Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #320 Gepost op: 27 oktober 2008, 10:58:18 »
De meeste restaurants in de US zijn wel OK, dit viel mij ook wel tegen. De rest van de week was het redelijk geregeld, er waren warme gerechten zonder vlees, hoewel geen enkele keer speciale vegetarische gerechten. Helaas zaten we tijdens dat ene buffet niet op een plek waar je even een frietje kon halen. Ik had terug in het hotel nog wel wat kunnen bestellen maar tegen die tijd was ik wel over mijn honger heen. Amerikanen snappen trouwens weinig van vegetarisme tenzij het om gezondheids-vegetarisme gaat. Het ethishe vegetarisme vinden ze toch een beetje raar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #321 Gepost op: 27 oktober 2008, 14:52:13 »
Tot nu toe (afkloppen) is het goed geregeld in het Expo Center te Sofia en in het hotel. Ontbijt en lunch waren oosteuropees karig (voor hotelbegrippen dan, eigenlijk meer dan voldoende en meer dan het schijfje brood dat ik normaalgesproken eet, laten we het dieetvriendelijk noemen), maar vegetariërvriendelijk. Toen ik het personeel inlichtte dat ik vegetariër ben ('no meat, no fish'), wilden ze zelfs de skopska meenemen ('cheese is ok'). Vervolgens keurig een bord groenten (beetje saai, maar veel beter dan het vlees-groenteratjetoetje dat de anderen kregen).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #322 Gepost op: 06 november 2008, 17:01:41 »
Madrid was een ramp qua etentjes. Ik kan geen aubergine of sla meer zien, vier dagen lang niets anders te eten gekregen. Oh ja, 1 keer een lunch van kaas, gewoon drie plakken kaas op een bordje. Er was meestal wel een vegetarisch menu, maar er stond dus altijd hetzelfde op: sla en aubergine. En ik kan je vertellen dat dat dus echt helemaal niet vult! Tijdens iedere maaltijd aan tafelgenoten steeds weer uitgebreid uit moeten leggen waarom ik vegetarier ben en wat ik dan wel eet als ik niet alleen geen vlees eet maar ook geen kip en ook geen vis, dus ik heb dat  verhaal zo ongeveer 12 keer afgedraaid. Ik werd er helemaal sjacherijnig van. Als het eten lekker is, is het al erg genoeg, maar boven het zoveelste bord sla vertellen dat je heus, echt waar, niets mist als vegetarier is wel een lastige... :-\ Het was aan de andere kant ook wel grappig. Als me gevraagd werd wat ik dan WEL at, wees ik naar mijn bord en zei: sla, zoals je ziet. Vegetariers zijn de enige mensen die de hele dag kunnen leven op sla... Maar er zit niet genoeg vitamine B in dus daarom moet ik er wat extra bier bij drinken....

Gisteravond na thuiskomst om 23:00 een heel groot bord hutspot gegeten en ik voelde me meteen weer een beetje mens worden :vork:
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #323 Gepost op: 07 november 2008, 10:44:51 »
Madrid was een ramp qua etentjes.
Yep, idem tijdens mijn projectbespreking in Madrid, dit voorjaar. Spanjaarden begrijpen vegetarisme blijkbaar nog niet zo. Op een avond zijn we welgeteld 10 restaurants binnengelopen om er achter te komen dat er niets vegetarisch op de kaart staat en dat ze ook niets in elkaar wilden/konden knutselen ('que?'). Uiteindelijk hebben we pizza gegeten  ::).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #324 Gepost op: 08 november 2008, 07:24:18 »
Gisteren een lunch tijdens een studiedag : voor iedereen vegatomatensoep, verder broodjes tonijn, ham,kaas, allemaal apart op een schaal, netjes en erg lekker brood. Erbij verse jus d'orange.
De week ervoor tijdens studiedag (ik moest blijkbaar sterk bijgespijkerd worden) geluncht in de "kantine" van de VU. Onvoorstelbaar wat je daar allemaal kunt krijgen, van broodjes tot warme maaltijden. Voor een vega geen enkel probleem hier een lekkere lunch bijeen te scharrelen. (buffetopstelling).

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #325 Gepost op: 18 november 2008, 20:11:03 »
Afgelopen zomer in Roemenie geweest voor een doop (en een heerlijke vakantie)
Ik eet niet zuiver vega maar let er altijd wel op, wat dat betreft is het drama daar, geen enkel gerecht is vega, bij de borrel wordt gerust nog een half kilootje vlees gegeten, tussendoor trouwens ook... Maar het moet wel gezegd worden dat veel dieren daar scharrelen en niet te jong worden geslacht (met gevolg dat het vlees taaaaaaaai is..)  en de mensen alles opeten, alleen bot gaat de prullenbak in, nadat de hond het heeft gehad. Heb daar veel geleerd over ons eigen consumptiegedrag, maar dat is off-topic.. Vegetariers worden daar hartelijk uitgelachen...
Het zal daar nog wel komen, denk ik, men is daar nu nog aan het overleven.
Ik was wel blij met de Nederlandse maaltijd, bij terugkomst..!!

Gwennepen

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #326 Gepost op: 14 december 2008, 07:04:54 »
Jaja, het jaarlijkse kerstfeest van Logica. Dit keer in slot Zeist. Altijd prachtige locaties, maar qua eten hebben ze het niet echt begrepen. Twee jaar terug moest men het doen met sjieke muizenhapjes voor in de holle kies. Nou ja, de vleeseters dan, want voor vegetariërs was er niks. Ja het kwam eraan zie iemand toen. Hm, not. De wijn kwam stevig aan.  Dit jaar ook weer opgegeven dat ik vegetariër ben. Ik kon heerlijk dineren met aardappel anders. Mmmm.
Er was wel een waarzegster, met tarotkaarten. Daar kwam uit dat ik alles in me heb om voor elkaar te krijgen wat ik wil, maar dan moet ik wel wat rebelser worden en allebei m'n middelvingers opsteken (letterlijke woorden) En ook dat het geen kwaad kan om als een kind wat onbevangener te zijn.
En je kon ook nog zuurstof met geurtjes krijgen, maar daar was het steeds nogal druk.
En er was ook een leuke band en ook nog een beetje jazzy duo.
Maar goed, dat eten wordt ik altijd een beetje kregelig van, en dan wordt Jaimy weer kregelig van mij. Maar dat moet ie zelf weten.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #327 Gepost op: 14 december 2008, 08:57:58 »
Klinkt als een leuk event, mits je geen honger hebt. Ik zou dus pasta-salade of hummus meenemen. :)
(nou is mijn allergie wel veel onmogelijker dan 'gewoon' vego, maar ik ben voor mezelf gaan zorgen buitenshuis.)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #328 Gepost op: 14 december 2008, 12:35:10 »

Er was wel een waarzegster, met tarotkaarten. Daar kwam uit dat ik alles in me heb om voor elkaar te krijgen wat ik wil, maar dan moet ik wel wat rebelser worden en allebei m'n middelvingers opsteken (letterlijke woorden) En ook dat het geen kwaad kan om als een kind wat onbevangener te zijn.
...

Maar goed, dat eten wordt ik altijd een beetje kregelig van, en dan wordt Jaimy weer kregelig van mij. Maar dat moet ie zelf weten.


En heb je allebei je middelvingers opgestoken en ge'mooned' naar de kok?

Je lijkt me trouwens heel onbevangen, of zie ik dat verkeerd?

Gwennepen

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #329 Gepost op: 15 december 2008, 14:17:15 »
Ik ben niet gaan klagen, had er helemaal geen zin in. En ook niet om in m'n feestkleren op een sjieke locatie zelf achter wat te eten aan te gaan. Verder wel vermaakt hoor. :)
En ja, ik was wel onbevangen te noemen. Maar het is er een beetje af. :-\

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #330 Gepost op: 15 december 2008, 21:08:34 »
Ik las hier:
Klinkt als een leuke vent, mits je geen honger hebt.
:ymca:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #331 Gepost op: 15 december 2008, 21:23:26 »
Ik las hier:
Klinkt als een leuke vent, mits je geen honger hebt.
:ymca:
Hé, ik ben best braaf tegenwoordig!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #332 Gepost op: 17 januari 2009, 20:30:34 »
Donderdag stage terug kom dag gehad met een door school verzorgde lunch.
Nu doe ik een opleiding op een school die ooit is begonnen als alleen hotelschool, de school kantine is dus ook behoorlijk goed.
Deze terugkom dag was alleen niet op school zelf, maar in een gebouw vlak bij.
tussen de middag kregen we mosterdsoep. Ik vroeg nog "is de soep geschikt voor vegetariërs?" "ja, hoor" antwoordde de mevrouw.
Bij de eerste hap bleek het gemaakt te zijn met kippenbouillon!!  :'(  :-X

Beetje jammer dus.
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #333 Gepost op: 13 februari 2009, 14:37:32 »
Foie Gras?? :'(
Ik zou er helemaal niets eten, bah!!
Deze post van Eefje was naar aanleiding van een post van mij in de restaurant blacklist draad. Ik vind het wel een interessante. Hoe ver ga je mee in etentjes voor je werk? Vraag je behalve of er vegetarische opties zijn, ook na of er misschien heel dieronvriendelijke opties op het menu staan? Wat doe je met een visrestaurant waar ze levende kreeften hebben? En een steakhouse waar ze stapels bloederige biefstukken op de toonbank van de keuken hebben liggen? Het gaat dus niet om dingen die je zelf uitzoekt, maar etentjes waar je voor je werk bij moet zijn.

Ik probeer als ik kan wel te sturen richting geen kreeft/foie gras/steakhouse maar ik heb nog nooit geweigerd mee te gaan.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Schanulleke

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #334 Gepost op: 13 februari 2009, 14:48:21 »
Jaja, het jaarlijkse kerstfeest van Logica.

Nog een Logicaan  :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #335 Gepost op: 13 februari 2009, 18:26:06 »
Foie Gras?? :'(
Ik zou er helemaal niets eten, bah!!
Deze post van Eefje was naar aanleiding van een post van mij in de restaurant blacklist draad. Ik vind het wel een interessante. Hoe ver ga je mee in etentjes voor je werk? Vraag je behalve of er vegetarische opties zijn, ook na of er misschien heel dieronvriendelijke opties op het menu staan? Wat doe je met een visrestaurant waar ze levende kreeften hebben? En een steakhouse waar ze stapels bloederige biefstukken op de toonbank van de keuken hebben liggen? Het gaat dus niet om dingen die je zelf uitzoekt, maar etentjes waar je voor je werk bij moet zijn.

Ik probeer als ik kan wel te sturen richting geen kreeft/foie gras/steakhouse maar ik heb nog nooit geweigerd mee te gaan.

Ik heb bij bepaalde zakelijke contacten wel eens aangegeven van het spijt me maar ik ben vegetariër is het misschien mogelijk om ergens anders te eten, om vervolgens bijv een restaurant voor te stellen waar ze alleen maar met biologische producten werken.. Ik moet wel zeggen dat ik dat niet bij alle contacten deed, ben ook naar de argentijn geweest en naar de spareribs boer  :-X moet zeggen dat ik allebei de xen wel geinformeerd heb naar de vega opties maar niet naar de diervriendelijkheid.. maar waren ook klanten waarmee we een puur zakelijke band hebben (lees mensen waarmee je nog niet veel vaker op zo'n manier hebt afgesproken, en die je net voor het hoofd wil stoten). Een maal heb ik het bij zo'n klant wel gezegd puur omdat het vegamenu daar uit een omelet bestond  ::) nou daar had ik echt geen zin in, maar uiteindelijk is dat toen een lunchafspraak geworden (da is een omelet een stuk minder vervelend om een of andere reden  ;D)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #336 Gepost op: 14 februari 2009, 10:11:48 »
Ik probeer als ik kan wel te sturen richting geen kreeft/foie gras/steakhouse maar ik heb nog nooit geweigerd mee te gaan.

Ik probeer ook te sturen en dat lukt vaak redelijk goed. Als het zakelijke contacten zijn en het kan niet anders, dan ga ik wel mee, maar als het met collega's voor de lol is, ga ik als het naar een nare tent is niet mee. Maar gelukkig is er zelden sprake van nare tenten  :)
,,,,فلافل

Twanneke81

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #337 Gepost op: 24 maart 2009, 16:32:17 »
Als ik de reacties hier lees, denk ik dat ik het erg getroffen heb.
In mijn omgeving (zowel prive als op m'n werk) zijn er vrij veel vegetariërs, waardoor ik eigenlijk nooit vreemde reacties krijg.
Bij bedrijfsuitjes wordt hier altijd geinformeerd naar dieetwensen. Er zijn hier namelijk niet alleen vegetariërs, maar ook mensen die uit geloofsovertuiging bepaalde producten niet eten, daar wordt allemaal rekening mee gehouden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik vis o.i.d. voorgeschoteld kreeg, maar ik begrijp nu dat ik daar echt mee geboft heb.

Onze afdelingssecretaresse is trouwens wel een echte bourgondiër die er graag voor zorgt dat iedereen goed en lekker eet, dat scheelt ook een hoop, denk ik  :D

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #338 Gepost op: 17 mei 2009, 23:37:25 »
Ik had gisteren iets afschuwelijks aan de hand, maar dan echt IEUW.

Ik was op het huwelijk van mijn vriend zijn zus (ik was er dus de hele dag: broodjesmaaltijd - receptie - hapjes - voorgerecht (walking dinner met enkele vis en foie gras) - hoofdgerecht (vleesgerecht zonder het vlees, dubbel zoveel aardappeltjes) - nagerecht).
Tijdens de receptie heb ik een paar stukjes vegetarische sushi gegeten (gevuld met wortel en kool, waarom weet ik niet, want alles was met vis, maar dat was dus goed voor mij). De rest van de hapjes gingen aan mij voorbij : allemaal vlees of vis.

Op zeker moment, tegen het einde van de receptie, bieden ze mij iets lekker uitziend aan: "crème brûlée". Ik blij natuurlijk, eindelijk een hapje voor mij! Het smaakte wat vreemd, vond ik, maar ik had dan nog nooit crème brûlée gegeten. Bij de tweede keer dat de hapjes crème brûlée voorbijkwamen en ik er nog eentje wilde nemen, zei mijn mama "nee Ine, daar zit foie gras in".
Ik zo van eHUH, neee, ik heb dat net gegeten en de ober zei "creme brûlée". De ober die er nu stond, een andere als daarvoor, beaamde dat er foie gras in de creme brûlée zat. "Geen pudding, neenee, ganzenlever".

Ik draaide lichtjes weg en ging bijna over mijn nek. Mijn vriend heeft me naar de slaapkamer geloodst (we bleven daar slapen) en ik heb zeker een kwartier mijn tanden gepoetst en mijn mond gespoeld.

BAH! Daar had ik nog NOOIT van gehoord, creme brûlée van ganzenlever. HOE GOOR IS ME DAT!! En ik heb dat gegeten!  :bigeyes: :bigeyes: :bigeyes:

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #339 Gepost op: 17 mei 2009, 23:56:04 »
Hè wat naar!
Nouja, je deed het niet expres... als je het geweten had had je het natuurlijk nooit genomen. Ik heb daar ook nog nooit van gehoord (maar nouja, ik hou me ook niet zo bezig met de verschillende verschijningsvormen van foie gras. ;))
Maar ieuw ieuw ieuw! Wat vies en wat voel je je dan belazerd. :pet:

Goed, bij deze geleerd: voortaan dus niet alleen van onduidelijke hapjes vragen wát het is, maar ook of het vega is.
Ik wil vega bananenschuimpjes.