Leuke tips hier! Ik heb altijd de grootste moeite om leuke cadeautjes te bedenken voor verjaardag en vooral sinterklaas (dat wordt dus vaak 'kruidenthee', 'lekkere olie of azijn' etc., zodat nu mijn halve keukenkastje vol met vruchtenazijnen staat die inmiddels alweer over de datum raken), maar zelfs voor de kleinigheidjes kan ik hier prima inspriatie vinden (zo'n slacentrifuge voor € 2,49 lijkt mij ook wel wat bijvoorbeeld).
Nog een andere wens: goede ovenwanten. Ik vind het allemaal krengen, als je pech hebt wordt de lasagnaschaal toch best snel best heet, en als je geluk hebt is het 'alleen maar' superonhandig omdat je niets meer kunt hanteren met zo'n ding aan. Ik heb wel eens advertenties gezien voor vijfvingerige ovenhandschoenen, die dan (volgens de advertentie) wél heeeel erg hittebestendig zijn, maar als die dingen zo goed waren, waarom zie je ze dan niet in de winkel?
Iemand tips? Of iemand die die dingen die ik bedoel heeft en kan vertellen dat ze geweldig zijn?
Ze hebben ze bij Lakeland, en ik overweeg dus een set te kopen, want het lijkt me ideaal. Ze hebben ook beschermers voor je ovenrooster, ook ideaal voor mij want ik brand me regelmatig aan dat randje als ik dingen in meerdere lagen bak. Oh ja, en ik moet een nieuwe pureeknijper hebben want degene die ik gekocht had roest (hoe verzin je het) en nu ik er eenmaal aan gewend ben, wil ik niet meer zonder.
Heb je deze nog gekocht, Sam? Ik ben wel benieuwd, loop ook altijd enorm te kloten met dingen in de oven, ik kan beter uit de voeten met pannenlappen dan met ovenwanten, maar toch zijn die niet ook voor elk doel handig. Mijn mini-creusets in de oven zetten doe ik dus nauwelijks, want als ik dat al overweeg, denk ik bijna direct erachteraan: 'praktisch nauwelijks uitvoerbaar', en dan heb ik al snel een haalbaarder alternatief gerecht bedacht.