Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #540 Gepost op: 21 januari 2010, 13:15:08 »
Een rodeo in de planning... Ik heb er buikpijn van, ik wil dit echt niet zien. Geen idee hoe lang het duurt en of het voor, tijdens of na het eten is. Het is een uur rijden dus ik kan niet halverwege weg als ik er ben. Zucht...  :-\

Ieuwh!! Wat?! Ik zou niet eens meegaan. Is dat geen optie?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #541 Gepost op: 21 januari 2010, 15:31:39 »
Een rodeo in de planning... Ik heb er buikpijn van, ik wil dit echt niet zien. Geen idee hoe lang het duurt en of het voor, tijdens of na het eten is. Het is een uur rijden dus ik kan niet halverwege weg als ik er ben. Zucht...  :-\

Is dat niet gewoon zo'n mechanische stier die ergens staat, waar je kan proberen op te blijven zitten?
Of bedoel ik nu heel iets anders?


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #542 Gepost op: 21 januari 2010, 15:37:36 »

Is dat niet gewoon zo'n mechanische stier die ergens staat, waar je kan proberen op te blijven zitten?




Dat is een droom van mij om ooit eens te doen, hihi


Maar een rodeo is met mannen die trachten op een rund te blijven zitten terwijl het beest heftig zijn/haar best doet om én de berijder én de riem om de geslachtsdelen weg te bokken.

Offline Sam

  • ******
  • 7.107
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #543 Gepost op: 21 januari 2010, 15:54:12 »
Voor degenen die zich afvragen waar ik tegen echte rodeos en rodeoshows aanloop: Ik zit in de VS voor mijn werk op het moment, dit is niet in Nederland. Het was een toeristenvriendelijke versie, dus niet al te ruw maar inderdaad wel met mensen op bokkende stieren, paarden etc. Ik had van te voren gevraagd hoe het in elkaar zat, en ik kon tijdens de show gewoon in de bar blijven dus hoefde het niet te zien. Toen heb ik besloten wel mee te gaan, als de show en het diner in elkaar over zouden lopen was ik niet mee gegaan.  Niet meegaan was dus wel een optie maar is niet handig ivm werk, ik ben hier niet voor niets en wil niet graag een hele avond missen door zoiets. Maar als de show onvermijdelijk zou zijn geweest, was ik niet gegaan. Niet gaan is slecht voor je werk, maar tijdens zoiets in tranen uitbarsten is nog veel slechter  :)

Iedereen vond het erg grappig en leuk, afgrijselijk. Ik snap er niets van. Ik heb aan een paar collega's en mijn manager uitgelegd dat ik de show niet wilde zien, en waarom. Mijn manager heeft me gezelschap gehouden in de bar, dat vond ik wel heel erg leuk van hem.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #544 Gepost op: 21 januari 2010, 16:03:21 »
Voor degenen die zich afvragen waar ik tegen echte rodeos en rodeoshows aanloop: Ik zit in de VS voor mijn werk op het moment, dit is niet in Nederland. [...]

Iedereen vond het erg grappig en leuk, afgrijselijk. Ik snap er niets van. Ik heb aan een paar collega's en mijn manager uitgelegd dat ik de show niet wilde zien, en waarom. Mijn manager heeft me gezelschap gehouden in de bar, dat vond ik wel heel erg leuk van hem.
Dus nu heb je het Amerikaanse vooroordeel maar weer eens bevestigd dat Europeanen ouderwetse, principiële zeurkonten zijn?  ;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.107
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #545 Gepost op: 21 januari 2010, 16:40:37 »
Nou, ik heb voornamelijk het vooroordeel bevestigd dat ik een watje ben... Ik ben niet uitgebreid begonnen over het feit dat ik het niet vind kunnen, ik heb gewoon gezegd dat ik van alle shows met dieren ga janken als een hond bij volle maan ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #546 Gepost op: 21 januari 2010, 17:00:05 »
Dat maakt idd een groot verschil ja, want kan het me in NL niet voorstellen.
Aardig van je manager, trouwens. getuigd van respect.

Wat dat aangaat denken veel mensen gewoon niet verder.
Ik had ooit een vriendje dat niet begreep wat er mis was met recreatief vissen, tot ik hem erop wees dat het volledig zinloze (voor zover consumptief vissen zinvol is) dierenmishandeling was.
Vol verbazing viel opeens een kwartje bij hem. hij had er nog nooit over nagedacht. Als ik nu weleens bij hem in de auto zit moet ik altijd lachen als hij vol walging voorbij een visser rijdt en er tegen mij over begint.
Tot ie zich herinnert dat ie dat van mij heeft ;)

Dat is met rodeo's en dergelijken net zo denk ik. het is er altijd geweest, dus is er nooit over nagedacht.
hoop ik.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #547 Gepost op: 21 januari 2010, 17:53:20 »
Oh, nouja. Wel goed dat je manager je gezelschap heeft gehouden! En ik begrijp wel dat je moeilijk een volledige avond kunt missen. Wel raar dat ze zoiets organiseren als groepsentertainment, lijkt mij, ik zou denken dat heel weinig mensen hiervoor te vinden zijn. Maarja, iedereen denkt anders.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #548 Gepost op: 03 september 2010, 21:24:43 »
*schop*

Hè, bah! Aantal maanden terug had ik een conflict op mijn werk. Leidinggevende vond het o.a. niet leuk dat ik de laatste tijd niet meer mee ga met etentjes en personeelsreis. Het conflict dreigde nogal uit de hand te lopen. Leidinggevende van leidinggevende heeft aantal gesprekken geleid. Nu is er dus weer een etentje en wordt er van mij verwacht dat ik vol enthousiasme aanschuif (NOT!)
Gaan we naar een Chinees, brrr. Ik hou niet van Chinees, het eten geeft licht en ik vertrouw het voor geen sikkepit. Vegetarisch, jaja en ondertussen overal trassi of oestersaus ingooien. En als dat dan niet gebeurt, zit er wel "gewone"=garnalen kroepoek overheen.
Ik ga dus niet mee. Alleen moet ik bovenstaande nog even netjes in een email verwoorden  ;)

*einde frustratie*
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #549 Gepost op: 03 september 2010, 21:29:42 »
*schop*

Hè, bah! Aantal maanden terug had ik een conflict op mijn werk. Leidinggevende vond het o.a. niet leuk dat ik de laatste tijd niet meer mee ga met etentjes en personeelsreis. Het conflict dreigde nogal uit de hand te lopen. Leidinggevende van leidinggevende heeft aantal gesprekken geleid. Nu is er dus weer een etentje en wordt er van mij verwacht dat ik vol enthousiasme aanschuif (NOT!)
Gaan we naar een Chinees, brrr. Ik hou niet van Chinees, het eten geeft licht en ik vertrouw het voor geen sikkepit. Vegetarisch, jaja en ondertussen overal trassi of oestersaus ingooien. En als dat dan niet gebeurt, zit er wel "gewone"=garnalen kroepoek overheen.
Ik ga dus niet mee. Alleen moet ik bovenstaande nog even netjes in een email verwoorden  ;)

*einde frustratie*



Goed dat die dingen nooit verplicht zijn hè  ;D

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #550 Gepost op: 03 september 2010, 21:31:10 »
Staat er in je contract dat je op bedrijfsetentjes moet verschijnen dan? Ik zou niet eens de moeite doen om me af te melden of om me te verklaren, dat lijkt me een beetje de omgekeerde wereld. Het is hier China niet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #551 Gepost op: 03 september 2010, 21:36:18 »
Nee, dat staat er zeker niet in en dat maakte ook dat mijn leidinggevende geen poot had om op te staan.
Afmelden vind ik zeker in dit geval wel zo netjes. Ik denk trouwens dat ik dat maar bij leidinggevende-van-leidinggevende ga doen, ook omdat ik inmiddels een nieuwe leidinggevende heb, krijgt die het ook niet op haar bordje.. I admit, flauwe woordspeling in dit geval  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #552 Gepost op: 03 september 2010, 21:39:42 »
Ik moet wel verplicht negen keer mee-eten.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #553 Gepost op: 03 september 2010, 21:40:35 »
Huh, jij werkt toch niet in loondienst?
Of ben ik nou mensen aan het klutsen?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #554 Gepost op: 03 september 2010, 21:44:09 »
"Voor loondienst bestaat geen excuus", zo zei Hein Donner ooit. Maar ik word wel betaald voor geleverde diensten natuurlijk (en dat is soms in teamverband).

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #555 Gepost op: 03 september 2010, 21:46:51 »
"Voor loondienst bestaat geen excuus", zo zei Hein Donner ooit. Maar ik word wel betaald voor geleverde diensten natuurlijk (en dat is soms in teamverband).
En dan moet je na geleverde diensten met teamleden en sponsor (?) verplicht eten.
Hoe vind je dat?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #556 Gepost op: 03 september 2010, 21:50:42 »
"Voor loondienst bestaat geen excuus", zo zei Hein Donner ooit. Maar ik word wel betaald voor geleverde diensten natuurlijk (en dat is soms in teamverband).
En dan moet je na geleverde diensten met teamleden en sponsor (?) verplicht eten.
Hoe vind je dat?

Vind je je collegas niet leuk? (Oh, dat is maar een vraag)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #557 Gepost op: 03 september 2010, 21:55:57 »
Nou weet ik niet of je dat aan mij of aan Poek vraagt..
Ik hou niet zo van verplicht, zogenaamd gezellige dingen doen. De meeste collega's vind ik vrij dom. Normaal gesproken heb ik weinig met anderen te maken, iedereen zit op zijn eigen locatie. En dat vind ik dus wel weer fijn  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

  • ***
  • 243
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #558 Gepost op: 03 september 2010, 22:00:14 »
Nou weet ik niet of je dat aan mij of aan Poek vraagt..
Ik hou niet zo van verplicht, zogenaamd gezellige dingen doen. De meeste collega's vind ik vrij dom. Normaal gesproken heb ik weinig met anderen te maken, iedereen zit op zijn eigen locatie. En dat vind ik dus wel weer fijn  ;)
µ

Dat vroeg ik inderdaad aan jou! In dat geval vind ik het logisch dat je niet wilt gaan.....
Ik ga ook verplicht, maar ik vind het wel leuk  ;D

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #559 Gepost op: 03 september 2010, 22:01:17 »
Dat maakt Chinees eten dan waarschijnlijk ook een stuk minder irritant!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.