Vegatopia Forum

V-armbandjes

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
V-armbandjes
« Gepost op: 16 juli 2005, 13:33:22 »
Je hebt armbandjes van Lance Armstrong (kanker), tegen homodiscriminatie, tegen geweld en vast nog wel meer. Op Ebay kwam ik vd week armbandjes tegen met Vegetarian en Vegan erop. Erg groen en wat mij betreft een beetje breed, maar ik vind ze wel leuk.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=98863&item=5012939724&rd=1

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:V-armbandjes
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2005, 13:38:56 »
http://www.veggiewristbands.com

Volgens mij heb ik ook nog die dingen gezien in andere kleuren... en door andere bedrijven gemaakt

Peta heeft ook wel wat van die dingen:
http://petacatalog.org/prodinfo.asp?number=AT211&variation=&aitem=1&mitem=3

En ViVa!
http://www.viva.org.uk/shop/badges.htm#

En die veggie wristbands zijn iig sweatshop free... die van 'make poverty history' ofzo van Oxfam(?) iig niet.
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2005, 13:47:08 door Dr@gonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:V-armbandjes
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2005, 14:06:25 »
Waarom moeten van die "goede-doelaccessoires" altijd zo lelijk en stijlloos zijn? :-X Zoals die oversized zwarte T-shirts van Greenpeace vroeger (die ik héél vroeger ook nog gedragen heb)...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:V-armbandjes
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2005, 14:08:20 »
Waarom moeten van die "goede-doelaccessoires" altijd zo lelijk en stijlloos zijn? :-X
Omdat het niet om het mooi gaat. Het gaat om de principes!

Wel een gat in de markt. Zoek een modeontwerper en begin je eigen bizniz in het designen en marketen van stijlvolle "goede-doelaccesoires"!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Monique

Re:V-armbandjes
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2005, 22:03:50 »
Weet iemand een Nederlandse site waar je dat soort  Veggie en Dier (goede doel) armbandjes kan bestellen?
« Laatst bewerkt op: 16 juli 2005, 22:14:18 door Monique »

Aiko

Re:V-armbandjes
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2005, 22:08:23 »
Misschien een domme vraag, maar wat moet je met dergelijke troep dingen?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:V-armbandjes
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2005, 22:14:20 »
Misschien een domme vraag, maar wat moet je met dergelijke troep dingen?
En dat van de man die zelf ook in de design zit?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Aiko

Re:V-armbandjes
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2005, 22:18:16 »
Als het puur om het plaatje en / of beeldmerk gaat kan het ook op een functioneel product geplaatst worden (T-shirt bijvoorbeeld) met behoud van het uitdragende karakter, zonder dat er weer onnodige dingen voor geproduceerd moeten worden die men na een paar weken weer richting vuilnisbak werpt, of een eeuwigheid in een lade komt te liggen. (wat een lange zin...)

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:V-armbandjes
« Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2005, 22:30:51 »
Snap jij wel wat van mensen? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:V-armbandjes
« Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2005, 12:44:24 »
Er zijn inmiddels zoveel kleuren armbandjes, dat ik ook niet meer weet welke kleur waar voor staat. M.a.w.: het schiet nu zijn doel voorbij. En ja: die ik gezien heb zijn oerlelijk, plastic niets.
Kan je beter maar weer een gebroken geweertje of lieveheersbeestje-broche opduikelen. Zal je ook niet snel op de tentoonstelling Dutch Design zien, maar het gaat nog......

de tuin: dat ben ik

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:V-armbandjes
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2005, 16:25:59 »
Weet iemand een Nederlandse site waar je dat soort  Veggie en Dier (goede doel) armbandjes kan bestellen?

Ik vind eigenlijk dat de NVB dat zou moeten aanbieden in Nederland (die vega-bandjes dus).
De meeste bandjes zullen ook wel via Ebay te koop zijn.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:V-armbandjes
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2005, 14:56:18 »
Bleeeg, in New York zag je ze al overal in de uitverkoop liggen, schijnt het vorig jr een rage te zijn geweest. Bij de VN kreeg ik er ook eentje aangeboden voor de millennium doelen.

Beetje onzin, een groen plastic armbandje voor het behoud van het milieu... mwah...  :-X

Maarja, rages houd je nu eenmaal niet tegen he...
'fish are friends, not food!'

Aiko

Re:V-armbandjes
« Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2005, 15:02:24 »
Beetje onzin, een groen plastic armbandje voor het behoud van het milieu... mwah...  :-X

Precies mijn punt. Jij kan het alleen veel korter zeggen dan ik dat kan.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:V-armbandjes
« Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2005, 16:15:09 »
Nou, je neemt me de woorden uit de mond: 'plastic' (ook al zal het wel biologisch afbreekbaar zijn) en 'goed voor milieu' in een zin.
En ze zijn ook nog eens foeilelijk. Nee, dan een mooi [hippiemodus] gehaakt of geborduurd armbandje met vegetarian/vegan in kraaltjes ... [/hippiemodus].
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2005, 16:30:29 door Sæna »

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:V-armbandjes
« Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2005, 20:44:03 »
Ik kreeg laatst een zwarte (met "truth") erop en die was binnen een maand zo verpulverd dat ik hem in kleine stukjes kon trekken.

Ook leuk.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Morghodius

Re:V-armbandjes
« Reactie #15 Gepost op: 21 juli 2005, 12:51:09 »
ze zien er eetbaar uit heheh  :O

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:V-armbandjes
« Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2005, 11:21:15 »
Beetje onzin, een groen plastic armbandje voor het behoud van het milieu... mwah...  :-X

Precies mijn punt. Jij kan het alleen veel korter zeggen dan ik dat kan.
Goed ook, dat je die niet gekocht hebt en gedragen in het vliegtuig....terug. Dat zou helemaal stom staan.
Als ik al een van die armbandjes zou dragen...dan vind ik dat trouwens een groot punt. Draag je een armbandje met Respect, dan moet je ook wel heel erg op je eigen gedrag gaan letten. Ik zou er tenminste iemand meteen op afrekenen.....
de tuin: dat ben ik

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:V-armbandjes
« Reactie #17 Gepost op: 22 juli 2005, 14:44:53 »
ik vraag me af waarom je je standpunt duidelijk moet maken via een dom plastic bandje, laat dat gewoon uit je gedrag blijken, dat is toch waar het om gaat! het is net zoiets als het jarenlang dragen van je lowlandsbandje: de hele werle laten zien hoe "stoer" je bent. door een bandje te dragen bereik je niet veel, iedereen zal aan zichzelf moeten werken voor een betere wereld.

Kirsten

Re:V-armbandjes
« Reactie #18 Gepost op: 22 juli 2005, 17:24:43 »
ik vraag me af waarom je je standpunt duidelijk moet maken via een dom plastic bandje, laat dat gewoon uit je gedrag blijken, dat is toch waar het om gaat! het is net zoiets als het jarenlang dragen van je lowlandsbandje: de hele werle laten zien hoe "stoer" je bent. door een bandje te dragen bereik je niet veel, iedereen zal aan zichzelf moeten werken voor een betere wereld.

kreeg je met 5 bandjes om je arm niet gratis toegang tot lowlands?

Offline Anne

Re:V-armbandjes
« Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2005, 16:08:25 »
ik geloof 2 jaar terug, toen lowlands 15 jaar bestond, dat je gratis in mocht als je er 10 (!) om je arm had.
maar misschien was het gewoon een gerucht. bovendien houden dat soort bandjes het nooit langer dan een jaar vol (sorry, ervaring, het heeft gewoon wat, festivalbandjes omhouden).