Vegatopia Forum

Poll

Voor wie ben jij?

e poema
25 (86.2%)
e politie
4 (13.8%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poema op de Veluwe

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Poema op de Veluwe
« Gepost op: 15 juni 2005, 23:30:50 »
Zie ook nu.nl.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kiwi

Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #1 Gepost op: 15 juni 2005, 23:41:41 »
Beetje een open deur op dit forum.  :-\

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #2 Gepost op: 15 juni 2005, 23:59:16 »
Wat ik graag op wil merken: vanuit Nld (het WNF in voortrekkersrol) zijn er aantal acties geweest Red de tijger, enz. enz. Men doneert gul. Tijgers zijn veel gevaarlijker dan poema's. Eenmaal een mens gepakt, blijven ze vaak mensen pakken.
Maar ja: die tijgers wonen...heel ver weg, de eventuele menselijke slachtoffers ook.
1 poema op de Veluwe....en die moet meteen dood.
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2005, 23:59:50 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Kiwi

Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2005, 00:00:50 »
1 poema op de Veluwe....

En waarschijnlijk nog hartstikke schuw ook.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2005, 00:12:04 »
Dat valt te betwijfelen: iemand hield het dier (illegaal) als huisdier waarschijnlijk. Geen dierentuin die een poema mist. Dan blijft er nog een mogelijkheid dat meerdere mensen zich een poema verbeeld hebben. Mensen zijn soms heel suggestibel. En ook collectief suggestibel komt voor.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2005, 01:30:22 »
Dat valt te betwijfelen: iemand hield het dier (illegaal) als huisdier waarschijnlijk. Geen dierentuin die een poema mist.
Dat valt nog te betwijfelen. Ik had afgelopen week cijfers opgevraagd bij dierentuinen over het aantal dieren enzo. En vele konden niet de cijfers geven (1 dierentuin gaf het gewoon niet). 'De cijfers veranderden te vaak om daar juiste gegevens over te hebben'. Dus als dat administratief toch een chaos is, dan kunnen ze er vast wel eens een missen :P

Maar inderdaad zou het waarschijnlijk een dier zijn van iemand zijn prive dierentuin.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline heliofoor

  • ***
  • 249
  • Geslacht: Man
    • Diggin' for Dirt
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2005, 02:49:44 »
" Beetje een open deur op dit forum. "

4-3, dat valt nog mee met die open deur

Kiwi

Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2005, 07:11:07 »
Ja, dat valt inderdaad nog wel mee.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2005, 07:39:13 »
Dat valt nog te betwijfelen. Ik had afgelopen week cijfers opgevraagd bij dierentuinen over het aantal dieren enzo. En vele konden niet de cijfers geven (1 dierentuin gaf het gewoon niet).
:laugh:

En jij denkt dat ze die cijfers aan elke mafketel die ze mailt geven?

Ze hebben wel betere dingen te doen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2005, 09:37:02 »
En jij denkt dat ze die cijfers aan elke mafketel die ze mailt geven?

Ja hoor. Van artis kreeg ik alleen een document met de soorten en aantallen per groep (zoogdieren, vogels, etc). Kon je zien dat ze vorig jaar weer groeide.

Citaat
Ze hebben wel betere dingen te doen.

Ja...de overschotten afschieten...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2005, 09:50:02 »
Om alle argumenten te herhalen is zinloos. Maar ik ben ervan overtuigd dat sommige dierentuinen als de Ark van Noach kunnen zijn en ik zou nog maar eens wat lezen over de Jersey Wildlife Preservation Trust...
Ik zou graag een keertje naar de Kanaaleilanden willen, die dierentuin natuurlijk (vrat als scholier de pockets van Gerald Durrell) en ik wil natuurlijk naar het autoloze Sark, ook voor de plantjes, natuurlijk. Ik heb daar veel te zoeken waarschijnlijk.
Maar het is een heel gedoe als je niet met het vliegtuig wilt. Misschien moet ik mijn aversie voor 1x opzij zetten.
Iemand zal mij aan het handje moeten nemen, waarschijnlijk.
 ::) "vrat als scholier de pockets" Ik kop hem zelf maar vast in.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2005, 09:52:14 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2005, 12:52:24 »
Misschien moeten we een menselijk schild vormen om de poema te beschermen!  :)

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2005, 13:07:12 »
Dat is misschien wel een idee. De ME'ers die er nu rondstruinen schijten waarschijnlijk peuken bij het idee dat achter elk bosje een groot, eng beest met scherpe tanden kan zitten. Het leven van de poema zou in elk geval niet mijn eerste zorg zijn als ik daar rondliep, en ik zie het dan ook somber in voor het beestje.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2005, 13:07:28 door Iknik »
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2005, 13:10:24 »
Dat is misschien wel een idee. De ME'ers die er nu rondstruinen schijten waarschijnlijk peuken bij het idee dat achter elk bosje een groot, eng beest met scherpe tanden kan zitten. Het leven van de poema zou in elk geval niet mijn eerste zorg zijn als ik daar rondliep, en ik zie het dan ook somber in voor het beestje.
Haha!

Dat beest was toch zo schuw dat het waarschijnlijk al lang weg is voordat ze in de buurt zijn.

In Engeland was er al lang een pooltje over opgezet, trouwens. De politie betaalt nu 1:2 uit ;)
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2005, 13:11:23 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Iknik

  • *****
  • 1.241
    • Ikniks blog
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2005, 14:37:29 »
Dat beest was toch zo schuw dat het waarschijnlijk al lang weg is voordat ze in de buurt zijn.
Jahaa, waarschijnlijk wel ja. Bij mij zou de gedachte dat ik daar loop om dat beest te vinden veel dominanter zijn dan de wetenschap dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken...
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2005, 14:37:47 door Iknik »
Een wetenschapper die niets van kunst weet is een filistijn, maar het omgekeerde is blijkbaar volkomen acceptabel.
Frank Close

bienne

Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2005, 17:44:46 »
En dan de weg van de minste weerstand... Afknallen..
Terwijl een man van de roofdieren opvang vertelde dat er verdovings geweren zijn tot 70 meter... Beetje jammer allemaal. En door met zijn allen er op af tegaan wordt dat beest alleen maar opgejaagd en dus gestressed

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2005, 17:28:16 »
Ik ben trouwens wel benieuwd wat de PvdD zal melden als Poema Sneuvlokje grijpt. Niet eens zo ver gezocht: Sneuvlokje is een big en valt op. Al zal Big Mama een geduchte tegenstander blijken, verwacht ik. Wat zou dat in Engeland doen 1-1000, Christiaan?
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2005, 23:11:43 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Hubert

Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2005, 12:03:41 »
Poema de pisang!


Onder druk van de Tweede Kamer op minister Veerman stopt de politie nu maar snel met de pogingen om de loslopende poema dood te schieten. Shoot to kill? Belachelijk en schandalig, waar slaat dit op!? Dit arme dier is nu 3 maal de klos door ons mensen: ten eerste hierheen gehaald door (illegale) dierenhandelaren die blijkbaar vrij spel hebben in Nederland, zonder ook maar kans op leven in zijn/haar natuurlijke leefomgeving. Ten tweede: opgesloten door een particulier. Wat doet een particulier uberhaupt met zo'n dier? Dit is het resultaat van het door de overheid ingezette zelfregulatie-beleid dat diermisbruikers mogen voeren. Ten derde: moedwillig afschieten omdat "... poema's levensgevaarlijk zijn voor mensen en het niet zeker is dat 'ie met een verdovingspijl geraakt zal worden." En met een kogel wel!? (Is gedrogeerd vlees zelfs geen optie?) Overigens zijn poema's niet direct gevaarlijk voor mensen: gewoonlijk zijn zij bang voor ons en verstoppen zij zich totdat de mensen uit hun leefomgeving weg zijn. Andersom zijn mensen blijkbaar levensgevaarlijk voor poema's! Ik word in Jakarta en Indonesië dagelijks geconfronteerd met de gevolgen van de dierenhandel en de dieren die daar onder lijden. Het is mijn werk deze destructieve en wrede illegale en legale(!) handel in wilde dieren aan te pakken, overigens vele handelaren zijn Nederlanders. Wilde dieren hebben toch ook rechten en horen gewoon thuis in het wild, waar ze geboren zijn. Nederland en de EU moeten stoppen met alle import van dieren, het kan nog voordat alles leeggeroofd is...


Femke den Haas, Jakarta
voorzitter Pro Animalia International
www.proanimalia.org
15 juni 2005

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2005, 12:20:32 »
Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat de PvdD nog niks van zich heeft laten horen. Of heb ik wat gemist? Normaal ploft er meteen een persbericht op de mat zodra een kans om persberichten te versturen zich voordoet.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Poema op de Veluwe
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2005, 12:24:31 »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.