Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Online meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re:Keukenwensen
« Reactie #500 Gepost op: 09 augustus 2014, 10:41:39 »
Ik heb de spirelli nu een paar keer gebruikt, en het is echt een leuk ding. De mesjes zijn wel vlijmscherp, dus uitkijken bij het schoonmaken. Het werkt als een puntenslijper, en gaat erg snel. Een salade met komkommer en wortel is zo gemaakt. Courgette moet ik nog uitproberen. Bij alle langwerpige groenten denk ik, "is dat puntenslijpbaar?" ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re: Keukenwensen
« Reactie #501 Gepost op: 04 december 2014, 12:32:46 »
Ik wil graag experimenten met mousse en spumantes enzo, en op internet kom je dan vaak de spullen van Isi tegen zoals deze. Ik vind dit echter behoorlijk duur, en vraag me af of dat allemaal niet net zo goed kan met een goedkope slagroomspuit met patronen? Heeft iemand daar ervaring mee?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #502 Gepost op: 04 december 2014, 16:37:14 »
Niet met Isi, wel met een goedkopere pro versie van de groothandel. Dat is alweer wat jaren geleden, geen idee welk merk en model, maar de Kayser lijkt er het meest op wat ik zo zie.
Die hebben het in ieder geval een paar winterseizoenen achter de bar en ook een beetje in de keuken vol gehouden, dus dat is intensiever gebruik dan wat je thuis doet (tenminste..?).

Hier ook voor de bijl met de spirelli, die was afgeprijsd met een kookpincet erbij. Ben benieuwd!

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re: Keukenwensen
« Reactie #503 Gepost op: 04 december 2014, 19:37:22 »
Een kookpincet? Is dat een soort tang?

Bedankt voor de Kayser tip, maar die zijn ook nog best prijzig. Ik wil best een goedkope van Blokker ofzo proberen, maar wil ook weer geen geld uitgeven aan een ding dat echt alleen slagroom kan verwerken en niets anders.

Wat een luxeprobleem, deze keukenwens.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Keukenwensen
« Reactie #504 Gepost op: 05 december 2014, 02:52:22 »
Het liefdeskind van een tang en een pincet ja :P

Blokker heeft een beperkte ja en ook nog dit.
Met warme toepassing zit je sowieso vast aan rvs volgens mij en qua experimenteren wil je ook veilig 2 patronen kunnen gebruiken. Dan zit je toch boven de Blokkerdoelgroep qua wensen en budget ben ik bang. En met die professionelere meuk zit je qua duurzaamheid en eventueel onderdelen nabestellen wel een stukje prettiger dan bij een consumentenproduct denk ik.
Deze Isi is ietsje groter, maar dat is misschien niet zo'n probleem met het oog op een gedeelte vrij moeten houden, de langere houdbaarheid en de prijs?
Ken het merk Mosa niet, maar deze is ook zachter geprijsd en maakt gebruik van universele patronen. Dat scheelt misschien ook wel enorm, want met alleen de aanschaf van de spuit ben je er nog niet natuurlijk en qua garantie zit een Kidde bijvoorbeeld exclusief op eigen merkpatronen.

Als je online wil kopen, probeer dan of je vooraf de gebruiksaanwijzing in kan zien. Niet alleen handig als de webshops wat karige specs verstrekken, maar ook om een idee te krijgen hoe makkelijk je zo'n ding uit elkaar haalt om af te wassen enzo.

En ach, je werkt er hard genoeg voor toch ;D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #505 Gepost op: 06 december 2014, 11:25:49 »
Ik wil nog wel een keer zo'n losstaande stoomkoker. Zag deze op bol.com, leek me wel wat. https://m.bol.com/nl/p/philips-avance-hd9170-91-stoomkoker/9200000008841727/

Is hier iemand met ervaring met zo'n apparaat? Waar moet ik op letten?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Keukenwensen
« Reactie #506 Gepost op: 06 december 2014, 13:11:06 »
Ik heb een tijdje een goedkope gehad van de Blokker van 10 of 20 euro ofzo. Op zich prima, maar ik vind een stoompan voor op het vuur (de mijne komt van de toko en kan zowel met rijst als groente) eigenlijk net zo fijn.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re: Keukenwensen
« Reactie #507 Gepost op: 06 december 2014, 19:05:13 »

Deze Isi is ietsje groter, maar dat is misschien niet zo'n probleem met het oog op een gedeelte vrij moeten houden, de langere houdbaarheid en de prijs?

En ach, je werkt er hard genoeg voor toch ;D
Dat lijkt me wel een goed compromis, goed gevonden!

Ik ben toch wel voorzichtiger geworden met dure keukenwensen die ik misschien minder ga gebruiken dan ik denk.  Als ik nou die stomme broodbakmachine eens op marktplaats zet (over stomme aankopen gesproken) dan vang ik nog iets terug voor vroegere stomme acties :-)

Maar de Versapers die ik vorig jaar na eeuwen nadenken gekocht heb vind ik nog steeds de beste keukenwensaankoop sinds jaren!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re: Keukenwensen
« Reactie #508 Gepost op: 06 december 2014, 19:20:52 »
Ik ben toch wel voorzichtiger geworden met dure keukenwensen die ik misschien minder ga gebruiken dan ik denk.  Als ik nou die stomme broodbakmachine eens op marktplaats zet (over stomme aankopen gesproken) dan vang ik nog iets terug voor vroegere stomme acties :-)

Wat is het voor eentje?
Ik heb nu al elf jaar een broodbakker in dienst. Mijn meest gebruikte keukenapparaat, op gasfornuis en koelkast na. Ze zijn bij mij alleen al na een paar jaar elke keer opgebrand. Het is bij mij net een werkkamp.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #509 Gepost op: 06 december 2014, 22:03:23 »
Ik heb een tijdje een goedkope gehad van de Blokker van 10 of 20 euro ofzo. Op zich prima, maar ik vind een stoompan voor op het vuur (de mijne komt van de toko en kan zowel met rijst als groente) eigenlijk net zo fijn.

Ik heb er een voor op het fornuis, en die voldoet wel. Het gaat me er meer om dat zo'n losstaande geen gaspit in gebruik neemt. Ik kom weleens ruimte tekort op het fornuis.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: Keukenwensen
« Reactie #510 Gepost op: 06 december 2014, 23:09:58 »
Oh ja, ja dan zijn ze echt fijn, daarom had ik hem toen ook.
Ik vond zo'n goedkope prima volstaan, maar ja, ik heb nooit met zo'n duurdere gewerkt.
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #511 Gepost op: 07 december 2014, 12:19:09 »
Het vermogen scheelt vooral, qua snelheid. Ik heb nog het een en ander zitten vergelijken en heb mijn oog nu laten vallen op een braun die de helft goedkoper is. Erg goede reviews en niet te idioot groot. Even goed over nadenken...

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re: Keukenwensen
« Reactie #512 Gepost op: 07 december 2014, 14:16:13 »
Ik ben toch wel voorzichtiger geworden met dure keukenwensen die ik misschien minder ga gebruiken dan ik denk.  Als ik nou die stomme broodbakmachine eens op marktplaats zet (over stomme aankopen gesproken) dan vang ik nog iets terug voor vroegere stomme acties :-)

Wat is het voor eentje?
Ik heb nu al elf jaar een broodbakker in dienst. Mijn meest gebruikte keukenapparaat, op gasfornuis en koelkast na. Ze zijn bij mij alleen al na een paar jaar elke keer opgebrand. Het is bij mij net een werkkamp.
Een Kenwood BM350. Belangstelling?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online meisbaer

  • *****
  • 5.592
Re: Keukenwensen
« Reactie #513 Gepost op: 07 december 2014, 14:52:26 »
Het vermogen scheelt vooral, qua snelheid. Ik heb nog het een en ander zitten vergelijken en heb mijn oog nu laten vallen op een braun die de helft goedkoper is. Erg goede reviews en niet te idioot groot. Even goed over nadenken...

Je hebt ook van de magnetronbakken met speciale stoominzet, die zijn niet duur en dat scheelt ook een pit?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #514 Gepost op: 07 december 2014, 16:24:52 »
Het vermogen scheelt vooral, qua snelheid. Ik heb nog het een en ander zitten vergelijken en heb mijn oog nu laten vallen op een braun die de helft goedkoper is. Erg goede reviews en niet te idioot groot. Even goed over nadenken...

Je hebt ook van de magnetronbakken met speciale stoominzet, die zijn niet duur en dat scheelt ook een pit?

Ja, die ken ik, maar dat levert weer het probleem op dat ik dan mijn oven niet tegelijk kan gebruiken. Ik heb namelijk een combimagnetron en geen aparte oven....

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #515 Gepost op: 17 januari 2015, 07:49:18 »
Binnenkort geen wens meer: een ouderwets tosti-ijzer voor op het fornuis. De lekkerste tosti's, vind ik. Heb er een besteld dus die komt eraan!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #516 Gepost op: 17 januari 2015, 09:27:02 »
Binnenkort geen wens meer: een ouderwets tosti-ijzer voor op het fornuis. De lekkerste tosti's, vind ik. Heb er een besteld dus die komt eraan!
Oh, kan je dat gewoon bestellen? Ik heb er tweedehands markten voor afgelopen. Maar goed, heb nu dus wel een souvenir uit Frankrijk. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #517 Gepost op: 17 januari 2015, 11:06:24 »
Ja, ze hebben ze bij de bijenkorf. Ik heb eerst naar tweedehands gezocht, maat die waren duurder.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #518 Gepost op: 19 januari 2015, 12:20:21 »
Ja, ze hebben ze bij de bijenkorf. Ik heb eerst naar tweedehands gezocht, maat die waren duurder.

Ik zag ze gisteren ook volop liggen bij DOK in Den Haag. Oh en waarom stond ik daar? Omdat Hiziki (toch?) op de Instagram-account van Vegatopia een peperdure -maar oh zo fantastische- bakvorm postte die ik moest hebben.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2015, 12:23:10 door Monique »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Keukenwensen
« Reactie #519 Gepost op: 19 januari 2015, 12:27:50 »
Ja, ze hebben ze bij de bijenkorf. Ik heb eerst naar tweedehands gezocht, maat die waren duurder.

Ik zag ze gisteren ook volop liggen bij DOK in Den Haag. Oh en waarom stond ik daar? Omdat Hiziki (toch?) op de Instagram-account van Vegatopia een peperdure -maar oh zo fantastische- bakvorm postte die ik moest hebben.

Ja, dat was ik. En mooi issie, he :heart:!

Heb je er een kunnen vinden? Die van mij kocht ik hier http://www.kookwinkel.nl/webshop/54118-nordicwarejubileetulbandbakvorm24cmgietaluminium.asp