Vegatopia Forum

Recepten Leiden III

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #20 Gepost op: 17 juli 2005, 19:57:12 »
ik heb je niet zien knoeien, noch kaarsvet op de muren zien blazen :P

Smerige roddelaars!!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #21 Gepost op: 17 juli 2005, 19:57:58 »

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #22 Gepost op: 17 juli 2005, 20:09:54 »
 ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Leiden III - recepten!
« Reactie #23 Gepost op: 17 juli 2005, 20:44:19 »
Mijn gazpacho:
1 kg rode, rijpe tomaten
1 blikje gepelde tomaten
2 rode paprika's
1 gele paprika
1 komkommer
plantaardige bouillonblokjes
6 witte boterhammen
olijfolie
oregano, basilicum, peterselie, peper, paprikapoeder
verse rode pepertjes
knoflook
tabasco

Snij de tomaten en 1 van de rode paprika's in grote stukken en zet op met 1 liter water en 1 liter groentebouillon, plus de kruiden. Laat een kwartiertje koken tot de tomaten zacht zijn, Als je net zo'n pietlut bent als ik vis je de tomatenschillen eruit, maar dit hoeft niet. Doe er het blikje gepelde tomaten, twee boterhammen en een flinke scheut olijfolie bij en maak er dan met de staafmixer een gladde soep van. Laat deze afkoelen, Proef of er nog kruiden bijmoeten, als je van pittig houdt kun je er alvast wat tabasco in doen.

Snij een rode paprika, een gele paprika, de rode peper en de komkommer in kleine blokjes en doe in schaaltjes. Snij van vier witte boterhammen de korst af en snij deze ook in kleine blokjes. Maak een paar grote eetlepels olijfolie heet  en fruit daar 2 in plakjes gesneden teentjes knoflook in. Haal als de knoflook lichtbruin is, de knoflook uit de olie en bak de blokjes brood in de olie tot ze goudbruin zijn, strooi er wat zout over.

Iedereen neemt een kom soep en doet er naar smaak paprika, komkommer, pepertjes, tabasco en croutons in.

edit: en bedankt voor het verplaatsen van mijn recept naar de juiste draad ;D
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2005, 20:52:37 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #24 Gepost op: 20 juli 2005, 13:08:19 »
Appelcharlotte (buitengewoon niet vegan)

Ga de avond van tevoren met twee meisjes mee naar huis, die jou vervolgens in de logeerkamer dumpen. Wordt de volgende ochtend (13:00) gefrustreerd wakker, en denk 'oh fuck, ik moet nog wat maken voor die Vegatopianen. Bonbons, had ik beloofd'

Ga naar huis. Douche, trek schone kleren aan. Stel vast dat je bonbonmallen nog bij Selly liggen.
Wat nu? Eens kijken wat ze hebben bij de Appie.

Koop twee cakes (met scharreleieren, natuurlijk).
Twee potjes appelcompote
Twee pakjes roomkaas
1 zakje rozijntjes
1 beker slagroom
1 reep extra bittere chocola

Stel vast dat er een rij van twintig man bij de slijter staat, en besluit dat dat echt teveel moeite is - je hebt immers nog zo'n twintig kilo logeer- en duikspullen op je rug. Een scheutje calvados maakt deze echter wel veel lekkerder.

Bekleed de binnenkant van een kom met plakjes cake. Die dus eventueel besprenkelen met calvados. Meng de roomkaas, rozijnen en appelkret door elkaar. Eventueel wat suiker erbij.
Plemp het mengsel in de kom, en dek de boel af met plakjes cake. Zet er gewichtjes op en laat het geheel een beetje inklinken in de koelkast.

Zet een bord op de kom, draai het geheel om en klop voorzichtig op de wanden. Als je boft komt je charlotte er in één geheel uit. Bestrijken met lobbig geklopte slagroom (vooral heel handig als hij er nièt in een geheel uit kwam) en strooi daar gerapste chocola overheen. Genoeg voor een mannetje of twintig, dus veel te veel zaterdag.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2005, 14:03:13 »
Wat hebben jullie lekkere dingen gehad!
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Recepten Leiden III
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2005, 12:50:39 »
Stel vast dat er een rij van twintig man bij de slijter staat, en besluit dat dat echt teveel moeite is - je hebt immers nog zo'n twintig kilo logeer- en duikspullen op je rug. Een scheutje calvados maakt deze echter wel veel lekkerder.

Jij moet een kookboek gaan schrijven, jij!