Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #80 Gepost op: 14 augustus 2005, 19:56:15 »
Sinds december 2004 hebben wij een nieuwe eetkeuken. Ik ben hier héél erg blij mee, maar........ik heb er spijt van dat we geen afwasmachine hebben gekocht (hoewel dat wel ten koste van 1 keukenkastje zou gaan) en ik zou niet meer kiezen voor een RVS schouw en kookplaat. RVS is zó rot om schoon te maken en je ziet er álles op! >:( Ik ben wel heel blij met mijn oven, die doet het super :D
Als we gaan verhuizen over een paar jaar wil ik weer zelf een keuken uit kunnen zoeken. Deze moet zeker weer ruim en open zijn, veel kastjes hebben, een apothekerskast, een blad met waterkering, een glas-op-glas kookplaat met zeker 5 pitten en een wokbrander, een afwasmachine en het liefst zou ik ook een apart kraantje hebben om direct kokend water te kunnen tappen. Nog iets vergeten.......?Oh ja, een grote koelkast zoals ik nu ook heb vind ik errug belangrijk want ik haat proppen! En een kookeiland lijkt me super (droom, droom)
Verder ben ik in het dagelijks leven niet veeleisend hoor :P
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #81 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:01:39 »
en het liefst zou ik ook een apart kraantje hebben om direct kokend water te kunnen tappen

Dat leek mij ook altijd heel handig. Het nadeel van zo'n Quooker (zo heet zo'n ding) is alleen dat het best wel wat ruimte opslorpt in je keukenkastje onder de gootsteen. En het water wordt constant aan de kook gehouden, dus het vreet energie volgens mij. Wij hebben er dan ook maar van af gezien.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #82 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:07:35 »
Wat een onzinnige dinges, zeg! Blegh!

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #83 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:13:13 »
Wat een onzinnige dinges, zeg! Blegh!

Handig juist! In een seconde een kopje verse thee, je groenten binnen no-time aan de kook, echt hartstikke tijdbesparend dus!
Ik zie de voordelen wel hoor. Maar ook de nadelen dus, anders had ik er echt al wel een gehad.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #84 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:17:12 »
Wat doet een mens met die extra tijd? Voor een televisie hangen, neem ik aan. Goh, echt handig zo'n ding, zeg! Echt het geld en energieverspilling en stimulans aan de fabrikant waard!

[klagerdeklaag...]

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #85 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:18:07 »
Ik heb er ook serieus over nagedacht, maar net als bij Kiwi...toch maar niet gedaan. Overigens: een goede kwaliteit waterkoker, komt dicht in de buurt. Als ik snel wil koken, doe ik het water eerst in de -koker en dan in de pan.
de tuin: dat ben ik

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #86 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:23:33 »
Wat doet een mens met die extra tijd? Voor een televisie hangen, neem ik aan.

Er zijn ook mensen die niet altijd voor de televisie hangen. :smeerie:
Voor mensen die niet altijd zo zeuren en wel wat extra tijd kunnen gebruiken: hier is meer info te vinden.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #87 Gepost op: 14 augustus 2005, 20:23:37 »
Wat doet een mens met die extra tijd? Voor een televisie hangen, neem ik aan. Goh, echt handig zo'n ding, zeg! Echt het geld en energieverspilling en stimulans aan de fabrikant waard!

[klagerdeklaag...]
Is er niet iets wat je beter langzamer kan doen zodat je niet meer op Topia internet komt dan? :devil:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Keukenwensen
« Reactie #88 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:11:18 »
mijn vader wilt een belletje om mee te rinkelen als het eten klaar is
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #89 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:29:25 »
ik zou niet meer kiezen voor een RVS schouw en kookplaat. RVS is zó rot om schoon te maken en je ziet er álles op! >:(

wel es Hagesan Roestvrijstaalglans geprobeerd?
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #90 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:34:25 »
Wat een onzinnige dinges, zeg! Blegh!

Handig juist! In een seconde een kopje verse thee, je groenten binnen no-time aan de kook, echt hartstikke tijdbesparend dus!

het staat mij ook wat tegen. Dat water wordt toch de hele dag kokend gehouden voor nop? Of begrijp ik het systeem niet goed. De ouders van mn vriend hebben het ook, maar ik vind het toch wat merkwaardig.
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #91 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:38:30 »
Dat water wordt toch de hele dag kokend gehouden voor nop?

En dat staat mij dus ook tegen, dat zei ik al. Maar daarom lijkt het me nog wel handig om zo gekookt water voor de thee te kunnen tappen! :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #92 Gepost op: 14 augustus 2005, 21:39:30 »
ja precies  :)
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #93 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:28:09 »
Maarja, hoelang duurt een waterkoker nou?

Kiwi

Re:Keukenwensen
« Reactie #94 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:29:13 »
Langer dan een Quooker! :P

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Keukenwensen
« Reactie #95 Gepost op: 14 augustus 2005, 22:31:38 »
 ::)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Keukenwensen
« Reactie #96 Gepost op: 15 augustus 2005, 09:59:23 »
Wat een onzinnige dinges, zeg! Blegh!

Handig juist! In een seconde een kopje verse thee, je groenten binnen no-time aan de kook, echt hartstikke tijdbesparend dus!

het staat mij ook wat tegen. Dat water wordt toch de hele dag kokend gehouden voor nop? Of begrijp ik het systeem niet goed. De ouders van mn vriend hebben het ook, maar ik vind het toch wat merkwaardig.
Ik heb de service van Kiwi even gebruikt en de link aangeklikt. De fabrikant zegt (korreltje zout, ik weet het) dat ze werken met een vacuümisolatiesysteem. Voor het op temperatuur houden van het water is maar een minimale hoeveelheid energie nodig. Ik denk dat voor het gebruik meer in een ander nadeel zit: je zult hem vaker gebruiken dan echt nodig is. Even voorspoelen, ook een vies kopje eronder houden, of andere dingen die je net zo goed met koud water kunt doen. En daarbij, ik vond de prijs voor aanschaf ontzettend hoog.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Keukenwensen
« Reactie #97 Gepost op: 15 augustus 2005, 10:05:25 »
Anderzijds, misschien kan het ook waterbesparend zijn. Als je warm water nodig hebt duurt het even (bij mij tenminste) voordat het op temperatuur is (al komt het niet zo vaak voor dat je warm water hebt).

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Keukenwensen
« Reactie #98 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:10:44 »
Warm water in de keuken. Dat zou ik wel handig vinden, ja. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Aiko

Re:Keukenwensen
« Reactie #99 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:13:41 »
Anderzijds, misschien kan het ook waterbesparend zijn. Als je warm water nodig hebt duurt het even (bij mij tenminste) voordat het op temperatuur is (al komt het niet zo vaak voor dat je warm water hebt).

Dat water vang ik op en gaat naar mijn boompies.