Vegatopia Forum

Den Haag en Scheveningen

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Den Haag en Scheveningen
« Gepost op: 18 april 2005, 23:31:13 »
Bij Chez Val hier in Den Haag.
Twas lekker veel/relatief goedkoop. En als je op tijd (rond 13.00) belt houden ze het vegan.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Laura

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2005, 17:20:29 »
Ik ga over een paar weekjes een paar dagen naar Den Haag, waarbij we zeker een bezoek gaan brengen aan Scheveningen. Weet iemand een leuk vegetarisch eetadres in de bovengenoemde steden?  :hungry:

Aiko

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2005, 17:25:34 »
De Wankele Tafel is wel aardig.

Laura

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2005, 17:32:38 »
Okeej...tis het proberen waard  :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2005, 17:42:16 »
Op kijkduin zit een leuke strantent: de Kwartel, Kijkduin is ook een leuker strand dan Scheveningen. In Den Haag zit op Buitenhof 4 Lokanta, een tent met MiddenOosterse tapas (ook vega) was altijd leuk, maar ben er al 2 jaar niet meer geweest. Naar Dudok zou ik niet gaan.
,,,,فلافل

Aiko

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2005, 17:46:10 »
Okeej...tis het proberen waard  :)

Je lijkt mij niet erg aangemoedigd, geloof ik. Met mijn altijd getemperde enthousiasme was ik toch nog vrij enthousiast over De Wankele Tafel hoor.

Net als wat Selly zegt, Scheveningen is eigenlijk maar zozo. Het is een wat louche deel van Den Haag, op enkele uitgezonderde plekjes na. Kijkduin heeft een rustigere strand en vast goedkopere restaurants. Ik zou ook niet naar Dudok gaan. Is ook duur, maar wel aardige kans dat je allerlei politieke hoofdfiguren kunt zien, mocht je daar naar snakken. Ik weet even niet helemaal zeker, maar is Babbelen niet ook een vegetarisch restaurant? Of minimaal semi-vegetarisch?
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2005, 17:48:58 door Aiko »

Laura

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2005, 17:56:48 »
Ow...sorry als dat niet echt enthousiast overkwam. Want dat ben ik namelijk wel  :D

Wat ik zoek moet niet echt duur zijn, en ze moeten ook gerechten hebben die niet- vegetariërs lekker vinden (mijn broertje en ouders  ;)).

Verder bedankt voor jullie suggesties!  :)

Macka

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #7 Gepost op: 20 juli 2005, 22:45:06 »
Water & Brood in Scheveningen, erg lekker!
Kijk maar even in de restaurantdraad, daar staat er meer over.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2005, 23:08:20 »
Water & Brood in Scheveningen, erg lekker!
Kijk maar even in de restaurantdraad, daar staat er meer over.
Hier kun je van wo t/m za. eten. Wel ff telefonisch reserveren 's middags.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #9 Gepost op: 27 oktober 2005, 23:07:55 »
Vandaag weer eens bij de pastacompany gegeten, ik kom daar eigenlijk maandelijks. Er staat niet veel vego op de kaart, maar:
ze hebben voor ons vandaag van vooraf-salades maaltijdsalades gemaakt!
Op zich niet heel bijzonder, maar wel voor een belachelijk goedkoop restaurant. Vooraf krijg je gratis een mandje lekker bruin brood met knoflooksaus. De wijn is goed, en vandaag had ik voor het eerst de salade met lauwwarme geitenkaas en walnoten. Niet heel bijzonder, wel prima. Zo ook de creme brulee toe.

Voor 2 rose en salade en toe zou je normaal 2x3, +11,50, + 5 = 22,50 betalen, maar ... als je reserveert en er voor zessen compleet bent, gaat er 20% af!  :O

En dat houdt uit eten gaan leuk!
Zijn er al meer mensen geweest?


zie: http://www.pastacompany.nl/index2.jspx?l=delft&p=wiezijnwij
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2005, 10:27:23 door Sander »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #10 Gepost op: 18 november 2005, 22:32:32 »
Bij Garoeda in Den Haag (Indonsiër). Hadden geen apart veggie gedeelte op de kaart maar waren uiterst flexibel in mijn wensen. Heerlijke krispie tempeh serveerden ze!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Ericr

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2007, 15:44:06 »
Bij Vapiano http://www.vapiano.de/, Duitse keten die een ruim Italiaans assortiment heeft. Een concept waarbij je de gerechten voor je neus klaargemaakt ziet worden en je via een chipcard al je consumpties kan opslaan.

Zeer ruime vegetarische keuze. De pastakaart bevat iets van 12 keuzes en er zijn ook nog 6 vegetarische pizza's. Voor de rest kan je nog zelf een salade samenstellen of een keuze maken uit 4 volledig vegetarische salades.

Prijzen zijn allezins laag. Tussen de € 5,50 - € 8,50 voor een pastagerecht en dezelfde prijsrange voor de pizza's.

Momenteel alleen te vinden in Den Haag op het Buitenhof en verder in diverse steden in Duitsland, Antwerpen, Istanbul, Zurich en Washington.

Ga er zeker nog wel eens eten, Den Haag is vrij karig bedeeld met restaurants met een ruime vegetarische keuze.

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #12 Gepost op: 06 juli 2007, 13:05:22 »
Chinees restaurant Sapphire in Den Haag naast CS. Apart vegetarisch menu, erg lekker, het is echt chinees dus niet indonesisch. Het zit op de 25e verdieping van een woonflat achter CS, met daarop nog een cocktailbar. Fantastisch uitzicht, heel vriendelijke bediening, en helemaal veggie-vriendelijk met een ruime keuze. Aanrader!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.097
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #13 Gepost op: 30 augustus 2007, 10:30:11 »
Gisteren Thais bij Phuket in Scheveningen. De vegetarische gerechten zijn redelijk geprijsd (12,50 voor een hoofdgerecht), de rest is nogal duur (20 euro). Ze kunnen ongeveer 10 gerechten vegetarisch maken, curries of roerbakschotels. Ik had een medium pittige rode curry met tahoe en groenten. De curry was lekker maar de tahoe hadden ze niet gebakken, alleen meegewarmd. Hier ben ik niet zo'n fan van. Verder leuk uitzicht over de Scheveningse haven. Ik zou er zelf niet zo gauw nog eens heen gaan, maar als je uit eten gaat met vlees/viseters die van exotisch houden is het een goede optie.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #14 Gepost op: 03 februari 2008, 18:02:30 »
Bij Waterloo in Den Haag (Mariahoeve), er werd voor me betaald en het was erg lekker (dubbel goed dus ;D). Er stond geen vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar ze konden wel iets maken en dat was erg lekker: een flensje met allerlei groenten en champignonsaus en brie. Mijn zusje had vooraf ook nog de tomatensoep die gegarandeerd vega was, alleen zat er wel kip in...
Toe (in een portie die bijna groter was dan het hoofdgerecht) erg lekker caramelijs en chocoladecake, én advocaat én slagroom én van die grappige koekjes-mandjes om het ijs in te doen. Te veel dus, maar wel lekker.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2008, 17:18:20 »
Bij HnM in Den Haag. Maar twee vegetarische gerechten die bijzonder inspiratieloos waren. Ik nam de salade met geitenkaas, was vooral veel sla. Jammer. De appeltaart die ik als toetje nam was wel geweldig. Dat je er zo gezellig kan zitten en dat de eigenaresse van de zaak af en toe gezellig kwam kletsen maakte een hoop goed. De vl33seters hebben we heerlijk gegeten.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #16 Gepost op: 09 augustus 2008, 10:58:22 »
Ik at gisteren bij Vapiano in Den Haag. Wel een bijzonder concept en ook niet heel handig als je met een grote groep bent. Wel handig als je redelijk snel en niet al te duur wilt eten. Je krijgt per persoon als je binnenkomt een pasje (zoals een bankpasje) waar alles wat je bestelt op weggeschreven wordt; bij het afrekenen wordt gekeken wat er op het pasje staat. Ze hebben er antipasti, salades, pizza en pasta. De salades worden klaargemaakt terwijl je wacht, de overige gerechten bestel je en kun je later ophalen, je krijgt een soort mobiele telefoon mee die afgaat als je gerecht klaar is. Het was gisteren vrij druk en het was zoeken naar een plaatsje. Ik at vooraf bruschetta met tomaat, als hoofd een pizza die ook weer bruschetta heette en belegd was met tomaat, rucola, mozzarella en parmezaan.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2008, 16:58:12 »
Gisteren gegeten bij De Boterwaag in Den haag. Vooraf hadden we lekkere verse broodjes met diverse smeersels. Als hoofdgerecht namen zowel ik als mijn vriendin de risotto met blauwe kaas en spinazie. Was niet onaardig, maar nogal gewoontjes. Ook jammer dat mijn vriendin veel meer spinazie had dan ik (bij haar te veel, bij mij te weinig).

Je kan er wel ontzettend leuk zitten en de bediening was ook erg vriendelijk.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Aiko

Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2008, 17:41:44 »
Kun je daar eten? Ik dacht alleen bier drinken...

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re: Den Haag en Scheveningen
« Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2008, 17:46:21 »
Ja, dat kan. Achterin zit het restaurantgedeelte. Er staat maar een vegetarisch hoofdgerecht op de kaart, maar er is ook altijd een vegetarische dagschotel en er zijn vegetarische salades als voorgerecht die ook als hoofdgerecht besteld kunnen worden. De wijn is er trouwens erg lekker, de moeite waard dus.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan