Ik vind het erg vreemd dat ik hiervan niets op 't forum heb kunnen vinden (of heb ik erover heen gelezen misschien?). Waar het om gaat is een methode om vlees te kweken op een manier waarbij dieren nog maar amper betrokken hoeven te zijn.
het gaat ongeveer als volgt:
1. Men neme gekweekte myoblasten (speciale cellen die nog net geen spiercellen zijn)
2. Voeg dit samen met bolletjes collageen (belangrijkste bestanddeel van bindweefsel
3. gooi het geheel in kweekvloeistof
4. oogst het resultaat
Met het resultaat zou je zo worstjes of hamburgers kunnen maken. Met nog wat meer ontwikkeling zou het maken van een echte malse biefstuk zelfs mogelijk zijn.
Het mooiste eraan is dat het allemaal vele malen goedkoper is dan het maken van vlees via échte dieren! Dit zorgt ervoor dat, als het vlees écht zo lekker is, misschien toch de wetenschap de vleesindustrie zal verdrijven
Als alle ontwikkeling goed verloopt zal ik waarschijnlijk over een jaar of 20 geen vegetarier meer hoeven zijn en de lekkerste malse biefstukjes weer kunnen eten zonder schuldgevoel
Lees de Kijk (2-2-2004) voor meer info. Op het internet ben ik er verder niet direct iets over tegengekomen.