Vegatopia Forum

Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #120 Gepost op: 01 september 2004, 16:17:23 »

Ik heb het natuurlijk niet over het op tafel zetten van groente, natuurlijk is er zat salade en stokbrood en zijn er vego gerechten! Ik reageer op Poek's "Maar het lijkt me geen kwaad te kunnen om wat foto's en gerechten van de Vegatopia bbq rond te laten gaan". Hoe denk je dat het restaurant reageert als mensen zijn vegetarische dingen niet blieven en zelf dingen meenemen? Hoe denk je dat mijn collega's reageren als ik ze foto's ga laten zien van "dat is pas lekker?"? Dit zijn leuke suggesties voor prive-feestjes maar niet voor in een werkomgeving, dan is zo'n actie echt enorm overdreven en omturnerig.

Foto's zou ik inderdaad ook niet doen hoor, maar ik doelde eigenlijk dus vooral op het maken van de gerechten, wat Poek ook noemde. Maar gaan jullie in een restaurant eten dan? Ik verkeerde in de veronderstelling dat jullie ergens gaan barbecuen, en dat jullie dus al het eten zelf moeten regelen. En het leek me dat het dan dus best een leuk plan is om ook wat gerechten van de vegatopia-bbq te maken. (Maar idd., jullie zitten wel op grote schaal daarvoor, haha.) Als je in een restaurant gaat zitten, lijkt het me inderdaad niet zo'n puik plan om je eigen eten mee te gaan slepen.

Verder snap ik best dat je zelf graag in de organisatie wilt zitten, juist omdat er dan iemand is die oog heeft voor de vega's. Ik probeer zelf ook altijd een vinger in de pap te hebben als er iets georganiseerd wordt met vrienden of familie. We zijn nu thuis familiedag aan het organiseren, en ik wou dus graag me met het eten bemoeien, ook. Krijg je ook van die stomme dingen dat ik me moet afvragen hoeveel vleesgerechten er moeten komen, terwijl dat er wat mij betreft eigenlijk nooit te weinig kunnen zijn. ;)

Wat jouw probleem betreft: met hoeveel mensen zit je in de organisatie, en in hoeverre kun je daar goed aan duidelijk maken wat je bezwaren zijn? Is er een mogelijkheid om duidelijk te maken dat je bij sommige eet-activiteiten echt onpasselijk wordt? En in hoeverre vinden zij het erg belangrijk dat het júist barbecuen of andere erg-dode beestjes eten wordt? Vinden ze gewoon in een restaurant iets tournedosigs eten te saai?

Ik denk dat als ik in jouw schoenen stond, ik niet zou gaan. Eerste keer wel (maar die heb je al gehad), om te zien hoe naar ik het vind, maar als je er dus echt zwaar ongelukkig van wordt, zou ik het daar bij laten. Of jezelf hier ongevoelig voor proberen te maken (door dagelijks bij het plaatselijke visrestaurant te buurten ofzo). Dat is niet leuk, maar ik kan me voorstellen dat je reactie ervan afzwakt.

Dagje slachthuis vind je misschien geen reële mogelijkheid; dagje uit vissen misschien? Wat als men dat graag zou willen?
Misschien anders van het idee af proberen te stappen dat je er elke keer bij aanwezig hoort te zijn, en streven naar driekwart ofzo?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #121 Gepost op: 01 september 2004, 16:50:17 »
Wat is eigenlijk een tournedos?

Een duurderig vleesje.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #122 Gepost op: 03 september 2004, 13:01:57 »
Thanks voor alle feedback. Afgelopen dagen veel over na gedacht. Conclusie: ik moet mezelf een schop onder m'n kont geven en gewoon naar nare etentjes blijven gaan. Het feit dat ik vegetarier ben moet iets voor mezelf blijven en geen sociale handicap worden. Dat is het wel een beetje aan het worden. Ik vind dat ik me hier overheen moet zetten. De wereld is nu eenmaal niet anders :(
Dit betekent niet dat ik geen moeite blijf doen voor vego-vriendelijke opties, en als ze suggereren een dag te gaan zee-vissen zal ik dat ook zeker ontmoedigen, en veto-en qua aanwezigheid enzo. Er blijven grenzen...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

theo@cut.up.

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #123 Gepost op: 14 september 2004, 13:31:54 »
'bedrijfsuitjes' kunnen ook positief zijn hoor. als freelancer heb ik gelukkig nooit te maken met dit soort dingen. wel eetafspraken, maar dat gaat vaak heel goed omdat veel creatieven vega zijn.
als redacteur bij een tijdschrift heb ik wel elke twee weken een redactievergadering waarbij vaak meteen wordt gegeten. drie van de vijf redacteuren eten geen vlees, de andere twee eten vaak vegetarisch omdat hun vriendinnen vega zijn. dat is pas een luxepositie.
van vroeger - toen ik nog een baan had bij één organisatie - weet ik dat bedrijfsuitjes altijd lastig waren. zelfs bij de grootste gemeente van Nederland waar een groot aantal vegetariërs waren werd er op geen enkele manier rekening met je gehouden.
kan me wel een leuk voorval herinneren toen ik nog bij een groot organisatieadviesbureau werkten. we zouden als uitje gaan golven en vooraf iets eten op de club. ik bellen met de club of er ook iets vegetarisch mogelijk. duidelijk antwoord: nee. ben ik dus ook niet gegaan. mijn baas vond dat ik groot gelijk had.
ik moet zeggen dat er bij dat bureau met merendeels hoogopgeleiden in de bedrijfskundige richting positiever tegen mijn afwijkende gedrag gekeken werd dan bij die grootste gemeente van Nederland. vreemd.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #124 Gepost op: 14 september 2004, 13:35:38 »
ik moet zeggen dat er bij dat bureau met merendeels hoogopgeleiden in de bedrijfskundige richting positiever tegen mijn afwijkende gedrag gekeken werd dan bij die grootste gemeente van Nederland. vreemd.
nee hoor, wij leren dat afwijkend gedrag de groei van de organisatie bevordert, en dat de org er meer flexibel van wordt en dat soort geblaat  :P
« Laatst bewerkt op: 14 september 2004, 13:35:50 door fem fatale »
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #125 Gepost op: 16 september 2004, 11:36:46 »
De BBQ van van de week viel een beetje in het water door de regen, er was een soort BBQ buffet. Een stuk minder eng om bij aan tafel te zitten, maar voor vegetariers was het knudde. Per persoon 1 spies met daaraan: 1 champignon, 1 stukje paprika, 1 schijfje courgette en een halve ui. En daarbij: 1 maiskolf. Verder alleen stokbrood. Alle salades waren niet vegetarisch, en er was geen friet bij. Ik weet niet hoe ze zich voorstellen dat een vegetarier hier op overleeft. Voor de vleeseters waren er stapels en stapels vlees. En de vleeseters dan maar jaloers zijn op jouw ene maiskolf en zeggen: "wauw, vegetariers hebben het toch maar goed!" Ik ben van sjacherijnigheid heel erg vroeg weggegaan. Had absoluut geen zin in discussies. Maar ik baal er wel van.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Kiwi

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #126 Gepost op: 16 september 2004, 11:44:01 »
 :( Lullig is dat altijd.
Ik ga vanavond steengrillen met de afdeling. Ik hoop dat het wat beter geregeld is!

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #127 Gepost op: 16 september 2004, 11:49:11 »
Ik hoop het ook voor je, vaak is het wel goed geregeld. En bij mij is het zo, dat als er maar genoeg friet en salade bij is, ik wel happy ben. Dat is er bijna altijd wel, maar nu dus niet. En man man wordt ik ff slecht gehumeurd als ik geen lekker eten krijg, het is gewoon gevaarlijk. :-\ Succes vanavond :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #128 Gepost op: 16 september 2004, 12:36:45 »
Geen vegetarische salades?Dat vind ik pas erg!
Geven ze groentes, moet er toch weer ham of zo erdoor. Grrr.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #129 Gepost op: 16 september 2004, 12:45:10 »
De BBQ van van de week viel een beetje in het water door de regen, er was een soort BBQ buffet. Een stuk minder eng om bij aan tafel te zitten, maar voor vegetariers was het knudde. Per persoon 1 spies met daaraan: 1 champignon, 1 stukje paprika, 1 schijfje courgette en een halve ui. En daarbij: 1 maiskolf. Verder alleen stokbrood. Alle salades waren niet vegetarisch, en er was geen friet bij. Ik weet niet hoe ze zich voorstellen dat een vegetarier hier op overleeft. Voor de vleeseters waren er stapels en stapels vlees. En de vleeseters dan maar jaloers zijn op jouw ene maiskolf en zeggen: "wauw, vegetariers hebben het toch maar goed!" Ik ben van sjacherijnigheid heel erg vroeg weggegaan. Had absoluut geen zin in discussies. Maar ik baal er wel van.


Je moet zoiets ook gewoon door een goede cateraar laten doen :devil: ;-)
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #130 Gepost op: 16 september 2004, 13:01:17 »
Strandtenten vinden het niet leuk als je je eigen cateraar :chef: meebrengt, helaas! We doen nooit iets via catering, omdat het altijd activiteiten zijn waar een eetgelegenheid bij zit. Maar als we ooit iets op kantoor organiseren dan weet ik waar ik een cateraar moet zoeken hoor  ;)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

theo@cut.up.

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #131 Gepost op: 16 september 2004, 13:52:36 »
de strandtenten hier (bloemendaal) hebben allemaal wel een of meerdere vegetarische menu's. wel duur maar dat is tegenwoordig normaal aan het strand. weet trouwens niet of ze iets kunnen maken als je ze een BBQ laat regelen. grappig overigens: de strandtent Bloomingdal kent een eigen La Place afdeling, van v&d ja.

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #132 Gepost op: 16 september 2004, 14:22:27 »
de strandtenten hier (bloemendaal) hebben allemaal wel een of meerdere vegetarische menu's. wel duur maar dat is tegenwoordig normaal aan het strand.
Deze had ook een vegetarisch menu, dat was het probleem niet, van te voren gechecked. Bleek alleen in de praktijk vies tegen te vallen :(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #133 Gepost op: 16 september 2004, 14:29:01 »

Eén spiesje maakt toch nog geen heel menu, lijkt me?
Zelfs als ze slechts hadden beweerd een vegetarische optie te hebben was dit nog een aanfluiting geweest natuurlijk.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Kiwi

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #134 Gepost op: 17 september 2004, 23:06:21 »
Gisteren dus gesteengrild met de collega's, en het viel niet tegen.
Ik kreeg een eigen schaal met daarop een stukje champignonquiche, een wrap met groenten en wat geroerbakte (roergebakken?) groenten.
Daarnaast kon ik zelf champignons, paprika en ui grillen op de steen, er was een saladebuffet (allemaal rauwkost, dus alles vegetarisch!), en verder waren er nog gefrituurde aardappelballetjes, stokbrood, kruidenboter en allerlei sausjes. Er was genoeg te eten, en het was heel erg gezellig! Kortom; het was een leuke avond.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #135 Gepost op: 17 september 2004, 23:37:17 »

maar voor vegetariers was het knudde. Per persoon 1 spies met daaraan: 1 champignon, 1 stukje paprika, 1 schijfje courgette en een halve ui. En daarbij: 1 maiskolf. Verder alleen stokbrood. Alle salades waren niet vegetarisch, en er was geen friet bij. Ik weet niet hoe ze zich voorstellen dat een vegetarier hier op overleeft.

waar was dat eigenlijk?
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #136 Gepost op: 18 september 2004, 10:46:27 »
waar was dat eigenlijk?

Strandtent Wij in Scheveningen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.098
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #137 Gepost op: 27 oktober 2004, 11:59:11 »
Niet echt een bedrijfsuitje maar wel collega/werk gerelateerd: Ik heb altijd een koektrommel op mijn bureau. Daar zitten koekjes of chocola in etc. en iedereen mag daar in grabbelen. Collega's vinden dat gezellig en lekker en zijn zo aardig om ook af en toe iets mee te nemen en de trommel bij te vullen. Nu heb ik van de week al twee keer mensen verteld dat hun snoep er niet in mag, omdat ik er geen snoep met gelatine in wil hebben. Ze reageren heel erg verbaasd, ten eerste omdat ze niet weten dat er niet-vegetarisch snoep is en ten tweede omdat ik het er dan ook niet in wil hebben. Ben ik nu een zeikerd of niet?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #138 Gepost op: 27 oktober 2004, 12:02:45 »
Nu heb ik van de week al twee keer mensen verteld dat hun snoep er niet in mag,
dat klinkt wel heel erg basischool ha ha  ;)



Citaat
omdat ik er geen snoep met gelatine in wil hebben. Ze reageren heel erg verbaasd, ten eerste omdat ze niet weten dat er niet-vegetarisch snoep is en ten tweede omdat ik het er dan ook niet in wil hebben. Ben ik nu een zeikerd of niet?
even serieus: Nee je bent geen zeikerd. Ze zijn er dus blijkbaar niet van op de hoogte, dus het is goed dat je ze laat weten dat er snoep bestaat waar dierlijke ingrediënten in zitten. Ik snap best dat je je misschien een zeikerd voelt, maar daar moet je niet je principes voor aan de kant gaan schuiven.
Ga door met de gelatinevrije koek- en snoeptrommel!! :heart:
Eet gezond & eet taartjes

Kiwi

Re:Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Reactie #139 Gepost op: 27 oktober 2004, 12:04:45 »
Nee hoor, als jij geen snoep met gelatine wilt eten en ook niet het risico wilt lopen dat je het toch per ongeluk in je mond stopt moeten ze daar maar rekening mee houden.
Wij hebben hier ook een snoeptrommel staan, maar die is van iedereen, dus ik kan geen eisen stellen aan wat collega's erin gooien. Maar als het jouw trommel is, op jouw bureau mag je best wel eisen stellen vind ik.