Is dat zo? De meeste keren dat ik een arts bezoek gaat het alleen maar over medicijnen (goed: daar past het topic dierproeven eventueel bij: dat is waar) en slechts één keer in mijn leven was mij een diëet voorgeschreven.
Ja dat is zo. Onderzoeken geven juist aan dat letten op je eten juist ziekten kan voorkomen of genezen of verzachten. Medicatie is juist iets wat hoort bij achteraf redeneren. Meer investering in voorlichting over voeding en stimulatie van meer plantaardig eten (dus minder vlees), zou qua kosten veel minder kosten dan investeren in nieuwe medicatie. Ik pleit liever voor een totale nieuwe vorm van gezondheidszorg in plaats van de huidige manier.
Dus het is goed om aandacht te vragen voor wijzigingen in dieet.
Moore maakt zich sterk voor de toegankelijkheid van armen tot de gezondheidszorg. Dat is juist een goede zaak lijkt me en dan behoort hij niet afgebrand te worden door PETA.
De geachte van Moore zal vast goed zijn, maar dat betekent toch niet dat die niet afgebrand mag worden? En volgens mij kan Moore er wel tegen
En verder is het ook een manier van PETA, om zulke dingen te doen. Dat zijn hun keuzes erin.
Ga niet aan de armen vragen vegetariër te worden voor hun gezondheid. Het schaadt eerder hun gezondheid als ze helemáál niets te eten hebben.
Als ze niets te eten hebben ja, maar vegetarier zijn is toch niet verkeerd voor armen? Ze zouden goedkoper uit zijn dan als ze allemaal vlees zouden kopen enzo volgens mij. Hoewel een big mac vast ook niet te duur zou zijn voor ze.
Maar misschien in verhouding nog wel duurder. Weet ik niet precies.
Ik ben het helemaal met je eens dat het vegetarische dieet beslist gezonde voordelen heeft hoewel niet alle vegetariërs persé gezond eten.
Nee, maar dat er vegetariers zijn die niet gezond leven heeft weinig met het dieet opzich te maken. Als je het in de zin hebt van gezondheid heb je het namelijk om een volwaardig vegetarisch dieet en niet over vegetariers die het dieet volgen.