Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #340 Gepost op: 18 mei 2009, 00:00:02 »
Hè wat naar!
Nouja, je deed het niet expres... als je het geweten had had je het natuurlijk nooit genomen. Ik heb daar ook nog nooit van gehoord (maar nouja, ik hou me ook niet zo bezig met de verschillende verschijningsvormen van foie gras. ;))
Maar ieuw ieuw ieuw! Wat vies en wat voel je je dan belazerd. :pet:

Goed, bij deze geleerd: voortaan dus niet alleen van onduidelijke hapjes vragen wát het is, maar ook of het vega is.


Dat heb ik de hele dag/avond gedaan. En toen ik vroeg wat het precies was zie de ober gewoon "creme brûlée". Zucht.
Bij het dessertenbuffet heb ik echte creme brûlée genomen, nadat ik twee keer vroeg aan de mevrouw achter de tafel vol lekkernijen of er "zéker geen foie gras in zit". Ze zei nee, maar toen vroeg ik het nog maar eens, voor de zekerheid. Ze keek me vreemd aan en zei "dit is dessert, hoor". Ik dacht bij mezelf "jaaha, dat zeggen ze allemaal, creme brûlée".

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #341 Gepost op: 18 mei 2009, 08:54:37 »
Inen wat naar joh!!
(maar ook wel heel vreemd dat er helemaal geen rekening met jou was gehouden, zeker bij een hoofdgerecht is dat nou ook weer niet zo ingewikkeld)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #342 Gepost op: 18 mei 2009, 09:17:30 »
Inen wat naar joh!!
(maar ook wel heel vreemd dat er helemaal geen rekening met jou was gehouden, zeker bij een hoofdgerecht is dat nou ook weer niet zo ingewikkeld)

Ik vind dat ook vreemd, aangezien het ruim op voorhand was doorgegeven. Nu, de hapjes waren de hele dag door wel aan de mindere kant (lees: weinig), dus ik had al gevreesd voor het hoofdgerecht. Spijtig wel, want ik weet dat de vader van de bruid héél wat betaald heeft voor de hapjes, maaltijden en alles. Ik heb mijn honger dan maar gestild met het dessertenbuffet. :)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #343 Gepost op: 18 mei 2009, 10:51:47 »
Inen wat naar joh!!
(maar ook wel heel vreemd dat er helemaal geen rekening met jou was gehouden, zeker bij een hoofdgerecht is dat nou ook weer niet zo ingewikkeld)
Ik vind dat ook vreemd, aangezien het ruim op voorhand was doorgegeven.

Je bent gewoon schandalig behandeld, men had daar duidelijk geen zin om rekening met je te houden.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #344 Gepost op: 18 mei 2009, 15:55:42 »
Inen wat naar joh!!
(maar ook wel heel vreemd dat er helemaal geen rekening met jou was gehouden, zeker bij een hoofdgerecht is dat nou ook weer niet zo ingewikkeld)
Ik vind dat ook vreemd, aangezien het ruim op voorhand was doorgegeven.

Je bent gewoon schandalig behandeld, men had daar duidelijk geen zin om rekening met je te houden.



Het was dan ook 'chique' plek, daar zijn ze meestal niet zo vegetariër-vriendelijk.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #345 Gepost op: 18 mei 2009, 16:07:07 »
Nou dat hoeft niet hoor,
ik trouw zelf op een "chique" locatie, maar krijg zelf uiteraard (net als bijna de helft van mijn daggasten) gewoon vega te eten
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #346 Gepost op: 18 mei 2009, 17:50:12 »
Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen op sjieke plekken, tenminste in Nederland wel. Ik krijg altijd de indruk dat het wel uitdagend gevonden wordt om buiten de geijkte paden en het menu om toch lekker en compleet te koken. Trouwens, sjiek of niet, je mag toch wel van elke zichzelf respecterende kok verwachten dattie (m/v) beroepstrots heeft. Nou ja, behalve in de Argentijnse grillrestaurants en in steakhouses maar daar kom ik niet.

Heb het weekend met collega's gesurvivalled in de Ardennen, we zaten in stacaravans op een camping en het was zo'n typische ardenner rommelige camping. Het eten was ook een beetje van dat niveau maar dat was niet alleen voor de vego's, daar had iedereen last van. Het feestdiner op zaterdagavond was ruim voorzien van rauwkost, brood en sauzen, veel bbq-vleesgerechten en een aantal vegetarische filets. Voor de vego's dus minder keus en minder aandacht maar het was wel heeeeel gezellig en de organiserende collega's hadden hun best gedaan. Bij werkdingen wordt er altijd rekening met me gehouden, dat de uitvoerenden zich er met een jantje van leiden van afmaken is dan jammer. Ik heb ook nooit het gevoel dat er om uitleg gevraagd wordt of dat ik mezelf moet verdedigen. Wanneer er vragen gesteld worden is dat uit interesse. In het verleden heb ik wel onprettige ervaringen gehad op dit gebied, collega's die geen greintje respect toonden en soms zelfs echt naar deden.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2009, 11:56:29 door jol »

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #347 Gepost op: 18 mei 2009, 18:54:46 »
Tsja. En dan zit je voor je werk een week op dezelfde locaties als een van die gasten van Deadliest Catch (krabbenvangen in de Beringzee, Discovery Channel serie, vol met superstoere vissers). Qua werk moet je hier dan aardig tegen zijn en gesprekken mee aanknopen. Ik heb hem de hele week ontlopen, ik had er zo'n ontzettende weerzin tegen om met de man te gaan praten, zelfs toen ik op een gegeven moment een situatie zag waarin ik echt wel in actie had moeten komen. Niet gedaan. Dit is wel de eerste keer dat ik mijn werk slecht gedaan heb doordat ik vegetarier ben. Ik heb trouwens ook een deel van het leuke uitje na de officiele dingen, het krokodillenworstelen, overgeslagen en ben met nog een andere collega (flexitarier) een biertje gaan drinken in de zon. Bah.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #348 Gepost op: 19 mei 2009, 00:05:14 »
het leuke uitje na de officiele dingen, het krokodillenworstelen,
Bleeeeh. :(
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #349 Gepost op: 19 mei 2009, 11:55:38 »
Jee Sam, wat een nare ervaring, bah. En dat een hele week lang, ik mag hopen dat het biertje in de zon tenminste nog smaakte!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #350 Gepost op: 25 mei 2009, 01:41:39 »
Vandaag met een groep zangers naar een gehucht bij de Deense grens geweest - concert (ik was publiek, supporter en verzorger). Met een vooruitziende blik had ik flink wat eten meegenomen, hoewel we vooraf en achteraf te eten zouden krijgen. En jawel hoor: vooraf was er aardappelsoep met veel w0rst erdoor ('die kun je er toch gewoon uit scheppen') en achteraf spaghetti bolognese ('ach, daar hebben we helemaal niet aan gedacht, kun je niet...'). De spaghetti hebben we dan maar met ketchup(!) gegeten.

En uiteraard passeerden alle bekende grappen en opmerkingen weer de revue. Dat wij het eten voor de neus van de dieren weg eten en zo. De gastvrouw vertelde ons meelevend dat haar zus ook zo'n 'fase' heeft gehad. Zucht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #351 Gepost op: 25 mei 2009, 10:49:00 »
Nou ja zeg, idd ZUCHT Eelco.
fase, hoe verzinnen ze het
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #352 Gepost op: 25 mei 2009, 10:51:09 »
Het is een vrij gebruikelijke opmerking, maar meestal hebben ze het dan over kinderen...

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #353 Gepost op: 25 mei 2009, 17:30:45 »
Of over alles wat niet in het gebruikelijke plaatje past...
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #354 Gepost op: 26 mei 2009, 15:02:20 »
Klinkt als een onbevredigend etentje Eelco! Hoop dat er nog wel een toetje was waar je je aan te buiten kon gaan, of was dat een of andere gelatinemousse? Ik werd er vroeger ook zo moe van, van die "fase". Inderdaad mensen die vrienden of familie hebben die ook wel eens een periode vegetarier zijn geweest, of zelfs mensen die het in hun jeugd ook ooit eens een blauwe maandag zijn geweest. Ik probeer het tegenwoordig meestal voor te zijn: Als ze vragen hoe lang ik al vegetarier ben, zeg ik "xx jaar, dus de kans dat het nog overgaat is heeeeel klein" :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #355 Gepost op: 26 mei 2009, 20:48:57 »
dat haar zus ook zo'n 'fase' heeft gehad. Zucht.

Met mij is er kennelijk wat mis. Mijn fase duurt al meer dan vijftig jaar.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #356 Gepost op: 01 juni 2009, 20:21:08 »
Vanmiddag at ik samen met de crew. We zouden pizza's besellen, maar de pizzeria bleek dicht (feestdag). Dus werden er frietjes gehaald. Aangezien ik toch nog maar een uurtje zou blijven, wilde ik niets hebben, ik lust namelijk geen frietjes (nooit gelust) en voor de rest eet ik niets van de frituur (want vlees). Er ontstond een hele discussie, eerst over het feit dat ik toch wel abnormaal ben dat ik geen frietjes eet, en dan, tijdens het eten, over dat ik geen vlees at. Iedereen beaamde dat het "wel heel erg gesteld is met dieren in slachthuizen" enz, maar terwijl zat iedereen gewoon te happen van zijn stokje-met-weet-ik-wat-voor-vlees op. "Ja, echt erg, heb je al gehoord van die kalkoenen?" "en van die varkens en koeien dan!". En maar vlees eten! Ongelofelijk toch eigenlijk he...  ???

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #357 Gepost op: 01 juni 2009, 20:25:35 »
owja, dat is van die logica idd  :-\
Net zo logisch als mijn zusje die al schnitzel etend zei dat ze nooit varkensvlees at  :o :-\
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #358 Gepost op: 01 juni 2009, 23:06:56 »
Ja. En één mevrouw beweerde daarstraks nooit kalkoen te eten. Tenzij ze niet wist of ze kalkoen aan het eten was. Ik zei "daarom eet ik geen enkel dier, omdat ze allemáal zielig geslacht worden, niet alleen kalkoen".

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #359 Gepost op: 02 juni 2009, 21:11:32 »
haha, erg he die mensen

Kreeg een keer op een verjaardag te horen dat "vegetariërs wel kip eten HOOR", waarop ik zei dat kip bij mijn weten ook een dier is en dat vega's geen dieren eten. Nou, dat had ik dan fout  ;D ::)
Ik ben met die mevrouw maar geen discussie aan gegaan ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel