Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #260 Gepost op: 21 februari 2008, 08:13:43 »
Nou, van je collega's moet je het hebben.  :-\

Wat een geluk heb ik dan weer. Het eerste uitje buiten de deur, was zonder dat ik erom hoefde te vragen al gemeld dat er een veggie mee kwam. Ik kreeg alleen van 1 iemand een positieve geinteresseerde vraag en that's it.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2008, 08:14:54 door Annemieke »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #261 Gepost op: 21 februari 2008, 11:31:36 »

Vandaag was ik weer eens de pineut. Een afscheidsetentje van een collega in een Indonesisch restaurant. Met z'n achten. Zes alleseters, één viseter, en ik.
Ondanks het feit, dat over mijn voedingswijze al van alles bekend is bij de collega's, kreeg ik natuurlijk weer het nodige over me heen. Een groot deel van van de spraakstof was gericht op mijn vegetarisch eten.
Gelukkig ben ik al heel wat gewend en ga ik niet steeds bepaalde standpunten uitleggen of weerleggen, maar toch... men probeerde mij uit de tent te lokken.  :-X

Maar toen ... een paar tafels verderop werd een sigaretje opgestoken (helaas). Bij ons aan tafel werd dit een discussie waaruit ik kon concluderen dat dit als vervelend werd beschouwd (gelukkig).  :)
De druppel, die de emmer deed overlopen, was dat twee van mijn acht tafelgenoten ook een sigaretje opstaken na het dessert. Waarbij één de opmerking maakte, dat ze me wel even zou wegstomen.   :o
Hetgeen dus inderdaad geschiede.  >:(
(Hoewel ik aanneem, dat die opmerkingen niet als zodanig bedoeld was).  :-[

Na mijn overhaaste vertrek zal er wel flink over mij geroddeld zijn.




najou zeg je zou toch beter verwachten van je collega's! :pet:
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #262 Gepost op: 21 februari 2008, 15:36:48 »

Maar toen ... een paar tafels verderop werd een sigaretje opgestoken (helaas). Bij ons aan tafel werd dit een discussie waaruit ik kon concluderen dat dit als vervelend werd beschouwd (gelukkig).  :)
De druppel, die de emmer deed overlopen, was dat twee van mijn acht tafelgenoten ook een sigaretje opstaken na het dessert. Waarbij één de opmerking maakte, dat ze me wel even zou wegstomen.   :o
Hetgeen dus inderdaad geschiede.  >:(
(Hoewel ik aanneem, dat die opmerkingen niet als zodanig bedoeld was).  :-[
.
Na mijn overhaaste vertrek zal er wel flink over mij geroddeld zijn.




Vréselijk, als mensen roken tijdens je eten. Alsook erna. Bah restaurantrokers.
Gelukkig is mijn vriendje (die jammer genoeg rookt) (maar die gelukkig mijn vegetarisme perfect begrijpt en accepteert) sinds we een koppeltje zijn, al ontzettend geminderd, en ik merk aan hem dat hij het vies van zichzelf vindt, dat hij rookt.
Hij steekt bovendien nooit een sigaretje op aan tafel, ook niet in het buitenland, waar dat wel nog mag.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #263 Gepost op: 21 februari 2008, 20:12:32 »
Ik ben er zelf niet over begonnen, maar vandaag vroeg een collega tussen neus en lippen door waarom ik zo plotseling weg was gegaan. Ik gaf een nietszeggend antwoord, maar hij (niet-roker) veronderstelde al gelijk, dat het vanwege het roken was. Verder zijn er geen woorden aan vuil gemaakt.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #264 Gepost op: 22 februari 2008, 13:43:19 »
bij onze recente bedrijfsborrels en recepties waren er wel vegetarische hapjes ( maar nog veel meer vis en vleeshapjes) maar 9 van de 10 keer als het blad voorbij mij kwam, waren de vegadingen al op...
op zich wel een goed teken natuurlijk, maar ik had zo'n trek  :'(

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #265 Gepost op: 23 februari 2008, 12:36:45 »
Enige remedie: oog op het blad houden en er naar toe lopen, en dan gewoon drie dingen tegelijk nemen. Doe ik ook. Natuurlijk krijg ik commentaar maar dan zeg ik dat iedereen toch weet dat die zielige vegetariers altijd een beetje bijgevoerd moet worden?  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #266 Gepost op: 24 februari 2008, 20:30:16 »
Enige remedie: oog op het blad houden en er naar toe lopen, en dan gewoon drie dingen tegelijk nemen. Doe ik ook. Natuurlijk krijg ik commentaar maar dan zeg ik dat iedereen toch weet dat die zielige vegetariers altijd een beetje bijgevoerd moet worden?  ;D

 ;D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #267 Gepost op: 26 februari 2008, 23:21:10 »
Vandaag dus de voorbereidingsdag van de projectreview. Het avondeten was inderdaad zeer goed geregeld: goede Italiaan met een leuk vegetarisch aanbod. De secretaresse had voor de lunch broodjes besteld. En jawel hoor: alle kaas- en briebroodjes lagen keurig op de ham-, salami-, rollade-, vissaladebroodjes. Ik heb haar nog maar eens gevraagd morgen de bakker te vragen de kaas- en vleesbroodjes apart te houden. Als dat maar goed gaat. En het is niet de eerste keer dat ik precies hetzelfde gevraagd heb. En elke keer opnieuw: 'Ben je dan zo principieel?' 'Waar denk je dat een broodje naar smaakt als het in de salami heeft gelegen?' <stilte>... 'Ach, op die manier.'
Gemüse ist mein Fleisch

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #268 Gepost op: 26 februari 2008, 23:35:18 »
Enige remedie: oog op het blad houden en er naar toe lopen, en dan gewoon drie dingen tegelijk nemen. Doe ik ook. Natuurlijk krijg ik commentaar maar dan zeg ik dat iedereen toch weet dat die zielige vegetariers altijd een beetje bijgevoerd moet worden?  ;D

 ;D

Ik zie je punt in deze conversatie wel, maar ik profileer vleeseters zelf eigenlijk liever als 'die zielige vleeseters' dan mezelf als 'die zielige vegetariër'.

Vandaag op school, in de refter, mijn koud schoteltje "zag er toch niet zo lekker uit" "Ooh nou, jawel hoor, ik eet het altijd zo", "Maar je eet ook geen vis?" "Nee. Ik eet niets wat geleefd heeft" "Wauw, wat raar" "Mis je dan nooit vleeskroket als je frietjes gaat halen? Dat zou ik metéén missen!" "Nee, ik mis dat niet, ik kom trouwens nooit in frituurs, aangezien ik geen frietjes lust".
Waarop meestal een zware discussie losbarst over het feit dat ik geen frietjes lust. Gelukkig wordt dat toch vreemder beschouwd dan geenvleeseten. ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #269 Gepost op: 27 februari 2008, 13:20:29 »
De secretaresse had voor de lunch broodjes besteld. En jawel hoor: alle kaas- en briebroodjes lagen keurig op de ham-, salami-, rollade-, vissaladebroodjes. Ik heb haar nog maar eens gevraagd morgen de bakker te vragen de kaas- en vleesbroodjes apart te houden. Als dat maar goed gaat.
Drie keer raden  >:(
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #270 Gepost op: 27 februari 2008, 13:27:39 »
Balen Eelco! Ik eet dan gewoon niet, wat doe jij?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #271 Gepost op: 27 februari 2008, 13:27:53 »

Doet de bakker dan niet eens een papieren servetje om elk broodje?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #272 Gepost op: 27 februari 2008, 13:30:25 »
Nee, het is zo'n gezellige schaal met kleurige broodjes die knus tegen elkaar aan liggen.

@Sam: ik heb twee broodjes uitgezocht die slechts minimaal met worst in contact waren gekomen. En dat feit dan maar snel vergeten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #273 Gepost op: 27 februari 2008, 14:17:20 »
Brrr.... hoop dat ze er niet naar smaakten   :scaredblue: Die gezellige rangschikking ken ik, dat leren ze vast op hun opleiding: lekker gevarieerd door elkaar om en om broodjes vlees en kaas.
Bij ons hebben ze er een handje van om er ook broodjes rosbief tussen te doen, dat lekt ook nog eens...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #274 Gepost op: 27 februari 2008, 14:39:37 »
Citaat
Waarop meestal een zware discussie losbarst over het feit dat ik geen frietjes lust. Gelukkig wordt dat toch vreemder beschouwd dan geenvleeseten.

 :o  geen frietjes lusten   :awink:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #275 Gepost op: 27 februari 2008, 15:19:04 »
Brrr.... hoop dat ze er niet naar smaakten   :scaredblue:
Laat ik het zo zeggen... als je jezelf wijsmaakt dat de salamigeur bij de gesprekspartner vandaan komt, valt het te pruimen. Maar vanavond heb ik in ieder geval veel ruimte voor het lekkere Indiase eten in de Taj Mahal.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #276 Gepost op: 27 februari 2008, 15:37:44 »
Citaat
Waarop meestal een zware discussie losbarst over het feit dat ik geen frietjes lust. Gelukkig wordt dat toch vreemder beschouwd dan geenvleeseten.

 :o  geen frietjes lusten!   :awink:

Hahaha :) Nouja... (en van mayo ga ik al helemaal over mij nek - bweuikk :)-)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #277 Gepost op: 27 februari 2008, 21:13:54 »
Balen Eelco! Ik eet dan gewoon niet, wat doe jij?

Ik heb precies hetzelfde. Het is altijd maar afwachten als ze iets voor je "regelen".
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.433
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #278 Gepost op: 28 februari 2008, 13:40:12 »
Nou, het is gelukt. Dit keer waren de kaas- en vleesbroodjes keurig gescheiden.

Gisteren had men in de Taj Mahal een volledig vegetarische verzameling voorgerechten georganiseerd: samosa, bhaji, en meer van dat spul. Helaas had men bedacht dat, ter compensatie, het hoofdgerechten voornamelijk uit vlees- en viscurrys moest bestaan. Nou ja, de aardappel- en doperwtencurry was lekker en mijn collega's hebben automatisch de kommetjes naar mij toe geschoven  :D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Laura

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #279 Gepost op: 03 maart 2008, 16:29:45 »
Citaat
Nou ja, de aardappel- en doperwtencurry was lekker en mijn collega's hebben automatisch de kommetjes naar mij toe geschoven  :D.

Haha, altijd gezellig en sociaal: de resten van andermans salades opeten  8)