Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #400 Gepost op: 16 september 2013, 15:08:19 »
Dan doe je het in het bed van L ;)
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #401 Gepost op: 27 september 2013, 15:20:06 »
Ik wilde al heel lang graag een mandoline. Nu niet meer, want ik heb hem net gekocht  :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #402 Gepost op: 27 september 2013, 15:31:44 »
dus nu eten jullie vandaag iets met laagjes??  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #403 Gepost op: 27 september 2013, 15:59:53 »
Eigenlijk niet, maar ga wel iets in plakjes snijden, dat moet gewoon even ;D

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #404 Gepost op: 27 september 2013, 16:06:50 »
Als het maar niet je vingers zijn!  ;D

Re:Keukenwensen
« Reactie #405 Gepost op: 27 september 2013, 16:57:35 »
Welk merk heb je? Ik wil ook een mandoline, maar ik vind de prijs/kwaliteit verhoudingen een beetje lastig (de meeste vind ik nogal duur, maar ik ben bang dat een goedkope variant niet goed genoeg is). Bovendien, ik zou graag iets hebben waarmee ik makkelijk grote seitan worsten in heel dunne plakjes kan snijden voor broodbeleg. Zou dat gaan met een goede mandoline, of moet ik dan toch een vleessnijder/allessnijder kopen?
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #406 Gepost op: 27 september 2013, 17:17:15 »
Het merk is Westmark,  gekocht bij V en D. Deze kostte 32 euro,  leek me redelijk. Ik denk dat je een flink scherpe mandoline ook wel voor seitan kunt gebruiken hoor.

Oh, en mijn vingers zijn vooralsnog onbeschadigd   :)

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #407 Gepost op: 27 september 2013, 20:39:09 »
Ik heb er een die niet heel goedkoop was (ik kreeg hem cadeau maar volgens mij was hij rond de 80 euro), hij ziet er mooi uit maar hij snijdt voor geen meter. Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar toen ik ging kijken op internet zag ik alleen maar hele slechte reviews. Niet die van OXO kopen dus! Wel grappig, ik had dat laatst ook al bedacht, de mandoline gebruiken voor de seitanworst, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #408 Gepost op: 28 september 2013, 11:55:33 »
Heb een goedkope mandoline gekocht en met mijn stomme kop niet opgelet dat deze niet verstelbaar is. Kan geen dikte kiezen dus, maar het snijdt an sich wel fijn. Althans, zo ziet het eruit, want ik durf mijn vingers er niet aan te wagen dus meneer Bast gebruikt het.
Ik wil wel een verstelbare maar twijfel enorm over welke dan wel.

Zie dat Sam ook de rice cube heeft, ik ook. Nog niet gebruikt door omstandigheden. Pureeknijper of -pers staat ook nog op de verlanglijst.

Eigenlijk moet ik helemaal niet in dit topic komen  :sadblue:
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #409 Gepost op: 28 september 2013, 18:20:45 »
Ik heb een Benrinermandoline en die is erg goed. Aanrader. Gaat al jaren en jaren mee (ik heb hem ook wel eens op wintersportvakantie meegenomen) en nog fantastisch scherp.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #410 Gepost op: 28 september 2013, 20:13:55 »
Ik heb een Benrinermandoline en die is erg goed. Aanrader. Gaat al jaren en jaren mee (ik heb hem ook wel eens op wintersportvakantie meegenomen) en nog fantastisch scherp.

Waarom verbaast het me niet dat jij keukengerei meeneemt op vakantie... ;D

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Keukenwensen
« Reactie #411 Gepost op: 28 september 2013, 20:18:36 »
Selly is niet de enige...
Ik miste mijn Microplane echt dit jaar, vergeten  :'(
Maar de vijzel e.d. gelukkig wel mee genomen. Scheelt ook dat we in een busje op pad gingen, niet met vliegtuig ofzo.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Marthe

  • ***
  • 274
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #412 Gepost op: 28 september 2013, 22:04:42 »
Ik heb er een die niet heel goedkoop was (ik kreeg hem cadeau maar volgens mij was hij rond de 80 euro), hij ziet er mooi uit maar hij snijdt voor geen meter. Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar toen ik ging kijken op internet zag ik alleen maar hele slechte reviews. Niet die van OXO kopen dus! Wel grappig, ik had dat laatst ook al bedacht, de mandoline gebruiken voor de seitanworst, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Goed dat je het zegt; ik heb al een tijdje een OXO mandoline (een goedkope, van 21 euro) op mijn bol.com verlanglijstje staan.

Offline Sven

  • *****
  • 3.905
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #413 Gepost op: 29 september 2013, 13:57:09 »
Mijn mandoline is een de Buyer Mandoline Swing (verjaardagsgeschenk). Ik ben er tevreden over, maar je moet er natuurlijk wel mee leren werken. Seitan snijden heb ik nog niet geprobeerd, maar ik zal het eens uittesten voor jullie :) Daarnaast gebruik ik een klassieke "staande" rasp en voor lange sliertjes een 'rotary peeler' (Joseph Joseph). Daar kom ik al een heel eind mee.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #414 Gepost op: 30 september 2013, 11:37:41 »
Ik heb er een die niet heel goedkoop was (ik kreeg hem cadeau maar volgens mij was hij rond de 80 euro), hij ziet er mooi uit maar hij snijdt voor geen meter. Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar toen ik ging kijken op internet zag ik alleen maar hele slechte reviews. Niet die van OXO kopen dus! Wel grappig, ik had dat laatst ook al bedacht, de mandoline gebruiken voor de seitanworst, maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Goed dat je het zegt; ik heb al een tijdje een OXO mandoline (een goedkope, van 21 euro) op mijn bol.com verlanglijstje staan.

Oh maar misschien is die wel heel goed hoor! Sowieso heb ik de mijne al een tijdje dus het zou best kunnen dat hij in de tussentijd is verbeterd. Ik heb deze: http://www.bol.com/nl/p/oxo-good-grips-mandoline-40-cm/9200000002835201/?Referrer=ADVNLGOO0020320002kw7

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #415 Gepost op: 04 oktober 2013, 09:48:53 »
Oh nee, iemand vertelde op een ander forum dat ze een Magimix blender bij de bijenkorf had gekocht, nu in de aanbieding ivm de drie dwaze dagen, en nu wil ik er ook een  ::)

Offline Dee

  • ***
  • 131
Re:Keukenwensen
« Reactie #416 Gepost op: 04 oktober 2013, 10:01:40 »
Ik zou graag nog een paar extraatjes hebben voor mijn Kenwood Chef Titanium. Ik heb er al een heleboel zoals de blender, de food processor enzo maar nu heb ik gezien dat ze ook een ijsmaker en een pastaroller hebben.

Gelukkig komen de feestdagen eraan  :P

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #417 Gepost op: 04 oktober 2013, 10:07:36 »
Oh nee, iemand vertelde op een ander forum dat ze een Magimix blender bij de bijenkorf had gekocht, nu in de aanbieding ivm de drie dwaze dagen, en nu wil ik er ook een  ::)

Maar ken je de regel dan niet? Als er een vogel in je mond gepoept heeft, mag je een Magimix blender voor jezelf kopen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #418 Gepost op: 04 oktober 2013, 10:10:04 »
 :D

Offline Dee

  • ***
  • 131
Re:Keukenwensen
« Reactie #419 Gepost op: 04 oktober 2013, 10:17:55 »
Ik moet Poek voor een keertje gelijk geven! Lijkt me ook een goed idee om dat trauma te verwerken  ;D