Vegatopia Forum

Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TessaJane

Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Gepost op: 13 augustus 2004, 23:13:52 »
Hebben jullie daar ervaring mee?

Wij zijn net begonnen produkten af te nemen van BoFrost. Helemaal fantastisch, want je koopt bijvoorbeeld een zak van 1 kilo gesneden paprikareepjes voor 3 Euro. Voor datzelfde geld koop je ongeveer 3 paprika's. Dus BoFrost is veel goedkoper.

Uiteraard zijn veel van hun produkten dan weer duurder dan wat je in de winkel koopt, maar het is wel makkelijk om altijd groente in de vriezer te hebben. Bovendien hebben ze bijzonder lekker ijs.

Wat ze echter niet hebben, is vega-dingen. Ik bedoel dan met name de snacks. Die zijn totaal niet op vega's gericht. Bijvoorbeeld; je koopt een doos met 12 snack-bites (je kent ze wel, van die frituurdingen) en daarvan zijn dan 4 vega en de rest niet. Maar je kan die vega dingen dus niet apart kopen.

Anyway, hebben jullie ervaring met dit soort bedrijven?
« Laatst bewerkt op: 13 augustus 2004, 23:14:13 door TessaJane »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2004, 23:27:56 »
nooit van gehoord. Bedoel je echt dat er dan een man in een regenjas aan de deur komt die die dingen aanprijst? Of gaat het meer dmv een folder en internetpagina?
,,,,فلافل

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2004, 23:52:36 »
Man met een vrachtautootje meestal. Bij ons thuis kwam vroeger altijd IJspaleis aan de deur. Ik zie ze hier in de wijk ook wel eens rond rijden. Als ik me niet vergis hebben die ook vegetarische snacks.

Edit:
Net nagezocht en qua vega-snacks stelt het aanbod niet zoveel voor: Vietnamese loempia's, groentekroketten en -burgers.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2004, 09:13:43 door J@n »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2004, 00:05:36 »
Een huisgenoot van mij heeft bij IJsman (of Eisman, kweenie) gewerkt, lag de vriezer vol met vlees en frituursnacks. Hij had er ook vaak dingen met kaas tussen zitten, dus zij hebben wel vega.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Aiko

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2004, 00:20:22 »
Een huisgenoot van mij heeft bij IJsman (of Eisman, kweenie) gewerkt...

Eismann.

Wimmy

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2004, 10:45:28 »
vroegert kwam hier het ijspaleis nog wel eens, zie ze ook wel in de buurt rijden maar we kopen er niks meer van.

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2004, 11:09:53 »
Bij mijn moeder kwam ook zo'n bedrijf aan de deur. Ik vond de kleine vietnamese groente loempia's om te smullen. Ik frituurde soms een half pak per keer. Ben nu wel blij dat ik geen frituurpan meer heb ;)
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

TessaJane

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2004, 11:26:06 »
Mjah....

Nouja, ze hebben in elk geval wel veel groente. Ook gemixt. Denk niet dat ze een echte grote klant aan ons zullen hebben, maar voor een aantal dingen is 't wel erg handig.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2004, 22:59:19 »
Ik heb nog nieteens zo heel lang geleden een soort van vergelijkend warenonderzoek gehouden onder dit soort diepvriesboeren, maar qua diversiteit van vegetarische snacks is het echt zwaar huilen geblazen.  :( Groentekroketten en kaassouflé's, en als je 'geluk' hebt hebben ze een groenteburger in het assortiment. Zo'n groenteburger die je vreetzieke hond nog nieteens wegkrijgt, weet je wel.

Er is hier ooit eens iemand geweet, Miffy of Muffy ofzo, die kwam vertellen dat ze zo'n boer hadden gevonden die vegetarische fricandellen verkocht. En ze wist echt heel zeker dat die dellen vegetarisch waren, want dat had de verkoper ze verzekerd! Ik had zoiets van eerst zien en dan geloven, maar ik heb dus toendertijd ook maar eens gebeld voor de ingredientenlijst. Die verkoper was blijkbaar gestopt met het voorlezen van die lijst direct na het woord 'soja', want er zat dus wel degelijk vlees in, een mix van paard en kip enzo.

Ben benieuwd of die arme Miffy/Muffy nog steeds van die dingen zit te smullen.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #9 Gepost op: 15 augustus 2004, 23:07:07 »
Ik heb daar nog nooit van gehoord... karren die aan de deur komen met vrieswaar. En dan te bedenken dat ik in die 23 jaar al op 7 verschillende plekken heb gewoond.
Is dat iets oosters ofzo?  :P
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2004, 23:07:19 door Annemieke »

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2004, 11:17:05 »
Volgens mij is het vooral in woonwijken, misschien ook weinig in steden.
Za Zemiata!

TessaJane

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2004, 23:01:11 »
Ik heb daar nog nooit van gehoord... karren die aan de deur komen met vrieswaar. En dan te bedenken dat ik in die 23 jaar al op 7 verschillende plekken heb gewoond.
Is dat iets oosters ofzo?  :P

 :D Nee hoor, ik woon in Gouda.

Het is inderdaad wel iets dat je meer in woonwijken tegenkomt. Vroeger, toen ik nog thuis woonde, hadden we Eismann aan de deur. Dat is een jaar of 15 geleden, denk ik. Ik wist nog wel dat 't heel handig was, dus toen hier Bofrost aan de deur kwam heb ik in elk geval ingestemd in een proeflevering.

En ik vind 't inderdaad erg handig. Alleen jammer dat ze zo weinig voor de vega hebben. We kopen nu dus wel elke keer de groente (veel verschillende dingen en van erg goeie kwaliteit) en af en toe wat ijs. Ook erg lekker en altijd net even anders dan hetgeen je in de supermarkt kan kopen.

Ohja, en die persoonlijke verkoper :-) Erg leuk. Wij hebben Andre.  ;)

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2004, 22:04:03 »
Ik heb daar nog nooit van gehoord... karren die aan de deur komen met vrieswaar. En dan te bedenken dat ik in die 23 jaar al op 7 verschillende plekken heb gewoond.
Is dat iets oosters ofzo?  :P
 :laugh: ... en dan te bedenken dat we er best wel eens gebruik van hebben gemaakt. Grote pakken met ijsjes in de vriezer voor de meiden. De IJskoning en meer van dat soort namen.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2004, 22:05:26 door Sæna »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2004, 22:19:12 »
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2004, 22:20:38 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2004, 22:30:18 »
De IJskoning
Het IJspaleis! :D
Ongetwijfeld in het oosten, noorden en zuiden, maar in het gehucht waar wij een blauwe maandag gewoond hebben, reed een kar met het opschrift 'IJskoning'.
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2004, 22:30:33 door Sæna »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2004, 12:57:34 »
De IJskoning
Het IJspaleis! :D

Het ijspaleis kwam hier vroeger wel, maar nu is het bofrost.
Stem op de Partij voor de Dieren

zhongni

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #16 Gepost op: 10 december 2005, 19:14:07 »
Er bestaan een stuk of twintig dertig van die ijsboeren  of moet ik zeggen bestonden want de meeste zijn of uitgeroeid of hebben de handen ineen moeten slagen om te kunnen overleven (frisa,worstman ea)
er blijven nu nog twee firma's over die altijd zullen blijven concureren en blijven bestaan vanwege hun omvang ondertussen en dat zijn eisman en bofrost.
ze hebben beide voordelen en nadelen maar niemand zal ooit kunnen zeggen dat de ene of de andere beter is want hun origine is beide duits en bijgevolg komen vele van hun waren van de zelfde fabrikanten
ze hebben vegetarische dingen en dat gaat wel een beetje verder dan alleen burgers maar he is niet zo uitgebreid idd want dat zijn producten die niet echt goed verkopen

geloof me of niet mensen maar ik kan het weten dus als jullie nog vragen hebben stel ze gerust
ik ben een ex werknemer van Bofrost (eind september 2005) en een huidig werknemer van eisman (begin oktober 2005)

Aiko

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #17 Gepost op: 10 december 2005, 19:22:22 »
Eismann op de Nieuwgraaf in Duiven toevallig?

kees72

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2010, 20:42:18 »
ik heb gesoliciteerd bij de eismann uit duiven
wie kan mij vertellen hoe ze te werk gaan
gr kees

Kiwi

Re:Aan de deur diepvries-goodies-verkoop-bedrijven
« Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2010, 20:49:12 »
Misschien is het handiger als je dat bij Eismann zelf vraagt? :P