Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #140 Gepost op: 13 oktober 2015, 22:37:04 »
Ik heb nog 2 volle AH restaurantzegel kaarten en zag dat deze ook bij Eethuis de Zon ingeleverd kunnen worden. Misschien morgen met een vriendin heen, maar ben er nog nooit geweest. Iemand hier er eerder geweest? Aanrader?


Beetje laat wellicht, maar ik vind de Zon wel leuk om even wat te eten. Heb er altijd nog goed gegeten.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #141 Gepost op: 14 oktober 2015, 12:11:25 »
waar eet je veganistisch pizza in Den Haag, weet iemand een goede pizzeria?

De Vegetarische Pizzeria?
https://www.facebook.com/devegetarischepizzeria

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #142 Gepost op: 15 oktober 2015, 10:34:56 »
Oh ik krijg zo'n zin in Ethiopisch als ik dit lees  :hungry:
Er zit er ook een in Delft sinds kort, maar daar ben ik nog niet geweest. Binnenkort eens doen!

Daar ben ik kort geleden geweest, een goede ervaring want lekker gegeten en fijne bediening, aardige mensen!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #143 Gepost op: 22 oktober 2015, 18:37:43 »
Gisteren bij Bøg geweest. Daar kom je niet als je snel een hapje wil eten, maar wel als je iets te vieren hebt. Wat een fijne, lekkere en leuke avond! Kan niet wachten tot ik weer een keer mag en het wijnarrangement erbij kan nemen (vond ik voor een doordeweekse avond wat te veel).

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #144 Gepost op: 01 november 2015, 17:31:46 »
Ik was laatst bij Full Moon (de gewone, er zijn er meer). Ik heb er eerder wel eens wat dimsum gegegetenmaar ze hebben nu een onbeperkte dim sumkaart met ook andere gerechten, waaronder ook best veel vegetarisch. Het was lekker, en aardige mensen, maar ik vond de gerechten wel vrij groot, zodat je dus nog niet heel erg veel kunt proeven. Er hoorde ook hot pot bij, maar die hebben we niet genomen, maar de bediening zei dat ze ook een vegetarische bouillon hebben. Dat wil ik dus nog wel eens proberen. Overigens kun je ook gewoon van de kaart bestellen, als je geen all you can eat wilt.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #145 Gepost op: 01 november 2015, 19:37:35 »
ben er laatst geweest juist omdat ik hot pot wilde eten, heb vaak 'echte' Chinese hot pot gehad. Maar de vegetarische variant was enkel 'zoutig water' omdat de rest toch echt op vlees/kippenbouillion basis is! De porties waren te groot voor 'onbeperkt eten' vind ik, en ik en disgenoot hadden al bij de eerste ronde te veel besteld. Ik was een beetje teleurgesteld na mijn talloze goed ervaringen met hot pot in het buitenland.. omdat de varieteit groente ook wat beperkt bleek (in vergelijk dan)
Za Zemiata!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #146 Gepost op: 23 december 2015, 22:28:40 »
Ik dacht naar Vapiano te gaan voor een veganistche pizza, aangezien hun website zegt:
"Bij Vapiano maken we iedere dag vers pizzadeeg - van fijne bloem, gist, water, wat plantaardige olie, een beetje suiker en een snufje zout."

Maar via email werd me een ander verhaal verteld, niet vegan!

Dus het werd Il Vesuvio, waar ze ook vegan kaas opties op de pizza blijken te hebben! http://vesuvio.nl/
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #147 Gepost op: 24 december 2015, 16:53:12 »
Ik dacht naar Vapiano te gaan voor een veganistche pizza, aangezien hun website zegt:
"Bij Vapiano maken we iedere dag vers pizzadeeg - van fijne bloem, gist, water, wat plantaardige olie, een beetje suiker en een snufje zout."

Maar via email werd me een ander verhaal verteld, niet vegan!

Dus het werd Il Vesuvio, waar ze ook vegan kaas opties op de pizza blijken te hebben! http://vesuvio.nl/

Wat voor niet-vegans zat er dan in het deeg bij Vapiano? Meestal is het beleg met name niet vegan.
Wel fijn dat je ergens anders wel een vegan pizza hebt kunnen eten! Wel jammer dat het dan weer niet op de site van Vesuvio staat dat er een vegan optie is.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #148 Gepost op: 24 december 2015, 17:15:59 »
dit werd me gemaild, bij navraag

Helaas is het niet mogelijk een veganistische pizza te bestellen, in het deeg (meel) zit namelijk melk verwerkt dus het deeg op zich is al niet veganistisch. Ook in het meel van de pasta zijn dierlijke producten verwerkt, in de salades zijn echter geen dierlijke producten verwerkt maar deze salades zijn dan zonder dressing (behalve de olijfolie) .
 
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #149 Gepost op: 24 december 2015, 17:17:39 »
dit werd me gemaild, bij navraag

Helaas is het niet mogelijk een veganistische pizza te bestellen, in het deeg (meel) zit namelijk melk verwerkt dus het deeg op zich is al niet veganistisch. Ook in het meel van de pasta zijn dierlijke producten verwerkt, in de salades zijn echter geen dierlijke producten verwerkt maar deze salades zijn dan zonder dressing (behalve de olijfolie) .

Pff, melk, jammer is dat, ook niet echt nodig in pizzadeeg. Zijn ook best wel wat mensen allergisch voor. En dan ook geen dressing kunnen maken zonder dierlijke producten  ??? Maar goed, duidelijk is het wel  :)
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #150 Gepost op: 25 december 2015, 22:48:43 »
ik heb ze dus een mail gestuurd dat ze de website moeten aanpassen waar alles lekker en vers aan doet  ::) en ik kreeg een reactie 'we zullen dit aan de webbeheerder vragen;  - het is een landelijke keten..

maar k las ook al in reviews dat het een soort van buffet Italiaan is waar je in de rij moet staan voor eten en het daarna op grote tafels met andere gasten op eet. Leek me toen al minder geschikt..
Za Zemiata!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #151 Gepost op: 04 januari 2016, 22:40:25 »
Gisteren bij Bøg geweest. Daar kom je niet als je snel een hapje wil eten, maar wel als je iets te vieren hebt. Wat een fijne, lekkere en leuke avond! Kan niet wachten tot ik weer een keer mag en het wijnarrangement erbij kan nemen (vond ik voor een doordeweekse avond wat te veel).

Zou deze ook vegan opties hebben? Ik heb ze een mailtje gestuurd. Lijkt me wel eens een keer interessant/bijzonder, al wel aardig prijzig.

Een Zweedse vriend zei wel dat de naam van het restaurant wat vreemd is (vertaald) - ik weet niet meer wat het nou was.
Za Zemiata!

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #152 Gepost op: 10 januari 2016, 00:54:11 »
Zebedeus! een aanrader, standaard vega/vegan opties en heel goed verzorgd.
Za Zemiata!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #153 Gepost op: 11 januari 2016, 12:37:13 »
In de Torenstraat zit tegenwoordig het Libanese Baladi Manouche en daar bestel je een soort Midden Oosterse pizza. Ook met vegan deeg beschikbaar, voor 50 cent extra. Het is een klein tentje en van 's ochtends geopend tot 18 uur. Wij aten er de za'ter en de akkawikaas met sesam (die heeft iets van mozzarella weg als die iets afgekoeld is) en namen mini's (volgens mij allemaal met het standaard deeg) mee naar huis. Lekker :D In die minimix kan een niet vegavariant, de sfiha, zitten, dus handig om vooraf te overleggen. Er zijn ook huisgemaakte drankjes en toetjes.

 
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 12:45:25 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #154 Gepost op: 11 januari 2016, 12:43:10 »
Leuk, daar ga ik eens naartoe. Is dichtbij!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.316
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #155 Gepost op: 11 januari 2016, 12:45:08 »

Een Zweedse vriend zei wel dat de naam van het restaurant wat vreemd is (vertaald) - ik weet niet meer wat het nou was.

Voor Zweden inderdaad! Betekent homo ofzo (edit klopt: klik). Ik hoorde het ook al van een vriendin die met een Zweed getrouwd is. Tja, Zweden vinden het sowieso wel leuk om grappen te maken over de Deense taal (zij doen het in ieder geval regelmatig ;))).
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2016, 12:48:27 door LL de Ling »

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #156 Gepost op: 12 januari 2016, 23:30:49 »
Ik kreeg zondag een tip: "Love & Peas', een Israelisch-nogwat restaurant, in de Weimarstraat. Klein, maar compleet vegetarisch en vele soorten hummus. Wij gaan er binnenkort maar eens eten en zal hier laten weten of het wat was :).

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #157 Gepost op: 13 januari 2016, 22:50:30 »
volgens mij ken ik zoiets van een paar jaar geleden in London.. veel hummus idd
Za Zemiata!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #158 Gepost op: 12 april 2016, 19:50:05 »
Wat is een goede pizzeria in Den Haag? La Lanterna vond ik wel goed, beter dan Pinocchio. En La Place was altijd lekker goedkoop, maar die zal wel dicht zijn.

Nog goede suggesties?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #159 Gepost op: 13 april 2016, 09:59:45 »
Ik vond Ciao Ciao altijd wel goed, daar hadden ze ook pasta die aan tafel gemaakt werd in een grote parmezaanse kaas, geen idee of ze dat nog hebben. De pizza is ook lekker.  Het is al wel een jaar of twee, drie geleden dat ik er geweest ben dus dit is geen recente recensie :-)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light