Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #520 Gepost op: 03 november 2009, 21:22:28 »
vandaag congresding in de reehorst naast station driebergen zeist.. in alle salades zat vlees of vis.. en personeel wist niet wat er vega was en niet  :( volgens collegaatje was de pasta die er stond vega maar ik durfde t niet aan.

Enige wat ik aandurfde waren de tomaatjes komkommertjes en omdat er niets anders hartigs was de kaas. er was wel hagelslag en pasta maar smiddags wil ik hartig broodbeleg.

wel was alles biologisch volgens de jongen die soep stond te scheppen. Verder was alles wel super geregeld! heel vaak wat te drinken (ook kruidenthee en lekkere biosapjes en biocola)  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #521 Gepost op: 04 november 2009, 19:25:06 »
Ik heb 30 november een studiedag, van collega's hoorde ik dat er dan altijd een geweldige lunch is. Maar dat zijn dan wel vleesetende collega's... Hoop dat het voor de vegetariërs ook goed uitpakt.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #522 Gepost op: 04 november 2009, 19:25:58 »
Een collega van mij trakteerde vandaag en het was een geen gebak, maar frituur voor bij de lunch. Ze had naast gewone kroketten ook groentekroketten van Van Dobben, dat vond ik lief. Het stonk daarna wel door heel de school.

Inderdaad erg attent, maar eten jullie wel dingen die in de frituur naast vleeskroketten hebben gelegen? Ik zelf doe dat niet namelijk maar dat kan ook de veganist in mij zijn...

Ja, af en toe wel.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #523 Gepost op: 13 november 2009, 20:20:21 »
Ik ging woensdagmiddag (feestdag) (ook in Nederland?) uiteten in een klein dorpsrestaurantje. Vraag ik of er vlees is in de spaghettisaus zit: "ja". "Ooh" zeg ik, "ik eet geen vlees... Doe dan maar de salade met geitenkaas". Kreeg ik een slaatje met echt een HALVE KILO SPEKJES IEUHWWW!!  >:( :o :-X Omdat het een snelle en zakelijke lunch was, heb ik het niet terug laten brengen. Heb alle spekjes op e zijkant van mijn bord gelegd en ertussenin gegeten. Gezellig was anders. Bweuhk. Alles proefde naar spek.  :bigeyes: :bigeyes:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #524 Gepost op: 13 november 2009, 22:24:32 »
Oewhh bah bah bah.

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #525 Gepost op: 14 november 2009, 17:00:23 »
Bah! Ik zou het toch echt niet opgegeten hebben, knap dat je je eroverheen kunt zetten, zou mij echt niet lukken. Dan maar de lunch overslaan... Is wel lastig als het voor werk is!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #526 Gepost op: 14 november 2009, 23:21:29 »
Ja het was echt lastig, inderdaad ook omdat het voor werk was. Moest er ook zal vroeg zijn en had niet kunnen ontbijten. En er was niks in de buurt (boerengat) dat open was (want feestdag), dus heb mij er proberen over te zetten. Ik gruwel er nog van en mijn maag was de hele dag van streek. Bweuh

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #527 Gepost op: 15 november 2009, 01:47:21 »
Iew, dat zou ik je niet hebben nagedaan, IneN. In vergelijkbare situaties heb ik vol trots gecapituleerd (of, en ja dat is ook voorgekomen, gewoon niets gegeten). Een slaatje met spekjes (of, zoals laatst in Nice, een gazpacho met garnalen) is voor mij een brug te ver. En dus niet omdat ik medelijden heb met dat ene dode garnaaltje in de gazpacho, maar omdat ik gewoon geen dode garnalen blief; psychologisch, fundamentalistisch, noem het wat je wilt, ik wil dat dus niet in mijn eten. In jouw situatie zou ik dus flink de vegetarische boerenlul hebben uitgehangen. Verder dus niets dan lof voor je zeer zelfopofferend gedrag.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #528 Gepost op: 15 november 2009, 21:49:28 »
Idem
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #529 Gepost op: 16 november 2009, 14:35:17 »
Idem

 :o

brrr.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #530 Gepost op: 04 december 2009, 18:09:04 »
Ik was afgelopen week bij een workshopserie in het Zuidduitse Garmisch-Partenkirchen (in het Dorint Sporthotel). Dat betekent dus hotelontbijt, hotellunch en hotelavondeten. Dit alles telkens als buffet. Elke maaltijd begon dus eerst met het spieken in de rechauds, gevolgd door gerichte vragen aan het personeel. "Is die soep vegetarisch... ook de bouillon?" "Zitten er nog sp3kjes verborgen in de saus?" Het buffet was vrij (iets te) standaard voor een 4-sterrenhotel, maar wel uitgebreid. Warm was er iets als pasta, rijst en aardappelen, en een prutje sufgekookte groeten, met wat tomatensaus om het geheel wat smaak te geven. Koud was er een uitgebreid saladebuffet, waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt. Beetje saai, maar je kunt er goed op overleven.

Eén keer is het fout gegaan. De serveerster van dienst zei dat de tortellini vegetarisch waren. Bij de eerste hap bleken ze gevuld met v1s. Dat heb ik dan maar snel doorgeslikt en de rest, inclusief saus, beleefd op een bordje gegooid en aan de eerste de beste serveerster meegegeven. Waarom is het nog steeds niet gebruikelijk om bij een buffet even een V-tje bij vegetarische gerechten neer te zetten. Dat zou een hoop gevraag en gezeur schelen.

Afijn, best in orde dus, eigenlijk.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #531 Gepost op: 04 december 2009, 18:33:15 »
Wow knap dat je het hebt doorgeslikt. Al heb ik de koningin in gezelschap, vis gaat er meteen weer uit!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #532 Gepost op: 05 december 2009, 01:24:41 »
Wow knap dat je het hebt doorgeslikt. Al heb ik de koningin in gezelschap, vis gaat er meteen weer uit!
Dat vond ik ook van mezelf  ::). Uitspugen zou echter meer theater hebben opgeleverd en dat leek me nog vervelender. See nothing, hear nothing, say nothing. Moge de vegagod me vergeven  :P.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #533 Gepost op: 05 december 2009, 01:31:27 »
Voel me aangesproken; ge zijt vergeven, mn kind ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.446
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #534 Gepost op: 05 december 2009, 01:37:19 »
Voel me aangesproken; ge zijt vergeven, mn kind ;)
Zeg, wie denk je wel dat je bent, John Lennon of zo?  :P
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.106
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #535 Gepost op: 20 januari 2010, 21:33:01 »
Een rodeo in de planning... Ik heb er buikpijn van, ik wil dit echt niet zien. Geen idee hoe lang het duurt en of het voor, tijdens of na het eten is. Het is een uur rijden dus ik kan niet halverwege weg als ik er ben. Zucht...  :-\
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #536 Gepost op: 21 januari 2010, 11:41:18 »
Een rodeo in de planning... Ik heb er buikpijn van, ik wil dit echt niet zien. Geen idee hoe lang het duurt en of het voor, tijdens of na het eten is. Het is een uur rijden dus ik kan niet halverwege weg als ik er ben. Zucht...  :-\

Wat erg. zijn er niet meer mensen die het heel raar vinden om dat te bekijken?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #537 Gepost op: 21 januari 2010, 11:55:12 »
een goed boek mee voor als het je te erg wordt. zodat je naar buiten kan lopen en daar ergens in je boek kan duiken?
succes!!

mijn moeder heeft idioot genoeg t plan opgevat om aar bottrop te gaan voor die ski-hal met aangebouwde vreet en drinkschuur... en ze hadden aan tafe al bedacht dat ik mocht bobben.. ik had al bedacht dat ik niet meeging  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #538 Gepost op: 21 januari 2010, 12:07:06 »
Ik heb daar ook eens geskied, best te doen hoor! Alleen dat eten is minder, al was ik toen nog niet eens vega.. Vet en lauw.
Bier komt in liters en er werd toen veel gerookt (misschien nu niet meer) maar ik ben alleen maar aan het skiën geweest en heb toch genoten!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #539 Gepost op: 21 januari 2010, 12:40:46 »
het geweldige aan skien vindt ik het buiten zijn en de afwisseling... dat ga ik daar niet vinden..
ws belabberd eten zoals je zegt en niet mogen drinken.. klinkt als 3x net niet daar ga ik geen 2 uur voor rijden  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!