Vegatopia Forum

BoBo's in the Bush

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian

BoBo's in the Bush
« Gepost op: 15 maart 2004, 13:04:19 »
Iemand op MSN beweerde net dat er vanavond weer beestachtige praktijken gaan zijn op Yorin. Er is een nieuwe programma, bobo's in the bush http://www.rtl.nl/shows/bobosinthebush/

Bekende Nederlanders op Borneo die zelf moeten 'overleven'. Een figuur heeft met een speer een varken gedood. Het beest heeft volgens mijn info-bron 12 minuten lopen gillen e.d. voordat het was gedood. Ook kippen moesten eraan geloven.

Iemand anders hiervan gehoord?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2004, 13:06:05 »
Iemand anders hiervan gehoord?

In de reclame hoor je al wat krijsen tijdens het slachten geloof ik.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2004, 13:09:13 »
Ik heb vanochtend 3FM geluisterd. Het was Mental Theo die als kranigste van het stel (volgens die chirurg van make me beautiful) het zwijn een speer door zijn keel heeft gestoten, waarna het dier inderdaad nog een tiental minuten heeft geleefd.

Tsja.

Wat ik me afvraag is waarom niemand het fatsoen had om de klus daarna goed af te maken.

Maar ja, bobo's in de bush, hoe decadent kan het zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2004, 13:12:59 »
Nou mijn bezwaar is allereerst al een beest doden en laten lijden ter vermaak. Getuigt niet van beschaving.  Als hij dit op Nederlandse bodem had gedaan was het ook simpelweg strafbaar geweest.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 13:13:28 door Fabian »

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #4 Gepost op: 15 maart 2004, 13:13:42 »
Het beest heeft volgens mijn info-bron 12 minuten lopen gillen e.d. voordat het was gedood.

 :'(

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2004, 13:17:11 »
Nou mijn bezwaar is allereerst al een beest doden en laten lijden ter vermaak. Getuigt niet van beschaving.  Als hij dit op Nederlandse bodem had gedaan was het ook simpelweg strafbaar geweest.

Ze deelnemers moeten zelf voor eten zorgen (wat ik ervan begrepen heb) en ze hadden die dag nog niets gegeten, dus flinke honger. Dus dat ze dan een beest slachten is niet gek. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk.

En eh, Mental Theo en 'getuigen van beschaving'... je kent 'm zeker niet?
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2004, 13:20:39 door Poek »

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2004, 13:20:26 »
Ze deelnemers moeten zelf voor eten zorgen (wat ik ervan begrepen heb) en ze hadden die dag nog niets gegeten, dus flinke honger. Dus dat ze dan een beest slachten is niet gek. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk.

Nou ik vind dat dus niet kloppen. In mijn ogen is het doel niet het overleven in de bush bush, maar het vermaken van een publiek en dat vind ik immoreel. Ze hadden ook lunchpakketjes kunnen meenemen :) Maar dan is het programma natuurlijk niet meer sensationeel.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2004, 13:22:18 »
Ze deelnemers moeten zelf voor eten zorgen (wat ik ervan begrepen heb) en ze hadden die dag nog niets gegeten, dus flinke honger. Dus dat ze dan een beest slachten is niet gek. Maar dan moet je het wel goed doen natuurlijk.

Nou vind het juist wel gek. Waarom moet dit voor kijkcijfers?
Het is dus echt geen overleven aangezien ze niet in een onbewoonbaar gedeelte zitten. Het valt dus niet goed te praten.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #8 Gepost op: 15 maart 2004, 13:27:21 »
Nou vind het juist wel gek. Waarom moet dit voor kijkcijfers?
Het is dus echt geen overleven aangezien ze niet in een onbewoonbaar gedeelte zitten. Het valt dus niet goed te praten.

Als je vlees wilt eten moet je toch eerst een beest slachten?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2004, 13:27:43 »
Nou mijn bezwaar is allereerst al een beest doden en laten lijden ter vermaak.
Is alle TV vermaak?

En hadden we deze discussie ook niet al eens eerder gehad over een kip in Big Brother zoveel?

Ik bewaar mijn morele verontwaardiging liever voor iets anders.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #10 Gepost op: 15 maart 2004, 13:29:48 »
Als je vlees wilt eten moet je toch eerst een beest slachten?

Ja, maar bedoelde dat het hier nu duidelijk om vermaak gaat. Anders ga je het niet in zo een programma uitzenden. En het is geen overleven. Overleven is als je verdwaald raakt zonder tv-ploeg en de weg niet meer terug kan vinden. :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #11 Gepost op: 15 maart 2004, 13:31:09 »
Nou mijn bezwaar is allereerst al een beest doden en laten lijden ter vermaak.
Is alle TV vermaak?

Moet ik daaruit opmaken dat je vindt dat dit geen vermaak is? Wat is het dan wel, educatie?

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #12 Gepost op: 15 maart 2004, 13:31:39 »
Is alle TV vermaak?

Ja. Dit soort programma's wel omdat het sterk van kijkcijfers afhangt. En het dus amusant en interessant moet zijn, waardoor de kijker gestimuleerd word om te kijken en waarbij deze het gevoel heeft dat deze zich ontspant.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #13 Gepost op: 15 maart 2004, 13:36:36 »
Als je vlees wilt eten moet je toch eerst een beest slachten?

Ja, maar bedoelde dat het hier nu duidelijk om vermaak gaat. Anders ga je het niet in zo een programma uitzenden. En het is geen overleven. Overleven is als je verdwaald raakt zonder tv-ploeg en de weg niet meer terug kan vinden. :)

Dus als iemand buiten de camera's om het beest geslacht had, en de deelnemers gaan het daarna opeten, dan is het geen probleem?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #14 Gepost op: 15 maart 2004, 13:37:01 »
Moet ik daaruit opmaken dat je vindt dat dit geen vermaak is? Wat is het dan wel, educatie?
Geen idee.

Maar het is nog niet eens uitgezonden dus ik kan ook nog geen idee hebben. Ik heb trouwens geen TV dus ik ga er ook niks van zien denk ik. Maar dat komt wel vaker voor en dan kan ik toch meepraten, soms beter dan mensen die het wel kijken ;D

Ik sluit niet uit dat een programma de categorieen "vermaak" en "educatie" kan overstijgen, zelfs op Yorin. Bovendien heeft het programma ook iets te maken met een goed doel, meende ik op te vangen.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Fabian

Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #15 Gepost op: 15 maart 2004, 13:57:46 »
Dus als iemand buiten de camera's om het beest geslacht had, en de deelnemers gaan het daarna opeten, dan is het geen probleem?

As for me: Als het dier snel en kundig was geslacht dan had ik er in de situatie die jij noemt al wat minder problemen mee gehad.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2004, 14:08:15 »
Dus als iemand buiten de camera's om het beest geslacht had, en de deelnemers gaan het daarna opeten, dan is het geen probleem?

Als het gewoon buiten het programma om gedaan word, is het dan niet gewoon dezelfde manier van vlees verkrijgen als normaal?

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2004, 14:11:24 »
Dus als iemand buiten de camera's om het beest geslacht had, en de deelnemers gaan het daarna opeten, dan is het geen probleem?
Als het gewoon buiten het programma om gedaan word, is het dan niet gewoon dezelfde manier van vlees verkrijgen als normaal?
Wat is dan nu het verschil?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #18 Gepost op: 15 maart 2004, 14:18:04 »
Wat is dan nu het verschil?

Omdat het programma gericht is op amusement en dus dieren (indirect) misbruikt worden voor geld en kijkcijfers.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:BoBo's in the Bush
« Reactie #19 Gepost op: 15 maart 2004, 14:20:32 »
Wat is dan nu het verschil?

Omdat het programma gericht is op amusement en dus dieren (indirect) misbruikt worden voor geld en kijkcijfers.

Het dier werd geslacht om op te eten, niet om het slachten op zich.