Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #860 Gepost op: 17 februari 2018, 23:27:17 »
Nou ik at ongeveer 15 jaar gekeken wel eens bij de  Argentijn (toen begon ik met studeren) en ik kreeg ongeveer hetzelfde als Sam.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #861 Gepost op: 18 februari 2018, 00:05:25 »
Nou ik at ongeveer 15 jaar gekeken wel eens bij de  Argentijn (toen begon ik met studeren) en ik kreeg ongeveer hetzelfde als Sam.
Het is ook niet zo dat je 15 jaar geleden echt nergens terecht kon, maar het aanbod is in het algemeen wel duidelijk verbeterd. Zo hebben we de minimale eisen voor opname in onze Restaurantgids duidelijk op kunnen/mogen schroeven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #862 Gepost op: 19 februari 2018, 10:42:48 »
Ik vond het juist kenmerkend dat waar er overal heel veel veranderd is, er bij (deze) Argentijn nog exact hetzelfde menu voor vegetariers is als 20 jaar terug, voornamelijk maiskolf, sla en friet, met wat bijgerechten die toevallig vegetarisch zijn. En de banaan  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #863 Gepost op: 19 februari 2018, 16:11:56 »
ja dat dus.

Los daarvan, als je niet naar de Argentijn gaat, is er wel veel veranderd. Ik kan nu (iig in mijn eigen buurt) vrijwel ieder restaurant binnenlopen en veganistisch eten, terwijl 15 jaar geleden vegetarisch eten altijd wel een kwestie was van vantevoren even zoeken in de restaurantgids of bellen (en dan maar weer een salade eten).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #864 Gepost op: 19 februari 2018, 22:02:43 »
Ja, het is echt veel beter geworden. Ik heb elke paar weken wel een werk-etentje en heb hier al jaaaaaren niet meer gepost!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #865 Gepost op: 20 februari 2018, 08:18:44 »
Ik had onlangs juist een buffet bij Van der Valk via mijn werk (met ca 100 collega's (internationaal) dus echt geen klein groepje) en het was alleen maar vlees, vlees, vis, vis. Uiteindelijk heb ik wat gekookte groentes gehad (spruitjes/wortel/bloemkool) en wakame (het enige vegetarische op de grote sushi-kar) en frietjes. Oh en wat fruit met chocola uit de fontein.
Het was echt treurig terwijl de andere collega's met borden vol lekkers terugkwamen. En dat terwijl ik prive bij Van der Valk wel eens zalig geluncht heb. Dit was echt een tegenvaller.

Aiko

Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #866 Gepost op: 12 april 2018, 23:24:29 »
En volgende week een lunch bij de Watertuin. Mijn moeder viert daar haar verjaardag. Mijn moeder eet zelf ook weinig vlees dus die heeft meteen de Watertuin gebeld en was allemaal geen probleem!

Ik was er deze avond, daar bij de Watertuin in Naaldwijk vanwege een huldeblijketentje.

Beetje een vreemd concept (maar ik ben ook geen actieve uiteter die vanalles beleeft). Vooraf betaal je voor een bepaalde duur, en in die duur kan je eten (en drinken) zoveel je wilt. Je hebt een behoorlijk grote keuze uit warme en koude dingen, je kan er bijna keuzestress van krijgen. Ik heb zelf geen dingen gezien die specifiek voor vegetariërs waren, maar er is met zoveel keuze altijd wel iets van je gading te vinden. Ik persoonlijk was met name niet onenthousiast over de toetjes...

Wat het concept ook wat vreemd maakt (in ieder geval bij een grote groep) is dat er regelmatig mensen van de tafel weg waren, die dan weer een bordje met wat dingen haalden. Dan zit je soms wat plompverloren in je eentje aan jouw kant van de tafel... En continu lopen er allemaal mensen heen en weer met bordjes, aangezien de toetjes en koude hapjes in de ene ruimte te halen waren, de warme dingen in een andere ruimte en de (volgens mij louter) vlees in een andere ruimte.

Hoe dan ook, best geinig om eens beleefd te hebben.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #867 Gepost op: 05 oktober 2018, 17:39:45 »
Ons bedrijfsrestaurant had vanwege dierendag een volledig vegetarisch dagmenu samengesteld!

Alleen, ze hadden dat niet echt gecommuniceerd... Ik zag wel dat er 2 vega soepen waren, maar dat kan nog toeval zijn. Toen ik de soep al ophad, zag op intranet dat een collega het zo leuk vond dat ze volledig vega waren gegaan. Toen zag ik ook pas dat ze o.a. ook een falafelmaaltijd (en nog veel meer hadden). Hadden ze wel wat prominenter mogen promoten!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #868 Gepost op: 29 november 2018, 18:21:48 »
Ik ben in Bergen, Noorwegen, voor een workshop. Voor de lunch werden verschillende dienbladen binnengesjouwd met allerlei vl33s- en v1ssalades. Jubel alom, want lekker. Voor mij, de enige vegetariër in het gezelschap, was de keuze beperkt tot brood, aardappelsalade en roerei. Gelukkig was het hotelontbijt goed (morgen eet ik een broodje meer). Vanavond eten we Noorse tapas in https://www.barevestland.no/en/. Als ik de menukaart bekijk, zou het best kunnen dat ik me zal moeten behelpen met een lading knolselderij-preitapas, brood en kaas. We zullen zien. En ja, ik had doorgegeven dat ik vegetariër ben  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #869 Gepost op: 29 november 2018, 21:32:41 »
Ik heb veel salade gegeten in Noorwegen, de keus was inderdaad vaak beperkt. Ze hebben er wel hele interessante bruine zoetige kaas, die moet je even proberen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #870 Gepost op: 30 november 2018, 00:30:25 »
Vanavond eten we Noorse tapas in https://www.barevestland.no/en/. Als ik de menukaart bekijk, zou het best kunnen dat ik me zal moeten behelpen met een lading knolselderij-preitapas, brood en kaas. We zullen zien. En ja, ik had doorgegeven dat ik vegetariër ben  :).
Het eten was boven verwachting goed. De kok heeft geïmproviseerd met ingrediënten die hij (of zij) in huis had. Naast de vegetarische tapa op de kaart (de knolselderij uit de oven, geblakerd en geschild) kreeg ik gerechtjes die in lijn waren met die van de vlees- en viseters. Allerlei creaties met broccoli, rettich en bloemkool, gegarneerd met verfijnde sausjes, hazelnoten en bladgroente en kruiden. Ook voor de chocolademousse was er een versie zonder gelatine. Daarnaast ook uitleg wat er allemaal op mijn bordje was. Uiteindelijk veel te veel gegeten, met goede gesprekken erbij bovendien.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #871 Gepost op: 30 november 2018, 08:13:32 »
Oh gelukkig Eelco dat het met het diner goed ging.
Ik was 2 weken terug op congres in Kopenhagen en dat ging uitstekend qua eten.
Beide lunches een buffet, met allerlei gegrilde koolsoorten, sla, boontjes, brood, kazen en maar enkele niet vega opties.
Bij het diner een vegetarisch voorgerecht voor iedereen (geroosterde bloemkool), daarna voor mij een lekker hoofdgerecht met veel bietjes en het dessert was ook lekker met fruit, ijs en bijzondere kruiden.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #872 Gepost op: 30 november 2018, 09:01:41 »
Ben jaaaaren geleden eens op een congres in Oslo geweest en had er echt niets te klagen. Wat ik ook erg fijn vond, was dat er in de pauzes ook vers fruit was (naast de koekjes en cakejes). Het eten was ook echt prima.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #873 Gepost op: 23 januari 2019, 00:32:41 »
Tijdens een etentje vanavond kwam er vooraf een soort borrelplaat op tafel, met aubergine, olijven, kaas en wat vl33s. De kaas schurkte helaas grotendeels tegen de s@l@m1, waarop ik snel twee stukjes die 'vrij' lagen voor mezelf reserveerde. Hierop de klassieke, oprecht verbaasde  vraag: "Ben je zo recht in de leer, dan?" Jazeker, ik vind s@l@m1 vies en wil dus niets dat daarnaar smaakt. "Oh."
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.736
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #874 Gepost op: 24 januari 2019, 08:38:28 »
Tijdens een etentje vanavond kwam er vooraf een soort borrelplaat op tafel, met aubergine, olijven, kaas en wat vl33s. De kaas schurkte helaas grotendeels tegen de s@l@m1, waarop ik snel twee stukjes die 'vrij' lagen voor mezelf reserveerde. Hierop de klassieke, oprecht verbaasde  vraag: "Ben je zo recht in de leer, dan?" Jazeker, ik vind s@l@m1 vies en wil dus niets dat daarnaar smaakt. "Oh."

Oh de horror. Herkenbaar.

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #875 Gepost op: 24 januari 2019, 08:41:24 »
Heel herkenbaar! Bij mijn werk zijn ze zo lief om als ze nu broodjes bestellen, te vragen om alle broodjes kaas op een aparte schaal aan te leveren, omdat ik het dus echt niet eet als het tussen de tonijnkruimels en rosbiefdruppels heeft gelegen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #876 Gepost op: 25 januari 2019, 00:51:28 »
Heel herkenbaar! Bij mijn werk zijn ze zo lief om als ze nu broodjes bestellen, te vragen om alle broodjes kaas op een aparte schaal aan te leveren, omdat ik het dus echt niet eet als het tussen de tonijnkruimels en rosbiefdruppels heeft gelegen.
Tegenwoordig gaat dat met die broodjes gelukkig meestal wel goed. Daarom vond ik het frappant dat juist in een restaurant waar men 'omdat er zoveel vegetariërs zijn' (drie van de zeven) de borrelplaat vegetariërvriendelijk hadden gemaakt met extra groentehapjes niet er aan had gedacht dat 'vleescontact' voor die vegetariërs vervelend zou kunnen zijn. Maar vooral die opmerking dat ik zo "recht in de leer" zou zijn katapulteerde me weer even zo'n vijftien jaar terug in de tijd. Verder was alles gewoon in orde, hoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #877 Gepost op: 28 september 2019, 09:12:09 »
Donderdag uitje met de hele sector (zo'n 90 man en vrouw). Eerst lunchen bij Huszar in Delft. Sandwiches (alles vega) met een spinaziesoepje. De borrel en het diner (buffet) was daar ook. Ik kon daarbij helaas niet aanwezig zijn omdat mijn vriend ziek was en ik R. moest halen van het kdv, maar het zag er goed uit! (veel salades enzo).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.578
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #878 Gepost op: 28 september 2019, 15:07:50 »
De lunch die je op de Radboud Universiteit bij de catering bestelt is sinds 1 september standaard vegetarisch  :D. Nog geen onvertogen woord erover gehoord en zelfs de Gelderlander leek zich er niet over op te winden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #879 Gepost op: 28 september 2019, 17:58:15 »
Oh das relaxt!
,,,,فلافل