Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #620 Gepost op: 07 februari 2011, 23:45:32 »
Daarom herkende ik Selly niet zaterdag! Al leek die wel jonger te zijn geworden ipv ouder (en ik was heel hard aan het nadenken of deze mevrouw ooit een klacht had ingediend en wat ik daarmee had gedaan, maar kon niets verzinnen en ze had ook al nooit voor me gewerkt, en toen zei ze gelukkig wie ze was, anders was ik nog heel lang wazig blijven kijken).

Sero studeert geneeskunde, en de laatste keer dat ik haar sprak was ze heel druk met haar co-schappen. Di. studeerde politicologie en rechten, maar die heb ik nog langer niet gesproken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.921
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #621 Gepost op: 07 februari 2011, 23:49:05 »
Zowel qua uiterlijk, als karakter lijk ik niet echt meer op de dame van toen. En mijn pip is ook wat veranderd ja.  ;D

Heb je een foto van jullie tweeen die we mogen zien?

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #622 Gepost op: 10 februari 2011, 07:46:25 »
Je ziet mij op mijn profielfoto o.a., en P. is dit.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #623 Gepost op: 14 februari 2011, 21:03:39 »
Het meisje naast fem, was dat niet een introducee?

Dat andere meisje naast Fem zit er wel heel charmant bij ::)

Poeh, ik ben toch wel wat kilootjes aangekomen...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.597
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #624 Gepost op: 15 februari 2011, 11:40:23 »
Sowieso zijn die foto's wel heel erg 2004  ::).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #625 Gepost op: 01 maart 2011, 22:39:27 »
Houston, Texas is niet bepaald de beste stad om als vegetarier overgeleverd te zijn aan bedrijfsetentjes. Vegetarisch eten van het menu kiezen is lastig, want er staan alleen bijgerechten op het menu die geen vlees bevatten. Iedereen doet vreselijk zijn best, want ze zijn heel aardig, maar dat betekent dat je de "chefs surprise" krijgt. Door het gebrek aan ervaring is het resultaat naadje zodra het geen salade is, en dan zijn het porties waar je een heel weeshuis mee kan voeren. Je daar op beleefde wijze doorheen eten, met het oog op bloederige biefstukken van meer dan een pond en een bak met levende kreeften, valt me toch wel erg zwaar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #626 Gepost op: 02 maart 2011, 12:35:30 »
Dat is geen bloed maar gewoon lijkvocht.

En da's kennis waar je zelfs die-hard vleeseters de eetlust mee kan ontnemen.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #627 Gepost op: 02 maart 2011, 14:07:58 »
 ;D

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #628 Gepost op: 02 maart 2011, 14:12:42 »
 :bigeyes:
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #629 Gepost op: 02 maart 2011, 17:32:29 »
Dat is geen bloed maar gewoon lijkvocht.
En da's kennis waar je zelfs die-hard vleeseters de eetlust mee kan ontnemen.
Yep, helemaal gelijk, op allebei de fronten. Maar ja, het blijft wel werk... Nogal carrierevernietigend om dit tijdens het eerste etentje met een nieuwe groep collega's op tafel te gooien. Bovendien allitereert "bloederige biefstukken" een stuk lekkerder dan "lijkvochtdruipende biefstukken". Dan zouden het "lijkvochtdruipende lappen vlees" moeten worden.. Hou ik achter de hand voor de volgende keer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #630 Gepost op: 02 maart 2011, 18:48:36 »
Het meisje naast fem, was dat niet een introducee?

Dat andere meisje naast Fem zit er wel heel charmant bij ::)

Poeh, ik ben toch wel wat kilootjes aangekomen...

Jullie zien er allemaal ze grappig Nederlands uit...  :)

wolfje191

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #631 Gepost op: 06 maart 2011, 18:43:16 »
Ik ben vrachtwagenchauffeur geweest. Veel restaurants van binnen gezien.
(gewone en wegrestaurants) Maar destijds was het gewoon een crime om vegetarisch te kunnen eten.
Frankrijk was een van de ergste landen. Vegetarisch wil je dan brood met Ham?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.597
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #632 Gepost op: 23 maart 2011, 11:38:42 »
Projectbespreking in Leuven. Zojuist werd aangekondigd dat we vanavond gaan eten in Wok Dynasty. All-you-can-wok en zo. Ik verwacht er niet te veel van (behalve dan kwantiteit) en hoop dat de heren wokkerds een beetje vegetariërvriendelijk zijn. Kieping vingers krost.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #633 Gepost op: 23 maart 2011, 14:53:15 »
De ervaring leert me dat ze in sommige wokresto's best in ander water je eten willen koken vooraf  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #634 Gepost op: 23 maart 2011, 15:08:31 »
Gaarne! Ik trof laatst een stukje lijk aan in mijn groentebord  :-X Aangezien ik de groente voor het wokken zelf op dat bord geschept had, kan het alleen maar uit die pan water zijn gekomen. Ik heb mij voorgenomen niet meer iets dergelijks te eten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #635 Gepost op: 23 maart 2011, 15:54:34 »
Daarom vertrouw ik "mijn" chinees dus als enige hierin.. Hij kwam hier zelf mee  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline karl

  • *****
  • 6.355
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #636 Gepost op: 23 maart 2011, 17:53:37 »
Projectbespreking in Leuven. Zojuist werd aangekondigd dat we vanavond gaan eten in Wok Dynasty. All-you-can-wok en zo. Ik verwacht er niet te veel van (behalve dan kwantiteit) en hoop dat de heren wokkerds een beetje vegetariërvriendelijk zijn. Kieping vingers krost.

Ik ken het concept heel goed, er is ook een vestiging in mijn dorp. Het is een trendy wok, met mooi eigentijds interieur. Kwantiteit is zeker aanwezig.
Voor het eigenlijke wokken kan je zeer vele groenten combineren, dus daar geen probleem. Ik vind het wel wat jammer dat er geen specifiek vegetarische varianten zijn aangeduid: een mooie tofu-vleesvervanger zou er niet misstaan voor het wat betere, mode- en mogelijk ook wat veggie-gevoelig publiek dat er komt. Ik heb een goede band met de zus van de Leuvense bazin  8), bij gelegenheid ga ik dat toch eens aanbrengen als ik er voor mijn drankenleveringen op bezoek kom.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #637 Gepost op: 23 maart 2011, 18:09:46 »
Bij ons hadden ze eerst stukje gevakken tofu liggen... tegenwoordig niet meer omdat toch niemand t at. Maar ik krijg t dus nog wel  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.597
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #638 Gepost op: 23 maart 2011, 22:22:11 »
Het wokconcept was eigenlijk best aardig. Meer dan voldoende groente om uit te kiezen, verschillende sauzen en opties als gember en sambal. De groente wordt in een fijnmazig mandje geblancheerd en vervolgens in een zorgvuldig uitgeboende wok gebakken. Tip: als je om extra extra extra scherp vraagt, heb je de kans dat het inderdaad een klein beetje pikant wordt.

Maar na drie bordjes groente-met-een-sausje met nasi zou een beetje afwisseling (iets tofu-erigs, zoals Karl al schreef) niet gek zijn geweest. De voorafjes - dim sum, aspergesoep - en de salades waren namelijk allemaal niet vegetarisch (nee, ook de aspergesoep niet).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #639 Gepost op: 24 maart 2011, 08:12:17 »
Hadden ze voor het blancheren een pan waar alleen groente in gaat? Ik doe het meestal niet omdat in hetzelfde water ook het hapje van collega's (met vlees) wordt gegaard, ben benieuwd hoe jouw wok restaurant daar mee om ging? En zit er geen oestersaus door de saus, of worchestershire? Ik ben een ziekerd hoor, door dit soort dingen ben ik erg afgeknapt op wokken...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light