Vegatopia Forum

Green Planet - Amsterdam

Offline Marcello

• 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Green Planet - Amsterdam
« Gepost op: 17 augustus 2002, 18:40:00 »
In een restaurant probeer ik altijd een blik te werpen in de keuken. Best vaak zie ik dan een tot op het bot vermagerde kok en dan weet ik al hoe laat het is: de bedoelingen zijn in zo'n geval meestal beter dan de kookkunsten. ;) Bij Green Planet in A'dam, waar we donderdag 08-08-02 hebben gegeten kun je wat dat betreft gerust zijn, zeg maar héél gerust! Dat zat wel goed met die kok, al weet ik natuurlijk niet of ze meer koks hebben.

De meeste gerechten op de kaart zijn vegan (en ook zo aangegeven: -V-), dus dat was voor mij al heel makkelijk. Een deel van de overige gerechten was op verzoek ook vegan verkrijgbaar. Bovendien werken ze bij GP haast uitsluitend met EKO-ingrediënten, toch zeker ook een pluspunt, hoewel daardoor natuurlijk wel de prijzen wat onder druk komen te staan.

Als soep had ik de "Thai Carrot Cream Soup" (€ 5,50). Behalve wortelen, was er ook kokos gebruikt (santen, -cream-), gember, chili en citroengras. Die soep was echt perfect en ik heb in geen jaren zo'n lekkere soep gehad! Na de soep kon het eigenlijk al niet meer stuk, al hadden ze me daarna droog brood gevoerd.  :laugh:

Als hoofdgerecht had ik "Wok Vegetables with Sesame Noodles and Tofu-Kebabs" (€ 13,-). Het was lekker, de diverse groenten waren nog goed knapperig en de pasta was ook prima, alleen... het was wat zout. Dat moet een ongelukje zijn geweest (dopje van de tamari-fles gefloept of zo).

Voor het toetje had ik eigenlijk geen plaats meer, want in tegenstelling tot sommige berichten waren de porties heel royaal (ook bij de andere gerechten die ik langs zag komen). Ik kon echter de verleiding niet weerstaan om de "Lemon Cheese Cake" (€ 5,-) te nemen. Deze cake was bereid met o.a. tofu met een bovenlaag van meloen-mousse. De cake werd prachtig uitgeserveerd op een groot bord met een abrikozen-perziken-saus en wat gehakte nootjes.  :yummie:

Plus + / Min -  Punten:
+ goede & vriendelijke bediening
+ royale porties
+ vrijwel alleen bio-ingrediënten gebruikt
+ mooi opgemaakte/uitgeserveerde borden

- niet zoveel keuze in wijn
- geen zeep & handdoek op het toilet
- bestek was niet schoon (vieze lepel)

Ik vond het al met al prima en we gaan er zeker nog eens eten. Ze hebben ook een eigen website, maar deze is de laatste tijd niet meer bijgewerkt: www.greenplanet.nl
« Laatst bewerkt op: 07 december 2003, 15:41:42 door Sander »

Offline Selly

• 30.783
Green Planet in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2002, 19:23:00 »
Quote:

Op 2002-08-17 18:40, schreef Marcello:
In een restaurant probeer ik altijd een blik te werpen in de keuken.

Ik ook maar meer om te kijken of er geen enge beestjes rondkruipen

Quote:

Voor het toetje had ik eigenlijk geen plaats meer, want in tegenstelling tot sommige berichten waren de porties heel royaal (ook bij de andere gerechten die ik langs zag komen).

Ja dat hebben ze veranderd. Ik ben er geweest toen ze net open waren en toen was het heerlijk, goedkoop en kleine porties.
Inmiddels is het nog steeds heerlijk, maar duurder (nog steeds niet duur). Ik dacht eerst dat dat aan de euro lag, maar de porties zijn ook groter geworden.

Ik vind een nadeel ook dat ze niet erg snel zijn, maar goed, als je dat van te voren weet, dan maakt het niet uit, bovendien kan je dan lekker lang tafelen, is ook leuk.
,,,,فلافل

Offline Marcello

• 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2002, 21:59:00 »
Quote:

Op 2002-08-17 19:23, schreef Selly:
...toen ze net open waren...

Hoe lang zijn ze eigenlijk open?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2002, 09:45:00 »
Quote:

Op 2002-08-17 21:59, schreef Marcello:
Hoe lang zijn ze eigenlijk open?

Oh pff, ik denk ongeveer een jaar? Het was heel vreemd, ik kom daar heel vaak langs en toen zag ik em opeens, dus ik weet t niet precies, maar iets minder dan een jaar geleden ongeveer zag ik em voor t eerst.
,,,,فلافل

momo

« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2002, 02:57:00 »
nou, na jullie positieve verhalen was ik ook erg nieuwsgierig geworden, en heb aldus afgelopen vrijdag bij green planet gegeten. geloof alleen dat ik toch een iets andere visie op eten er op na houdt
allereerst dat gortdroge brood met de overigens heerlijke hummus en pesto, maar goed dat is overkomelijk
daarna de tofu-bean-burger (of hoe die ook mag heten) die veel te zout was, te veel citroensmaak, en te droog was! verder vond ik dat er maar bar weinig groente op het bord lag (maar wel zeer goed van smaak) en de rösti ook met teveel zout bereid was. na een maaltijd, die ook nog eens best prijzig was, had ik nog steeds honger - en tja om nou 5 euro aan een toetje uit te geven om mn maag te vullen, dat vond ik een beetje onzinnig. mn overige tafelgenoten hadden ook allen een vrij karig bordje voedsel en qua smaak was het m.i. ook weinig bijzonders. de pluspunten die green planet (na al mijn kritiek) krijgt, is natuurlijk dat het (bijna) allemaal bio-vernatwoord is, je er lekkere sapjes/drankjes kunt drinken, de kaart redelijk origineel is, de borden er stijlvol opgemaakt zijn en de sfeer bijzonder relaxed is...
maar voor mij geen tweede keer. als ik dan toch weer in a'dam uit eten ga geef mij dan maar de bolhoed (ook bio en vega) maar dan meer mijn stijl (veel en basic)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2002, 09:55:00 »
Hee wat jammer dat je niet zo lekker gegeten hebt Misschien krijg je dat als je nog niet zo heel lang bestaat als restaurant, dat het af en toe qua kwaliteit wel wisselt?
,,,,فلافل

momo

« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2002, 12:40:00 »
denk ook dat het een kwestie van smaak is...

Offline Selly

• 30.783
Re:Green Planet in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2003, 16:38:05 »
Green Planet kreeg een 9+ in de restaurantrecensie van Johannes van Dam in het Parool van vandaag. Hij zei dat vegetarisch eten lekker was e.d.  :D
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2003, 16:38:26 door Selly »
,,,,فلافل

arianne

Re:Green Planet in Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2003, 13:47:32 »
Ik vond het eten er ook wel goed, maar ik heb maar één gerecht geproefd. MIsschien hebben ze goede en minder geslaagde gerechten...

Offline Nick

• 578
Green Planet
« Reactie #9 Gepost op: 04 december 2003, 21:22:33 »
Bij het overlopen van de restaurantgids van Amsterdam kwam ik Green Planet tegen. Volgens mij zijn ze 's middags niet meer open, jammergenoeg.
Er is eigenlijk niet veel keuze op den noen. (?)
De Bolhoed vind ik wel goed.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Selly

• 30.783
Re:Green Planet
« Reactie #10 Gepost op: 04 december 2003, 23:14:14 »
Bij het overlopen van de restaurantgids van Amsterdam kwam ik Green Planet tegen. Volgens mij zijn ze 's middags niet meer open, jammergenoeg.

Van geheel vegetarisch? Nee misschien niet. Deshima op de Weterinschans is alleen s middags open, is macrobiotisch vegetarisch, een beetje vaag maar wel aardig, niet goedkoop.
Maar er is zat niet 100% vegetarisch dat wel heel lekker vegetarisch eten serveert. Je kan noedels bij Wagamama eten op het Leidesplein. Lekkere broodjes bij Gary's Muffins op bv de Prinsengracht ter hoogte Leidsestraat.
Ook leuk is Nielsen op Berenstraat 19, lekkere broodjes en salades.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2003, 23:14:30 door Selly »
,,,,فلافل

Elsbeth

Re:Green Planet - Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 21 december 2003, 23:44:05 »
Hm Spuistraat daar ben ik best vaak!

Toch eens gaan eten dan :)

Offline sersero

• 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2004, 12:03:25 »
Daar ben ik gisteren met mijn zusje geweest. De sfeer was goed, de mensen ook. Mijn zusje was erg tevreden, ik minder.

Zal zo uitleggen waarom maar eerst wat kritiek op de restauranten lijst bij vegatopia:
We zochten een vege restaurant in AMsterdam welke betaalbaar was. NU zag ik dat de green plante goed was gerate en dat volgens vegatopia een hoofdgerecht tussen de €7 en € 13 kost. Dit leek ons erg betalbaar dus zijn we erheen gegeaan.
Helaas bleek het goedkoopste hoofdgerecht €12,50 en het duurste €16,80 te kosten. En het drinken is ook niet goedkoop, maar dat ligt aan het feit dat alles biologisch is denk ik. Daar gingen mijn schoenen die ik deze maand nog wilde kopen.
Ja ik weet, je kunt dan best opstaan, dus het is mijn eigen schuld. Wilde alleen zeggen dat ik het jammer vond.

Ok, nu over het restaurantje:
Het is leuk ingericht en de bediening is supervriendelijk.
Echter mijn hoofdgerecht kreeg ik met koude rijst voorgeschoteld. Vind ik toch jammer voor de prijs die je ervoor betaald. MAAR er werd goed op gereageerd toen ik het melde. Direct weggebracht en een duur vruchtendrankje van het huis.
Verder was het eten wel lekker maar niet echt speciaal. Ook miste ik iets van zout of peper op tafel.

De thee was overigens super lekker. En alles maar dan ook alles is er biologisch, yumm. (wat wrschnlk de prijs verklaart)

Conclusie: zelf zou ik er wel nog een keer heen gaan misschien, ik schrijf hem niet geheel af. Al moet ik er dan financieel dan wel beter voor staan. :)

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
Re:Green Planet
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2004, 12:04:15 »

geloof dat ze nu wel weer 's middags open zijn...

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2004, 17:31:55 »
Helaas bleek het goedkoopste hoofdgerecht € 12,50 en het duurste €16,80 te kosten.

Tja, horeca... Ik overweeg om in de nieuwe restaurantgids (ja, die komt ooit, echt!) de prijzen maar achterwege te laten. Het updaten is bijna niet te doen.

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2004, 19:32:22 »
Helaas bleek het goedkoopste hoofdgerecht € 12,50 en het duurste €16,80 te kosten.

Tja, horeca... Ik overweeg om in de nieuwe restaurantgids (ja, die komt ooit, echt!) de prijzen maar achterwege te laten. Het updaten is bijna niet te doen.

ja dat geloof ik best. :) Of je zet er de datum van update achter en onder voorbehoud... Desnoots een link naar de site van desbetreffend restaurant? Maar dat is wel weer veel werk natuurlijk...

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #16 Gepost op: 01 mei 2004, 13:14:25 »
Ik heb er iets van 4 keer gegeten en ik vind het heerlijk daar. De porties vond ik wel te klein maar sinds ik de salades heb ontdekt heb ik daar geen last meer van, je krijgt echt een enorm bord en dit kun je als hoofdgerecht nemen, of als bijgerecht en dan met iemand delen.
Duur is het wel maar dat heb ik er op zich wel voor over zo af en toe.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2004, 12:24:36 »
Gisteren uit eten geweest met 2 heren in The Green Planet. Erg positief! Lekker knus, geen rook, gekke muziekjes.
Het eten, de menukaart was iets anders dan op de site staat. Maar zeker net zo goed.
Vooraf lekker brood met 4 smeersels.  :kwijl:
Ik had de risotto met pompoen en saffraan, heel lekker! Ik dacht er een bakje met parmezaanse kaas naast zou komen (omdat het optioneel vegan was), maar ik kreeg het erover heen. In ieder geval erg lekker! Pip had de goulash van paddenstoelen met oostenrijkse (zwitserse) pasta en M. de indiase curry van de dag.
Alledrie erg tevreden!

Toetjes chocotaart en tofucheesecake ook echt lekker.

:thumbsup:

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #18 Gepost op: 21 november 2004, 20:47:40 »

Ik had de risotto met pompoen en saffraan, heel lekker! Ik dacht er een bakje met parmezaanse kaas naast zou komen (omdat het optioneel vegan was), maar ik kreeg het erover heen.
Ik was er ook afgelopen week en de vriendin met wie ik was had ook de risotto genomen. Het was een grote brei geworden, iets té plakkerig. Ik had de curry, die was wel lekker (behalve toen ik een hap koriander nam, maar dat was mijn eigen fout..).

edit: volgens mij heeft mijn buikgriep overigens niet te maken met mijn uitje aan the green planet. daar had ik daarvoor al last van.
« Laatst bewerkt op: 21 november 2004, 20:54:05 door piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #19 Gepost op: 21 november 2004, 23:04:50 »

Ik had de risotto met pompoen en saffraan, heel lekker! Ik dacht er een bakje met parmezaanse kaas naast zou komen (omdat het optioneel vegan was), maar ik kreeg het erover heen.
Ik was er ook afgelopen week en de vriendin met wie ik was had ook de risotto genomen. Het was een grote brei geworden, iets té plakkerig.

Het is risotto!