Vegatopia Forum

Poll

Wat is je favoriete supermarkt?

lbert Heijn
59 (59%)
ldi/Lidl
6 (6%)
1000
2 (2%)
irk v/d Broek
6 (6%)
onmar
0 (0%)
par
0 (0%)
uper de Boer
2 (2%)
nders, namelijk...
25 (25%)

Totaal aantal stemmen: 47

Favo supermarkt (NL)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Favo supermarkt (NL)
« Gepost op: 02 december 2004, 21:53:31 »
Wat is je favoriete supermarkt in Nederland en waarom?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2004, 22:00:46 »
AH, no doubt.

Ik vind de spullen van hun eigen merk lekker en ze voeren natuurlijk een uitgebreid assortiment vega-spullen.
Hun site is in orde, de winkels zijn mooi, de verpakkingen aantrekkerlijk. Sja, het oog wil ook wat :).


Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2004, 22:00:49 »
Ik heb op AH gestemd vanwege het brede assortiment, wat dat betreft is het mijn ideale winkel. Qua prijs niet, want hoe je het ook wendt of keert: een volle tas AH-boodschappen is bijna dubbel zo duur dan een volle tas Edah-spullen. Nou moet ik toegeven dat ik bij AH ook wel iets meer bijzondere dingen haal, maar ik merk dat bepaalde producten bij AH nog steeds duurde zijn dan in andere winkels.
Ik ga altijd naar de Edah en daar ben ik redelijk tevreden over. Ik let altijd extra op de houdbaarheidsdatum, want daar zijn ze niet altijd even netjes mee, dingen die over de datum zijn worden niet uit de winkel gehaald of afgeprijst.
De Aldi en Lidl vind ik verschrikkelijke winkels, vanwege de niet echt fris of gevulde groente- en fruitafdeling. Verder komen daar (in mijn wijk) bepaalde mensen waar ik niet echt mee match... 'k Krijg er te vaak een karretje tegen mijn enkels...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2004, 22:05:25 »
AH, daar ga ik altijd naar toe (ik heb geen keus hier in de buurt, er zijn 3 AH's op 5 minuten loopafstand en verder geen supermarkt te bekennen) en ik maak ook regelmatig gebruik van hun online receptendatabase.
Voordat mijn vriend en ik samenwoonden, deed ik bij hem in de buurt ook nog wel eens boodschappen bij de A&P, daar was ik ook érg over te spreken. Ze hadden daar altijd erg lekker brood, en een heel uitgebreid assortiment. Tegenwoordig is het geloof ik een C1000 en kom ik er héeel af en toe nog wel eens, als ik toevallig in de buurt ben.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2004, 22:12:43 »
Ik heb op Dirk v/d Broek gestemd (Digros heet ie hier). In Leiden hebben we een hele grote. Het assortiment vleesvervangers is redelijk geloof ik. Ik weet niet of ze quorn hebben. In ieder geval is er tofugehakt, tofustukjes, blok tofu (merk en toko formaat) en tempeh.
Verder biologische zuivel, veel alprospul en veel biologische groenten en fruit. Ook indiase currypasta's, biologische pasta, goedekope wraps (6 voor een euro), veel zonnatura. 3 soorten Max Havelaar koffie enz enz.
En een van de goedkoopste supermarkten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2004, 22:19:29 »
Ik heb op AH gestemd. Er zijn er veel van, ze hebben veel en ze bezorgen ook nog. Jammer dat ze zo'n waardeloze klantenservice hebben wat betreft info over hun eigen huismerk.
Er zit hier ook een uitgebreide C1000 die omdat ie in een yuppenbuurt zit een heel goed assortiment heeft. Ook geen onaardige winkel.
,,,,فلافل

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2004, 22:31:34 »
Ik ga het liefst naar de Deen bij het station van U. waar ik sowieso vaak ben. Enkele dingen hebben met dat specifieke filiaal te maken: er staan nooit rijen voor de kassa's en om er te komen (van huis af), ga ik grotendeels over fietspad door een weiland. Geen auto's, heerlijk!
Het is er voor mij erg overzichtelijk, ze hebben goede spullen, ook vers. Er is een aardige planten/bloemenafdeling. Niet te duur.
Ik ben daar niet alleen in: meen dat ze tot beste supermarkt van N-H zijn gekozen door klanten, onlangs.
Bij AH hier mis ik vooral dat overzicht. Teveel spullen die ik overbodig vind. Als ik iets bijzonders wil maken, daarentegen, kan ik het beste bij AH slagen. Deels twee zijden van dezelfde medaille, he. Maar er is ook een hoop kant-en-klare troep te koop. Bij de Aldi kom ik niet vaak, vanwege eindeloze rijen vnl. En inderdaad: fruit en groenten zijn vaak van slechte kwaliteit. Ik vind het ook vreselijk dat ik in mijn tas moet laten kijken, vind ik echt armoeiig...
« Laatst bewerkt op: 02 december 2004, 22:56:41 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #7 Gepost op: 02 december 2004, 22:42:33 »
Jumbo.
Of iig de Jumbo in Den Haag. Ze verkopen er alles incl. allemaal van die vage toko shit.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #8 Gepost op: 02 december 2004, 22:42:59 »
Appie, hands down.
Het allerbelangrijkste wat ik van een supermarkt wil is een breed assortiment, het liefst niet in kant-en-klare zooi die ik toch niet koop (twee soorten driepvriesprizza is genoeg), maar in verse groenten en fruit, biologisch vlees (de kwaliteit daarvan kan trouwens een stuk beter, meneer Heijn), dingen om in mijn bonbons te storten (ik wacht met smart op de supermarkt die amarena-kersen verkoopt). Maar op zich ben ik als inwoner van Utrecht redelijk verwend: ik kan prima mijn potje koken met behulp van de toko en de Turk.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2004, 22:45:57 »
Ik heb de Edah vervangen door 'Anders, namelijk...'

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2004, 00:15:45 »
Ik heb Dirk van den Broek gestemd (=Bas van der Heijden). Ik koop elke week wel bij bijna alle supermarkten, maar Bas is (op basis van prijs/kwaliteitverhouding) toch wel mjn favoriet. De Lidl en de Aldi zijn lekker goedkoop, maar hebben niet altijd alles wat ik nodig heb.  AH heeft alles, maar is veel te duur. Super de Boer en de Konmar zijn uitgebreid en niet zo duur als AH, en zijn op zich lekkerdere winkels om in te winkelen. C1000 is ook een fijne winkel, maar iets duurder dan Bas.

Offline Sam

  • ******
  • 7.148
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2004, 11:05:27 »
Ehh... mag de titel van deze topics veranders worden van Favo in Favoriet? Lelijk, lelijk, lelijk woord! :P

Mijn favoriet is Albert, de online winkel van AH, maar dat is omdat het de enige online supermarkt is op het moment,  het was MaxFoodmarket tot die er mee ophield. Ik ben nog steeds op zoek naar een betere online winkel dan Albert maar nog niet gevonden.
« Laatst bewerkt op: 03 december 2004, 11:05:46 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #12 Gepost op: 03 december 2004, 12:06:06 »
Eigenlijk kan ik niet 1 supermarkt opnoemen die helemaal favoriet is.
Toen ik nog in Uilenstede woonde, vond ik de AH op het Gelderlandplein geweldig qua assortiment, maar om financiele redenen ging ik meestal naar de Dirk v/d Broek, die ik overigens verder verafschuw.
Hier in Enschede waar we wonen zit dichtbij alleen maar een kleine AH die maar erg weinig eko spullen heeft. Meestal gaan we dan ook naar de Food Factory, die heeft wel een aantal 'lang houdbare' eko producten en is bovendien goedkoper.
Groente komt uit het groentepakket en overige groenten en fruit en andere dingen (zoveel mogelijk) bij De natuurwinkel vandaan.

Bij mijn ouders in N-H is idd een Deen. (verschillende zelfs). Deze hebben idd een fijn assortiment en zijn stukken goedkoper dan de AH. Ook qua ekogroenten en fruit hebben ze altijd een klein assortimentje.

'fish are friends, not food!'

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #13 Gepost op: 03 december 2004, 12:26:39 »
Food Factory
Inderdaad, goedkoop en breed gesorteerd.

Maar daar haal ik eigenlijk maar een paar dingetjes. De bulk komt van de markt, de turk en de toko. Wat daar niet te krijgen is haal ik in de supermarkt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #14 Gepost op: 03 december 2004, 12:32:03 »
Ik vind AH eigenlijk net te hard proberen om geen supermarkt te zijn. Tuurlijk hoeft er geen lelijk ongezellig en eigenlijk onprettig licht te zijn, of dicht opeenstaande volgepakte schappen, zoals bij de Edah, maar je kan het ook overdrijven.

Ik snap trouwens niet dat mensen het trekken dat ze hun eten allemaal bij de supermarkt moeten halen. Ik zou dat zo'n verarming vinden. Ik ga toch liever naar tokootjes enzo, want dat is gewoon minder gelikt. Niks hippe bullshit.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #15 Gepost op: 03 december 2004, 12:42:24 »
In Amsterdam was ik wel altijd 'helemaal fan' van De Natuurwinkel op de Weteringschans. Daarbij is De Natuurwinkel hier in Enschede maar een slap aftreksel... :/
Maar toch proberen we daar wel het meeste te halen. (naja, vooral ik dan als eko-freak) :P
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #16 Gepost op: 03 december 2004, 14:43:44 »
in engeland hebben ze mooie supermarkten met heeeeel veel soorten groenten en gekke dingen. Zou ik hier ook wel willen
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #17 Gepost op: 03 december 2004, 20:04:21 »
Ik zou dat zo'n verarming vinden. Ik ga toch liever naar tokootjes enzo, want dat is gewoon minder gelikt. Niks hippe bullshit.
Duh!
Jij hebt dan ook tijd genoeg ze allemaal af te struinen ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #18 Gepost op: 04 december 2004, 01:06:36 »
in engeland hebben ze mooie supermarkten met heeeeel veel soorten groenten en gekke dingen. Zou ik hier ook wel willen

Daar droom ik ook wel eens van, zo'n supermarkt met een voetbalveld-grote groenteafdeling waar het wemelt van de exotische dingen. Twee keer de C1000 van de Maxis in Muiden en dan met meer klasse.

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #19 Gepost op: 04 december 2004, 01:12:12 »
De grote Konmar in het entrepotgebouw Rotterdam-Zuid heeft dat idee wel een beetje. Gelegen in een multi-culturele buurt kun je er allerlei exotische dingen kopen. En het is nog eens een fantastisch gebouw ook. Dat is echt genieten als je daar inkopen doet!