Vegatopia Forum

Maaltijdsoep

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
Maaltijdsoep
« Gepost op: 22 maart 2005, 23:48:15 »
Heeft iemand een recept voor een (uiteraard goed gevulde) maaltijdsoep?
Vegan plies!

(het is voor mensen die niet gewend zijn aan veggie stuff dus liever zonder tofu ende zooi ;))
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2005, 23:48:40 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Aiko

Re:Maaltijdsoep
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2005, 23:51:03 »
Aiko in Christiaan-modus; linzen.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2005, 23:58:10 »
Ik vrees dat linzen onder "en zo" vallen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2005, 23:59:54 »
misschien een ministrone soep op basis van bouillon, erdoor gepelde tomaten (uit blikje) in stukken gesneden, canelliboontjes/reuzen bonen/witte bonen/kisneybonen, grote pasta vormpjes, wortel, prei, rode paprika, etc. en dan op het laatst in elke kom een flinke schep zelfgemaakte pesto en dan serveren met lekker brood en olijventapenade?

Of miesoep met chinese pado's, bambo, wortel, gember, lenteui, paprika, sesamolie, etc.
,,,,فلافل

Izzy

« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2005, 00:06:00 »
Miso pasta oplossen in vegetarische bouillon (niet te zout, want miso bevatal veel zout). En vervolgens kun je er allerlei groente en noodles, bij doen. Het is snel klaar. Of is dit ook misschien te eng voor sommige mensen?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2005, 00:18:02 »
Ik zou net als Selly voor een minestrone gaan. Ui, wortel, bleekselderij en knoflook aanbakken in olijfolie, gepelde tomaten uit blik mee, boullion (of water en zout) en dan kan je er nog blokjes aardappel en reepjes kool, en inderdaad grove pasta en (gare) witte bonen bij meekoken. Italiaanse kruiden, liefst vers, hoeft niet per se... Zout en peper, misschien een scheutje azijn (of juist wat suiker als de tomaten te zuur zijn).

Serveren met ciabatta, kan perfect vegan en is het minder opvallend dan miso- of linzensoep.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2005, 00:49:14 »
tortelini erdoor?
Zo.

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2005, 07:53:40 »
tortelini erdoor?
die zijn toch niet vegan? (of heten die met kaas gevulde dingetjes die mijn vader wel eens door de minestrone gooit anders?)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Flapke

• 177
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2005, 08:53:35 »
Servische bonensoep
4 personen
1 paprika, 1 ui, 1 teentje knoflook, 1 eetl olie, 600 gr witte bonen in tomatensaus, ¾ l water, 1 bouillonblokje, tijm,  2 takjes peterselie of selderij, peper en zout (Je kan ook gewone witte bonen gebruiken, voeg dan een paar tomaten toe) Evt rooktofu
Bereiden: Maak paprika, ui en knoflook schoon en snijd ze klein. Fruit dit met elkaar in de olie. Voeg met staafmixer gepureerde witte bonen in tomatensaus, water, bouillonblokje en wat tijm toe en kook dit 10 minuten. Snijd de peterselie/selderij klein. Maak de soep op smaak met peterselie, peper en zout.
Eventueel rooktofu bakken en op het laatst toevoegen aan soep.  

Je kan er natuurlijk nog meer groentes in doen.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #9 Gepost op: 23 maart 2005, 09:08:18 »
En paprikapoeder lijkt me ook wel wat voor in die soep. Kort meefruiten met de ui.

Ik denk dat ik zo iets ga maken vanavond, met witte kool er bij. Ik heb  zo'n enorme kool gekocht dat ik na twee keer er van eten nu een helft van een kwart op heb.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 23 maart 2005, 11:03:59 »
Ik heb  zo'n enorme kool gekocht dat ik na twee keer er van eten nu een helft van een kwart op heb.

zelf zuurkool maken!
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #11 Gepost op: 23 maart 2005, 11:08:20 »
zelf zuurkool maken!
Bejegek!

Oja... kookgek :chef:

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #12 Gepost op: 23 maart 2005, 14:12:28 »
-Chilisoep (geserveerd met tortilla chips)
-Pindasoep met prei en aardappel.

Als je daar recept van wilt, kan ik dat nog geven, maar denk dat dat wel al ergens op het forum staat (zeker van chilisoep).

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #13 Gepost op: 23 maart 2005, 15:35:56 »
tortelini erdoor?
Die doe ik er ook altijd door maar is geen vegan. Een goed alternatief zijn de biologische schelpjes van AH, gemaakt van (harde) tarwegriesmeel. Houden dus veel "beet" over en zijn niet te groot.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.161
    • fatalefem
« Reactie #14 Gepost op: 23 maart 2005, 15:37:02 »
tortelini erdoor?
Die doe ik er ook altijd door maar is geen vegan. Een goed alternatief zijn de biologische schelpjes van AH, gemaakt van (harde) tarwegriesmeel. Houden dus veel "beet" over en zijn niet te groot.
zijn die wel vegan?
ik dacht dat eigenlijk alle supermarktpasta  niet vegan was
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 23 maart 2005, 15:39:28 »
tortelini erdoor?
zijn die wel vegan?
ik dacht dat eigenlijk alle supermarktpasta  niet vegan was
Uiteraard van te voren even gekeken: de ingrediënten die ik noem zijn volledig. Dus alleen van (harde) tarwegriesmeel gemaakt. Wel de biologische nemen hè?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Gabs

• 796
« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2005, 21:35:31 »
dikke tomatensoep met veel groente (knolselderij, boontjes, wortel, aarappel,....) en wat pastafiguurtjes.