Vegatopia Forum

Keukenwensen

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #140 Gepost op: 07 november 2006, 23:03:07 »
Je hebt toch wel een luxe fornuis of had ik dat ook gefantaseerd?  ;)

Ja ik heb wel een cool fornuis maar dat is meer omdat toen ik verhuisde ik een nieuw fornuis moest omdat het oude op gas was, en ik toen ook professioneel kookte dus een 100 liter oven wel zo handig was.
Ik weet het niet met die pannen, ik ben gewend dat Jan en alleman in mn keuken rondloopt en daar kookt en dan wil ik geen gedoe hebben met pannen waar je voor moet oppassen dat ze niet stuk gaan, hoewel tegenwoordig eigenlijk bijna nooit meer anderen in m'n keuken koken.. sjieke pannen zijn gewoon niet zo m'n ding, misschien over een jaar of 10 ofzo  ;)
,,,,فلافل

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Keukenwensen
« Reactie #141 Gepost op: 08 november 2006, 07:05:49 »
Vroeger hadden ze die koekenpannen met een bodem met wafelstructuur van BK. Ik neem aan dat die nog steeds wel te koop zijn. En anders Fissler, dat zijn ook goeie pannen.
Deze pannen zijn voor weinig te koop in kringloopwinkels. Heb ik al mijn koekepannen vandaan.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Keukenwensen
« Reactie #142 Gepost op: 08 november 2006, 09:47:32 »
Ik wil graag een heel erg goeie koekepan. Wie heeft ervaring en weet merken. Niet zo één met een anti-aanbaklaag, maar zo'n roestvrijstalen die toch niet aanbakt.

Hele fijne pannen zijn die van Scanpan, wel duur maar gaan niet kapot. Met Titanium anti-aanbaklaag die in tegenstelling tot aluminium niet kapot gaat ook niet als je er met een ijzeren/metalen spatel in werkt. En dan bakt dus echt helemaal niks aan!
En ze zijn heel makkelijk schoon te maken.

Ik heb inmiddels mijn derde Scanpan koekenpan-met-hoge-opstaande-rand. Het zijn prima pannen, maar de anti-aanbaklaag zit niet echt goed vast, in de eerste twee kreeg ik bubbeltjes in de panbodem. Die heb ik toen zonder problemen om kunnen ruilen (Duikelman :worshippy:) en nu ben ik door de garantieperiode heen. Anders was ik nog een keer teruggegaan met die die ik nu heb, want nu laat de anti-aanbaklaag langs de rand van de pan los. Dat is niet zo heel erg, het is nog steeds een superpan, maar ik verwacht niet dat hij nog twintig jaar meegaat.
Zo'n ding moet je dus waarschijnlijk gewoon niet in de vaatwasser doen. Maar ja, ik heb een vaatwasser omdat ik niet van afwassen hou, dus dat is ook weer onzin. Ik accepteer maar gewoon dat hij niet oneindig lang meegaat, en zo duur is hij nou ook weer niet (een euro of zeventig dacht ik, maar een Hema-pan kost ook als snel twintig euro en hij gaat vast wel drie keer zo lang mee als een Hema-pan...)
This is between me and the vegetable!

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #143 Gepost op: 08 november 2006, 14:17:31 »
Ik wil gewoon een goede pannenset die niet heel duur is. Ik doe het nu al 2 jaar met zo'n set van 30 euro bij de Gamma...
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

brenda_lelie

Re:Keukenwensen
« Reactie #144 Gepost op: 08 november 2006, 14:40:59 »
Ik heb inmiddels mijn derde Scanpan koekenpan-met-hoge-opstaande-rand. Het zijn prima pannen, maar de anti-aanbaklaag zit niet echt goed vast, in de eerste twee kreeg ik bubbeltjes in de panbodem. Die heb ik toen zonder problemen om kunnen ruilen (Duikelman :worshippy:)

Dat had ik ook! Productiefoutje, ik kon hem ook zo omruilen. En ze hebben levenslange garantie he! (maar ik weet niet of dat ook geld als je hem in je afwasmachine stopt)

Gwennepen

Re:Keukenwensen
« Reactie #145 Gepost op: 08 november 2006, 15:51:00 »
Ik wil een roestvrijstalen keuken, met allemaal verschillende gekke pannetjes en prullies. En een hele stoere grote houten keukentafel met van die kantinestoeltjes eromheen. Maar eerst moeten we een nieuwe wc en een nieuwe computer.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #146 Gepost op: 08 november 2006, 16:57:40 »
Ik wil een roestvrijstalen keuken

Da's wel een ellende met poetsen.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Keukenwensen
« Reactie #147 Gepost op: 08 november 2006, 16:59:04 »
Inschuimen en helemaal afspuiten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Gwennepen

Re:Keukenwensen
« Reactie #148 Gepost op: 08 november 2006, 17:00:45 »
Ik heb al een roestvrijstalen koelkast, die smeer ik in met baby-olie. Kan met de rest natuurlijk ook. Volgens mij kan het zelfs met slaolie. Bovendien hebben ze ook vlekvrij roestvrijstaal. Daar heb ik m'n koffiezetapparaat van.

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #149 Gepost op: 08 november 2006, 17:01:30 »
Waarmee inschuimen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #150 Gepost op: 08 november 2006, 17:05:57 »
maar het gaat zo vlug krassen en babyolie werkt natuurlijk niet als je een enorm vetvlek ofzo moet verwijderen.
,,,,فلافل

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #151 Gepost op: 08 november 2006, 17:11:08 »
Is er geen schoonmaakmiddel speciaal voor roestvrij staal?

Gwennepen

Re:Keukenwensen
« Reactie #152 Gepost op: 08 november 2006, 17:11:20 »
Oh, maar van mij mag je wel zien dat de keuken ook daadwerkelijk gebruikt wordt, hoor. Het is niet mijn streven dat hij er precies zo uit blijft zien als in de showroom.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #153 Gepost op: 08 november 2006, 17:15:52 »
Oh, maar van mij mag je wel zien dat de keuken ook daadwerkelijk gebruikt wordt, hoor. Het is niet mijn streven dat hij er precies zo uit blijft zien als in de showroom.

Nee da's helemaal waar  :)
Maar als je al een RVS koelkast hebt zul je wel weten waar je aan begint  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #154 Gepost op: 08 november 2006, 17:16:25 »
Is er geen schoonmaakmiddel speciaal voor roestvrij staal?

Jawel!
,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Keukenwensen
« Reactie #155 Gepost op: 08 november 2006, 17:19:27 »
Oh, maar van mij mag je wel zien dat de keuken ook daadwerkelijk gebruikt wordt, hoor. Het is niet mijn streven dat hij er precies zo uit blijft zien als in de showroom.

Nee da's helemaal waar  :)
Maar als je al een RVS koelkast hebt zul je wel weten waar je aan begint  :)

Precies. Ik heb er nog nooit spijt van gehad. :)

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #156 Gepost op: 08 november 2006, 17:19:57 »
Is er geen schoonmaakmiddel speciaal voor roestvrij staal?

Jawel!

Dan ga ik daar eens naar op zoek. Wij hebben een roesvrijstalen fornuis en vaatwasser, maar die zijn niet makkelijk schoon te krijgen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Keukenwensen
« Reactie #157 Gepost op: 08 november 2006, 18:00:43 »
Van HG (Hagesan) is er spul dat is heel goed (maar niet erg milieuvriendelijk denk ik). Vaak bij bouwmarkten te krijgen en bij de betere drogist. 'Roesvrijstaalglans' is voor licht bevuild spul en werkt ook vlek-werend en dan is er ook nog spul voor als het echt vies is.
« Laatst bewerkt op: 08 november 2006, 18:01:05 door Selly »
,,,,فلافل

Harry

Re:Keukenwensen
« Reactie #158 Gepost op: 08 november 2006, 22:39:35 »
Bedankt voor de tip, Selly.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Keukenwensen
« Reactie #159 Gepost op: 09 november 2006, 13:13:36 »
Oh! En een Italiaans afdruipsysteem. Dat wil zeggen, je pleurt alles in een rek in een open kastje, doet het deurtje dicht en weg is het. De volgende dag pleur je het een en ander de kast in. Alhoewel, kan ik net zo goed een vaatwasser nemen.
 Jaaaa > dat wil ik ook, dat vindt ik echt zo tof !!
Misschien kan ik het eens laten maken door een handig iemand, ik ben zelf totaal niet handig dus... PROBLEEM!!
verder zou ik ook graag een mooie stevige boekenplank hebben voor mijn kookboeken ( aangezien ik niet handig ben, wederom een probleem...) en een diepvriezertje !! die mag van mij ook in de kelder.... alleen heb ik het idee dat dat heel veel stroom verbruikt, dus daarom maar behelpen met vriesvakje.... verder ben ik heel blij met mijn keukentje.. heb lila keukenkastjes  ( gewoon zat er al in, van de woningbouw) verder een donkerblauwe vloer dat kleurt heel gezellig !! en allerlei gezellige frutseltjes in vensterbank.