Vegatopia Forum

Bruiloft & eten

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Bruiloft & eten
« Gepost op: 24 januari 2005, 20:22:51 »
Ik ben benieuwd hoe de getrouwde mensen hier hun bruiloft hebben gevierd wat betreft het eten.
Wat heb je ongeveer hieraan uitgegeven? Heb je alles uitbesteed of heb je ook zelf iets gemaakt? Heb je vlees geserveerd of juist alles vegetarisch? Hebben jullie tips, bv qua catering/restaurant/locatie? (ik woon in Zwolle)
Ik zat zelf te denken om eens op de Middelbare Hotelschool hier te gaan informeren en te kijken wat mogelijk is. Ook lijkt het me erg leuk om zelf het menu samen te stellen. Of bv een kleine workshop.
Wie, oh wie?
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2005, 16:32:38 door Annemieke »
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Trouwen
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2005, 22:01:34 »
De restaurantgids van vegatopia heeft ook een sectie cateringbedrijven, die zou je kunnen mailen? Het bedrijf van mij en Bart heeft bv al vaker bruiloften gedaan, en zo zullen er wel meer cateringbedrijven zijn,  niet elk cateringbedrijf is even duur.

edit J@n: link aangebracht
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2005, 23:01:48 door J@n »
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Trouwen
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2005, 23:57:10 »
In traditionele gezinnen betalen de ouders van de bruid voor de bruiloft. Als dat bij jullie het geval is zou ik, als je toch in Zwolle woont, eens vragen wat de Librije voor zoiets vraagt. Ik gok dat je voor een eurootje of zestig een heel eind komt. Ik ben niet graag bescheiden, maar ben bereid toe te geven dat zij wel ietsje beter kunnen koken dan Tertia en ik.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2005, 09:34:03 »
Helaas, mijn ouders betalen niet de complete bruiloft (is het ook niet zo dat in traditionele gezinnen het gezin van de bruidegom een bruidschat moet betalen, al dan niet in de vorm van kamelen? :P), maar gelukkig wel mijn jurk en mijn moeder is bloemiste geweest en zij verzorgt dus ook de bloemen.
Mijn vader heeft op een horeaca school in den haag gewerkt en heeft daar nog steeds contact mee, zij willen misschien de taart wel maken (ze doen ook mee aan banket wedstrijden)
De Librije zit er echt niet in, veel te duur! Hoewel de entourage wel mooi is natuurijk.....
We zijn van plan ( ik ben overigens nog niet eens officieel gevraagd,  :o) om 's morgens iets van koffie/thee met iets kleins erbij te doen, 's middags een gewone lunch, 's avonds diner en dan natuurlijk nog alle borrel dingen. Eigenlijk best veel "eetmomenten".....
Als het in de zomer zou zijn, lijkt het me leuk een bbq te doen. Maar vrees wel dat er dan ook vlees aan te pas komt :-\
Wat vinden jullie, kan ik het maken om op de bruiloft alleen vegetarisch eten te serveren? Ik voel me soms zo opdringerig....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Trouwen
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2005, 09:39:06 »
Als je het vegetarisch doet, zou ik het wel 'stiekem' doen, dus er geen aandacht aan geven verder. Anders krijg je vast mensen die zeuren dat ze dat niet lusten....

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2005, 09:45:52 »
Als dat bij jullie het geval is zou ik, als je toch in Zwolle woont, eens vragen wat de Librije voor zoiets vraagt. Ik gok dat je voor een eurootje of zestig een heel eind komt.

Een eurootje of zestig? Da's vast per hap... Je moet er heen bellen om te zeggen dat je op de wachtlijst wil voor een gewoon etentje, dus ik ben benieuwd of ze uberhaupt bruiloften doen (en zeker als je geen koninklijk bloed hebt of een pa met enkele miljoenen op de bank) en bij de gratie van de chef word je gebeld dat er een gaatje voor je is...

Ik heb mijn bruiloft ook al helemaal uitgedacht ::) Ik wil alleen 's avonds een groot feest met een enorme taart en een groot buffet.

Oh ja, en een bruidegom :P

Edit: en alles natuurlijk vegetarisch, het is toch zeker MIJN (MIJn, MIjn, Mijn, mijn...) bruiloft? Dan maar een keer een bruiloft zonder enorme hammen en haringpiramides...
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2005, 09:57:25 door Zusje »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2005, 10:15:46 »
Citaat
haringpiramides...
Gatver!
Tja, het is wel voor een heeeeel groot gedeelte MIJN dag, maar ik heb als het goed is dan ook een bruidegom en ik weet nog niet hoe hij erover denkt.
Misschien voor de keuze zetten: of een vegetarische bruiloft óf een bruiloft met biologisch vlees (is waarschijnlijk duurder)
Of een vegetarische bruiloft of geen bruiloft :devil:
Ik vind zo'n hele dag ook wel heel lang en waarschijnlijk ook heel duur. Maar ja, aan de andere kant wil ik toch wel alles erop en eraan :-\
Er zit bij ons in de buurt een dorpje wat Zalk heet en daar staat een theehuisje. Ik heb eens gemaild met de vraag of ze een indicatie kunnen geven voor een high tea. Ziet er wel leuk uit!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2005, 10:16:59 »
Wat vinden jullie, kan ik het maken om op de bruiloft alleen vegetarisch eten te serveren? Ik voel me soms zo opdringerig....

Ik ben het met Zusje eens: het is jóuw bruiloft, dus jij bepaalt wat er gegeten wordt. Je hoeft een vegetarisch buffet niet als zodanig aan te kondigen: mensen hebben vaak niet eens door (zeker niet als het allemaal hele lekkere hapjes zijn) dat ze vegetarisch (of veganistisch) aan het eten zijn. Doe iig waar jij je lekker bij voelt,...
maar het zou toch raar zijn als je op je eigen bruiloft niet eens alles kan eten? (afgezien de vraag of je dat zou willen).
Eet gezond & eet taartjes

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Trouwen
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2005, 10:27:10 »
Ik ben het met Zusje eens: het is jóuw bruiloft, dus jij bepaalt wat er gegeten wordt.

Ehm, vergeet je niet een bepaald persoon? Of heeft die geen inspraak?   ;)

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2005, 10:30:34 »
Ik ben het met Zusje eens: het is jóuw bruiloft, dus jij bepaalt wat er gegeten wordt.

Ehm, vergeet je niet een bepaald persoon? Of heeft die geen inspraak?   ;)

Haha, nee natuurlijk, maar omdat Laurita daar zelf nog niet over begonnen was, leek me dat zij het onderling al wel eens waren (wat niet zo bleek te zijn? zij postte vlak voor mij een berichtje).
Eet gezond & eet taartjes

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2005, 10:36:00 »
Ach, mijn vriend vind dat ik al veel te ver vooruit loop (maar dat moet ook) en dat niet de hele bruiloft om eten moet gaan draaien. Ik denk dat het een groot onderdeel van de dag zelf is en het moet toch gebeuren. Ik wil dat het goed gebeurd!
Hij zou rustig een pan soep met broodjes (laten) neerzetten......
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #11 Gepost op: 25 januari 2005, 10:36:30 »
Ik ben het met Zusje eens: het is jóuw bruiloft, dus jij bepaalt wat er gegeten wordt.

Ehm, vergeet je niet een bepaald persoon? Of heeft die geen inspraak?   ;)

Ik heb het idee dat de bruiloft (de dag an sich, met de jurk, het eten, de bloemen enzo) belangrijker is voor de bruid dan voor de bruidegom.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een groep mannen net zo kan miepen over een bruiloft als een groep vrouwen. Vrouwen willen meteen alles weten over het aanzoek, de ringen en De Jurk, terwijl mannen elkaar feliciteren en het hoogstens even hebben over het vrijgezellenfeest en daarna over iets anders gaan praten. Laat staan dat ze gaan bespreken wat voor pak ze zullen gaan dragen ;)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Trouwen
« Reactie #12 Gepost op: 25 januari 2005, 10:41:54 »
Is dit niets voor je? En dan "vegetarisch"aanklikken
http://www.goldenapple.nl
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2005, 10:42:24 door willemk49 »
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #13 Gepost op: 25 januari 2005, 10:44:34 »
Ik heb het idee dat de bruiloft (de dag an sich, met de jurk, het eten, de bloemen enzo) belangrijker is voor de bruid dan voor de bruidegom.

Ik vraag me echt af of dat zo is, met uitzondering van de kleding. Mijn ervaringen zijn dat de stellen echt met z'n tweeën alles hebben bediscussieeerd en besloten over hoe ze de bruiloft wilde invullen.
Eet gezond & eet taartjes

Aiko

Re:Trouwen
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2005, 10:45:00 »
Laat staan dat ze gaan bespreken wat voor pak ze zullen gaan dragen ;)

Een pak dragen? Zo'n ding met zo'n stropdasdinges? Kun je daar als bruidegom ook onderuit?

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2005, 10:51:07 »
Goeie tip, Willem. Bedankt!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Re:Trouwen
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2005, 10:56:01 »
Laat staan dat ze gaan bespreken wat voor pak ze zullen gaan dragen ;)
Een pak dragen? Zo'n ding met zo'n stropdasdinges? Kun je daar als bruidegom ook onderuit?


Onderschat de invloed van schoonmoeders op de bruiloft niet!
Dat leidt al gauw tot een twee-tegen-een situatie waar je geen weerstand tegen kan bieden. Tenzij je je relatie met je schoonouders voor eeuwig wil verzieken dan natuurlijk, maar dat wil je je kersverse vrouw niet aandoen. En anders moet je je toch dringend afvragen of je het huwelijksbootje wel in wil.

Wellicht is er een compromis mogelijk waarbij je je stropdas vervangt door een homopropellor, of iets wat meer op dikke veterslierten lijkt dan op een stropdas, maar dan ben je zo'n beetje door de mogelijkheden heen.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2005, 10:58:41 door @ñ ch@ñt@ñt »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2005, 10:57:33 »
Pff als ik al deze dingen hoor, ben ik blij dat M. en ik allebei niet willen trouwen.

Maar ik wens je wel veel geluk en liefde hoor, Laurita!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Trouwen
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2005, 10:58:19 »
Zusje, als Aiko nou met jou zou gaan trouwen, hoeft ie dan geen stropdas om?

Aiko, wil je met Zusje trouwen als je dan geen stropdas omhoeft?

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Trouwen
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2005, 11:10:35 »
Zo Poek, je hebt het al helemaal uitgedacht! Alleen jammer dat ik niet mee ga werken...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid