Vegatopia Forum

De dierentolk

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
De dierentolk
« Gepost op: 12 december 2003, 17:42:31 »
Vanavond komt op nl 2 "de dierentolk". Ik heb het zelf nooit gezien, een collega tipte me maar volgens haar is het wel bizar.
Een of andere vrouw die dieren kan 'verstaan'. Ik ga wel ff kijken.

edit: 20.25
« Laatst bewerkt op: 12 december 2003, 17:43:06 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:De dierentolk
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2003, 18:25:34 »
Ik wil het elke keer al een keer bekijken, maar vergeet het steeds.

Ik had al iets vernomen dat ze 'vragen' doorkrijgt van dieren. En bij een dier kwam de vraag voor de baas 'waarom deze was gecastreerd'.

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:De dierentolk
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2003, 10:23:12 »
Zag bij toeval een fragment, waarin ze contact zocht met een damescavia die steeds op twee andere damescavia's "klom" Ze kreeg van de praktizerend- lesbische cavia te horen dat ze het aan haar schildklier had en dat ze daarom dit gedrag vertoonde(of zo, ik was iemand eten aan het geven en keek niet met volle aandacht). Vooral die zelfdiagnose vind ik erg knap voor een cavia. Toch sportief dat ze het in ieder geval niet op haar dominante vader heeft gegooid :)
de tuin: dat ben ik

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2003, 10:39:14 »
Ik hoorde een aantal weken geleden de presentatrice van dit programma nog op de radio. Lucille Werner, die bij de verkiezingen nog de pvdd belachelijk maakte en zei dat ze niet zo veel met dieren had, krakeelde nu een eind heen over haar liefde voor dieren  ???
Ze wilde wel vast iets vertellen over een item in dit programma. Het ging over een aantal circustijgers waarvan of de domteur of een andere tijger was overleden, dat weet ik niet meer. Maar de overgebleven tijgers vertelden de dierentolk dat ze zo terugverlangden naar hoe het vroeger was, vóór het overlijden van de domteur/andere tijger. Yeah right  ::)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2003, 13:03:05 »
Ik heb een stukje gezien over een koe die de kalfjes van andere koeien afpakte om daar voor te zorgen. Ze wilde zo graag zelf eens een kalfje houden tot het groot was. De boer vond dat waarschijnlijk wel goed.

Daarna bedankte de koe de dierentolk voor het prettige gesprek :-X
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2003, 15:02:45 »
Ze wilde zo graag zelf eens een kalfje houden tot het groot was. De boer vond dat waarschijnlijk wel goed.

Ik geloof hier helemaal geen drol van. Als zo'n dier de kans kreeg wat te zeggen zou ie wel vragen of die tralies voor zn neus wegmogen ofzo, ipv te bedanken..  ::)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2003, 19:30:33 »
Koe liep redelijk los, alleen de kalfjes werden alleen heel snel weggehaald.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

DeathMetalVeggie

Re:De dierentolk
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2003, 23:17:05 »
Een van de meest walgelijke dingen op tv na "Tieneke en de paranormale wereld".
Wat een zweefteef, verschrikkelijk. De mensen die dit ook nog geloven zitten echt met een IQ van onder de 60. Net zo irritant als die vrouw die gisteren op TV zat te vertellen dat ze met engelen praat en zelfs eens een veertje van een engel had gekregen.
Idols is walgelijk maar wat sommige mensen doen om in de publiciteit te komen is gewoon heel zielig.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:De dierentolk
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2003, 01:22:10 »
"Tieneke en de paranormale wereld".

Ah, dat keek ik vroeger wel regelmatig. Wel interessant.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2003, 07:40:56 »
Wat een zweefteef, verschrikkelijk. De mensen die dit ook nog geloven zitten echt met een IQ van onder de 60

Ja of wij zijn te dom om te begrijpen dat er meer is dan dat een stel mensenhersenen kan bevatten.. Wie zal t zeggen  ???

Luke_the_Duke

Re:De dierentolk
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2003, 08:59:47 »
al zou dat zijn, wat inderdaad helemaal niet zo vreemd zou zijn... Vooral na een paar van die frapante verhalen gehoord te hebben. Toch vind ik niet dat je "de dierentolk" met dergelijke dingen in verband mag brengen. Dit slaat gewoon totaal nergens op. Niet dat ik nou tegen 't programma ben of wat dan ook, want ik weet zo nog 15332523 andere programma's die nog minder inhoud hebben.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2003, 09:04:56 »
Een van de meest walgelijke dingen op tv na "Tieneke en de paranormale wereld".
Wat een zweefteef, verschrikkelijk.
De mensen die dit ook nog geloven zitten echt met een IQ van onder de 60.

Mensen die in iets geloven waar jij niet in gelooft een zweefteef noemen getuigt volgens mij echter pas van een IQ lager dan 60.

Ik geloof ook in bovennatuurlijke zaken, iedereen is er vrij in die dingen niet te geloven, prima, maar ik zie het niet zitten dat iemand als jij me dan onder de categorie "zweefteven" schaart.

En ik wil je ook nog wel verklappen dat mijn IQ ruim boven de 60 zit hoor. Ik zou nu een stekelige opmerking over jouw IQ kunnen maken, maar in het kader van de kerstgedachte laat ik dat maar achterwege.  

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:De dierentolk
« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2003, 10:04:12 »
Doet me denken aan een tekst van Loesje:

Paranormaal - bunt dat niet die valschermhøkers uut de Achterhoek?

 ;D
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:De dierentolk
« Reactie #13 Gepost op: 19 december 2003, 12:19:56 »
Het IQ op zich, zegt bovendien niet zoveel. Er zijn mensen met een zeer waarschijnlijk lager IQ dan ik, waar ik een hoop van kan leren.
de tuin: dat ben ik

DeathMetalVeggie

Re:De dierentolk
« Reactie #14 Gepost op: 19 december 2003, 14:32:52 »
Mensen die in iets geloven waar jij niet in gelooft een zweefteef noemen getuigt volgens mij echter pas van een IQ lager dan 60.

Ik geloof ook in bovennatuurlijke zaken, iedereen is er vrij in die dingen niet te geloven, prima, maar ik zie het niet zitten dat iemand als jij me dan onder de categorie "zweefteven" schaart.

En ik wil je ook nog wel verklappen dat mijn IQ ruim boven de 60 zit hoor. Ik zou nu een stekelige opmerking over jouw IQ kunnen maken, maar in het kader van de kerstgedachte laat ik dat maar achterwege.  

Ik vind het typisch en jammer dat er weer mensen gaan stijgeren en zich persoonlijk aangevallen voelen. Maar goed. Nee, ik vind niet dat je over de rug van dieren zulke onnozele flauwekul op de buis mag brengen. Die "dierentolk" vrouw vind ik echt net zo walgelijk als Jomanda.

Ik geloof best in het paranormale (sommige dingen) maar niet in huilende maria's en andere godsdienstwaanzin. Mensen die dat verkondigen vind ik stom.
Net zo stom als doen alsof dieren net zo zouden praten/denken als mensen, dat ze onze begrippen en taal zouden beheersen en dat ze dat dan zouden doen voor de camera.

Verder moet iedereen maar doen en laten wat ie zelf wilt.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:De dierentolk
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2003, 14:55:40 »
Ik vind het typisch en jammer dat er weer mensen gaan stijgeren en zich persoonlijk aangevallen voelen.

Ik vind het typisch en jammer dat jij kennelijk zo veel moeite hebt je postings te nuanceren.

Citaat
Maar goed. Nee, ik vind niet dat je over de rug van dieren zulke onnozele flauwekul op de buis mag brengen. Die "dierentolk" vrouw vind ik echt net zo walgelijk als Jomanda.

Ik ook. Maar daar had jij het niet over.

Citaat
Ik geloof best in het paranormale (sommige dingen) maar niet in huilende maria's en andere godsdienstwaanzin. Mensen die dat verkondigen vind ik stom.

Geloof je nou weer wel in het paranormale? Ben je dan ook een zweefteef? Wat een rotwoord trouwens.
Paranormale zaken en godsdienstwaanzin zijn overigens wel 2 totaal verschillende dingen hoor.


Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.920
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:De dierentolk
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2003, 15:08:15 »
Op zich heeft Deathmetalveggie zich alleen uitgelaten over Tineke, de dierentolk, de mensen die daarin geloven en een vrouw die met engelen praat. Niet over paranormale zaken in het algemeen. Hij had op die manier wel zijn posting genuanceerder kunnen maken, maar het lijkt er niet op dat ie daarnaar streeft.

DeathMetalVeggie

Re:De dierentolk
« Reactie #17 Gepost op: 19 december 2003, 15:25:44 »
Ik vind het typisch en jammer dat jij kennelijk zo veel moeite hebt je postings te nuanceren.

Zal m'n best doen..

Ik ook. Maar daar had jij het niet over.
Ja daar had ik wel over. Ik noemde haar zweefteef. Dat is een misselijk woord voor een misselijk iemand. Dat was NIET gericht aan alle mensen die in het paranormale geloven. Lees mijn post er nou maar eens rustig op na...

Paranormale zaken en godsdienstwaanzin zijn overigens wel 2 totaal verschillende dingen hoor.

Inderdaad, maar ik doelde hierbij op het programma van Tineke. Daar werd vaak veel aandacht aan die onzin besteed. De Dierentolk plaats ik in hetzelfde rijtje. De mensen die dit onvoorwaardelijk als zoete koek tot zich nemen acht ik niet bijster intelligent... het lijkt wel alsof (sommige) mensen, als het om dit soort dingen gaat, ineens hun verstand verliezen en hun ogen sluiten voor logica en gezond verstand. Dat is wel het probleem dat ik soms met paranormale figuren heb...

Maar nergens noemde ik mensen met paranormale gaven of met interesse daarvoor een zweefteef!
« Laatst bewerkt op: 19 december 2003, 15:29:54 door DeathMetalVeggie »

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:De dierentolk
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2003, 00:14:38 »
Je kunt iets "zweverig" vinden. Maar je komt al gauw aan iets wat voor mensen héél gevoelig ligt rn men is dan gauw gekwetst. Maar ja:  zo iemand als die dierentolk legt een bal voor open doel.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:De dierentolk
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2003, 02:25:09 »
Vandaag voor het eerst gezien. Slecht programma eigenlijk, en ook niet zo geloofwaardig. Maar ok, wat ik me dus afvraag als ze met dieren kan communiceren zonder gesproken taal, dan kan ze dus ook mijn gedachten lezen of iig communiceren zonder gesproken taal.
Tenminste dat lijkt me logisch.

Ik ben wel een redelijk 'zweverig' type enzo, maar deze dierentolk lijkt me nou ook weer niet eentje die me kan overtuigen.
Stem op de Partij voor de Dieren