet op de verpakking staat dat het is veranderd ga ik ervan uit dat het een fout was en dat er dus altijd ei in heeft gezeten.

Ik denk dat ze de receptuur naar gelieve mogen aanpassen, en dat het dus wel eerst vegan was. Jammer hoor, ik ben geen vegan dus ik zal het blijven eten, maar ik snap niet wat er mis mee was!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #54 Gepost op: 30 juli 2003, 15:34:09 »
Ook lekker op brood: zeewierspread (jaja, dat klinkt eng) uit de biowinkel. Fris&zurig.

Het merk weet ik even niet zo, maar het zit in platte kuipjes, is reteduur en verkrijgbaar in verschillende smaken. Ik denk dat het ook wel zelf klaar te maken is.


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #55 Gepost op: 30 juli 2003, 17:12:18 »
Ik denk echt dat er ook ei in zat toen dat er niet op stond aangezien er vroeger ook altijd ei inzat en er in alle veggie produkten van tivall ei zit, waarom zouden ze dan plotseling (eventjes) de ei uit een van die produkten halen, om het er vervolgens daarna weer erin te gaan doen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #56 Gepost op: 30 juli 2003, 17:25:05 »
Ik denk echt dat er ook ei in zat toen dat er niet op stond aangezien er vroeger ook altijd ei inzat en er in alle veggie produkten van tivall ei zit, waarom zouden ze dan plotseling (eventjes) de ei uit een van die produkten halen, om het er vervolgens daarna weer erin te gaan doen?

Maar het lijkt me ook niet echt logisch dat ze een verpakking ontwikkelen die door debiel veel mensen wordt nagekeken voor het de winkel in komt waar dan zomaar even zo'n fout op staat.
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2003, 17:25:21 door Selly »
,,,,فلافل

willem1940

Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #57 Gepost op: 30 juli 2003, 18:55:25 »
Een echte sjoemelaar discrimineert niet, belazert alle consumenten zonder aanzien des persoons.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #58 Gepost op: 31 juli 2003, 15:43:42 »
Ik heb het wel vaker meegemaakt dat de ingredienten op een produkt niet kloppen. Afgelopen pasen bijv. toen lagen er paaseieren in de hema die naar aanleiding van de ingredienten vegan leken te zijn. Ik ze kopen, ze waren superlekker maar ik proefte dat er (melk)chocolade inzat, terwijl dat niet bij de ingredienten stond. Iemand heeft toen navraag gedaan bij de hema en het bleek inderdaad melkchocolade te zijn, de produkten met foute etiketten zijn toen uit de handel gehaalt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Broodbeleg - tips?
« Reactie #59 Gepost op: 16 augustus 2003, 18:12:07 »
ik heb vandaag voor het eerst Tofutti creamy smooth gekocht. Ik wilde het al een tijdje uitproberen, maar ik vond het belachelijk duur (meer dan 4 euro) en ik had een keer vegan mozzarella gekocht en dat vond ik zo vies dat ik het na een hapje weggemikt had dus ik was een beetje huiverig voor die Tofutii. Maar nu blijkt die tofutti geweldig lekker te zijn  :D Echt heel goed gemaakt vind ik, een aanrader.
,,,,فلافل