Vegatopia Forum

Broodbeleg, zoet en hartig, ook zelfmaak.

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #240 Gepost op: 10 augustus 2005, 19:22:26 »
Spits en Metro. En natuurlijk Hart van Nederland. Maar dan moet er zich wel iemand opofferen om heel hard te gaan huilen voor een camera.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #241 Gepost op: 10 augustus 2005, 19:25:47 »
Spits en Metro. En natuurlijk Hart van Nederland. Maar dan moet er zich wel iemand opofferen om heel hard te gaan huilen voor een camera.

Wie wil? :)

Ik kan natuurlijk niet voor de camera staan... ik eet het niet eens :D
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #242 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:12:42 »
Spits en Metro. En natuurlijk Hart van Nederland. Maar dan moet er zich wel iemand opofferen om heel hard te gaan huilen voor een camera.
nou t is dat ik morgen naar parijs ga, maar ik kan hartstikke janken

maar iedereen kan toch wel even een vinger in z'n oog steken?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #243 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:17:36 »
maar iedereen kan toch wel even een vinger in z'n oog steken?

Ik niet hoor... ik kan echt niet janken... ik kan wel tranen in mijn oog krijgen, maar echt janken lukt niet. Zelfs als ik dat heel graag zou willen en me er naar voel dan lukt het gewoon niet. Vaag iig.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #244 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:22:52 »
ik keek afgelopen zondag naar Joan en daar ging iemand dood, toen heb ik dus een halfuur lang echt zitten janken, met uithalen, gesnotter  en tranen enzo, ik denk dat als ik diep aan die aflevering denk dat ik het gewoon weer doe
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #245 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:22:54 »
Je vraagt je toch af welke druiloor in hemelsnaam op het idee is gekomen om er visbouillon in te doen. Misschien een leuk idee voor V-day om deze persoon/instelling een 'prijs' te geven? Vorig jaar hadden ze toch ook zoiets?


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #246 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:25:14 »
druiloor
Droplul is het woord dat je zoekt ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #247 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:51:56 »
Druiloor is veel cooler.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #248 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:00:13 »
Oelewapper!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #249 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:03:41 »
Druiloor is veel cooler.
Ik vind druiloor meer sloomheid impliceren, terwijl een droplul gewoon te lui is om na te denken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #250 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:04:37 »
Maar een droplul is vast niet veganistisch!?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #251 Gepost op: 10 augustus 2005, 22:05:14 »
Druiloor is veel cooler.
Ik vind druiloor meer sloomheid impliceren, terwijl een droplul gewoon te lui is om na te denken.

Ik niet. Ik vind droplul een woord dat kindjes zeggen, omdat ze geen ergere woorden in de mond mogen nemen.  :P

the_disheaver

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #252 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:21:34 »
Dan zou er ook op alle potjes appelmoes bijvoorbeeld moeten staan dat er wel eens insecten meegemalen zouden kunnen zijn. En dan zouden er waarschijnlijk weinig vegetarische producten overblijven. Het is niet de bedoeling dat het er in zit, dus mag het van mij gewoon vegetarisch heten als er misschien ooit een keer per ongeluk een microscopisch klein spoortje vis in terecht komt.

Nee, maar je mag verwachten van een vegetarisch product dat het op een productielijn word gedaan die vegetarisch verantwoord is.
Daarnaast is meest belangrijke dat we gewoon wel keuze kunnen maken. Dus sowieso moet men dat op het product wel zetten dat die kans er is.
Omdat het mogelijk is dat er misschien een stukje vis in kan zitten omdat in het zelfde bedrijf ook vissticks wordt geproduceerd? Het is enkel voor mensen die hevige reacties door vis krijgen. Is een product wat in het zelfde bedrijf wordt geproduceerd als een dierlijk-product soms niet meer 'vegetarisch verantwoord'??

Alleen door zelf vleesvervangers te kweken en produceren kun je er voor zorgen dat er geen dierlijk materiaal in zal zitten.
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2005, 23:24:09 door the_disheaver »

the_disheaver

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #253 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:27:49 »
Eigenlijk zou AH al de artikelen met visbouillon uit de schappen moeten halen en in de landelijke kranten een waarschuwings-advertentie moeten zetten...

Dat gebeurt ook bij andere producten waar iets mis mee is.
Een waarschuwingsadvertentie??? Kun je er opeens ziek ofzo van worden?

Ja, een mededeling voor het product hangen dat het nog niet vegetarisch is: natuurlijk. Maar je zult het echt niet moeten overdrijven...waarschuwingsadvertensie. ..

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #254 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:37:14 »
Een waarschuwingsadvertentie??? Kun je er opeens ziek ofzo van worden?

Zoals ik al eerder zei; er worden ook wel eens producten teruggehaald waarvan je niet ziek wordt, maar waarvan de kwaliteit te wensen overlaat. Er zit bijvoorbeeld een vreemde geur aan, of het product schift te snel ofzo, zodat het er niet meer uitziet.
Vegetarische worst met vis voldoet niet aan de criteria die je objectief gezien aan vegetarische worst zou mogen stellen, en dus zou het gewoon uit de winkels gehaald moeten worden.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #255 Gepost op: 10 augustus 2005, 23:41:47 »
Omdat het mogelijk is dat er misschien een stukje vis in kan zitten omdat in het zelfde bedrijf ook vissticks wordt geproduceerd? Het is enkel voor mensen die hevige reacties door vis krijgen. Is een product wat in het zelfde bedrijf wordt geproduceerd als een dierlijk-product soms niet meer 'vegetarisch verantwoord'??

Nee, het gaat om dezelfde machine waar ze ook vis in verwerken. Dan is de kans groter dat er vis in een product komt dan als een product in een fabriek gescheiden van elkaar word gemaakt.
Door die nieuwe wetgeving staat het nu op aantal producten. Zoals chocolade van green&blacks. Die neem ik niet meer. En de vleesvervangers koop ik dan toch wel vooral van 'veganistische' bedrijven. :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Monica

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #256 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:07:38 »
Gisteren bij Albert H. een medewerker aangesproken over het feit dat in alle drie de 'vegetarische' worstsoorten sinds kort vis verwerkt zit. Dat dit er eerst niet in zat en de smaak goed was. En dat het nu niet meer vegetarisch mag heten en dat ik het niet meer koop.
Dit alles heb ik wel ietsje vriendelijker gezegd maar ik was wel duidelijk. De medewerker nam toen contact op met iemand van de 'vleeswaren', en die wist het ook niet. Zei dat ik het beste kon gaan bellen naar dat speciale telefoonnummer. Ik zei dat ik het beter vond om het in de winkel te zeggen, zodat het bij hun ook bekend was.

Ik ben benieuwd hoe snel en of ze deze toevoeging zullen terugdraaien.
Gelukkig heb ik nog een voorraadje in de vriezer van voor de toevoeging.
Ik denk er over om een mailtje richting Radar te sturen één dezer dagen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #257 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:14:16 »
Gisteren bij Albert H. een medewerker aangesproken over het feit dat in alle drie de 'vegetarische' worstsoorten sinds kort vis verwerkt zit.

Als ik het goed begrepen heb, zijn niet de ingredienten veranderd, maar wat er als ingredienten vermeld staat. In ieder geval het stukje 'bevat mogelijk...' is vanwege een nieuwe regeling.

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #258 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:20:51 »

Ik vind het wel de vega-misser van het jaar hoor.
Misschien kunnen we daar een Gouden Knoflook (er moet wel een luchtje aan zitten) of zo voor instellen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

the_disheaver

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #259 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:24:55 »
Gisteren bij Albert H. een medewerker aangesproken over het feit dat in alle drie de 'vegetarische' worstsoorten
1) er zijn 4 soorten vegetarische boterham'vlees'
2) alleen in de vega boterhamworst zit bij de aroma's vis verwerkt. in die andere (1 of meer) kunnen sporen van vis in zitten.
Citaat
sinds kort vis verwerkt zit. Dat dit er eerst niet in zat
Alleen het etiket is veranderd, niet het product (lees maar de mails van AH: ze zoeken naar een oplossing. Mocht een eerdere versie geen vis bevatten was het niet moeilijk om naar een oplossing te zoeken).

nav Poek: het is niet verplict de exacte aroma's aan te duiden. Pas in november is het verplicht enkele producten welke voor hevige (allergische) reacties kunnen zorgen op het etiket te vermelden. Het is nu dus niet verplicht dat te vermelden.
Citaat

 en de smaak goed was. En dat het nu niet meer vegetarisch mag heten en dat ik het niet meer koop.
Dit alles heb ik wel ietsje vriendelijker gezegd maar ik was wel duidelijk. De medewerker nam toen contact op met iemand van de 'vleeswaren', en die wist het ook niet. Zei dat ik het beste kon gaan bellen naar dat speciale telefoonnummer. Ik zei dat ik het beter vond om het in de winkel te zeggen, zodat het bij hun ook bekend was.

Ik ben benieuwd hoe snel en of ze deze toevoeging zullen terugdraaien.
Gelukkig heb ik nog een voorraadje in de vriezer van voor de toevoeging.
Ik denk er over om een mailtje richting Radar te sturen één dezer dagen.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2005, 13:26:25 door the_disheaver »