Vegatopia Forum

Wat is beter?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Wat is beter?
« Gepost op: 14 september 2006, 10:29:16 »
Ik vraag me af: wat is nou beter: In Nederland alles verbieden zodat het product dan ingevoerd wordt (neem legbatterijeieren) en je zo het risico loopt dat de dieren daar pas écht mishandeld worden.
Vorig jaar een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde gezien over eieren. De legbatterijkippen hadden het (voor legbatterijkippen dan) relatief goed. De scharrelkippen zaten met zijn honderden in een schuur en de bio-kippen zaten tijdelijk vast ivm de vogelgriep. Bij bio-kippen schijnt het uitvalpercentage iets van 40% te zijn, terwijl die man van de legbatterijen al in geen 5 jaar medicijnen had gebruikt. Kan het niet beter zijn gecontroleerde regelingen te bieden zodat we weten wat er gebeurd en zo stukje bij beetje alles te verbeteren??

Even ter vergelijking: destijds is het besnijden van vrouwen in Nederland rigoreus verboden, ook bijvoorbeeld het symbolische ritueel waarbij er met een stokje door de imam (?) naar de schaamstreek gewezen werd. Hierna was het aantal buitenlandse besnijdenissen schijnbaar veel hoger. Kun je dan ook wellicht niet beter de symboliek houden (dopen mag ook nog steeds) en alleen het échte verbieden??

Ik bedoel maar, als het in Nederland niet gemaakt kan worden dan wel ergens anders... En de meeste Nederlanders willen gewoon goedkoop eten. Hoe los je dat dan op?
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat is beter?
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2006, 11:30:21 »
Waarom zou je slecht toelaten als je als land daar tegen bent? Gewoon dan verbieden wat je vind als democratisch land wat niet moet.

Legbatterijen zijn gewoon slecht. Import kan je altijd verbieden. Scharrel idem. En biologische kippen dat is misschien leuk bedacht, en hebben meer ruimte etc.. maar weet ook wel dat de regeltjes toch niet helemaal nageleeft wordt.

Dat vrouwenbesnijdenis hoger word in buitenland.. tsja.. daar moet je als land ook iets aan doen. Het eerste is om in eigen land dat te verbieden. Al kan je daarmee zorgen dat er 1 vrouw is die dat ritueel niet krijgt, dan is dat toch winst?

Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Wat is beter?
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2006, 11:43:42 »
Import kan je altijd verbieden.

Wat kan jij de zaken toch altijd heerlijk simplificeren.
Als het allemaal zo eenvoudig zou zijn....
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat is beter?
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2006, 11:55:48 »
Import kan je altijd verbieden.

Wat kan jij de zaken toch altijd heerlijk simplificeren.
Als het allemaal zo eenvoudig zou zijn....

Is ook eenvoudig. Alleen zien de mensen die er geld mee verdienen dat niet zo zitten. Geld is een groot probleem in de samenleving. Het houdt ontwikkeling tegen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

Re:Wat is beter?
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2006, 12:07:35 »
In de wetenschap zorgt het juist voor ontwikkeling!

Ook met grote gevolgen in positieve zin voor dier en milieu. Mits het toepassen vervolgens in de praktijk ook gaat zoals het bedoeld was... Maar gelukkig: geld besparen is in redelijke mate ook milieu ontlasten.

Re:Wat is beter?
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2006, 12:24:12 »
Is ook eenvoudig. Alleen zien de mensen die er geld mee verdienen dat niet zo zitten. Geld is een groot probleem in de samenleving. Het houdt ontwikkeling tegen.

Wat kan jij de zaken toch altijd heerlijk simplificeren.
Als het allemaal zo eenvoudig zou zijn....
« Laatst bewerkt op: 14 september 2006, 12:24:42 door Sint @ñneke »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat is beter?
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2006, 12:32:50 »
In de wetenschap zorgt het juist voor ontwikkeling!

Ook met grote gevolgen in positieve zin voor dier en milieu. Mits het toepassen vervolgens in de praktijk ook gaat zoals het bedoeld was... Maar gelukkig: geld besparen is in redelijke mate ook milieu ontlasten.

Het gaat over bewustzijnsontwikkeling.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Gretz

  • ***
  • 190
  • Geslacht: Man
Re:Wat is beter?
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2006, 14:20:24 »
Import kan je altijd verbieden.

Wat kan jij de zaken toch altijd heerlijk simplificeren.
Als het allemaal zo eenvoudig zou zijn....

Is ook eenvoudig. Alleen zien de mensen die er geld mee verdienen dat niet zo zitten. Geld is een groot probleem in de samenleving. Het houdt ontwikkeling tegen.
Probeer eerst maar de Europese wetten die over import en export gaan te veranderen. Stel dat Bos premier wordt en wel wat inziet in een verbod op de import van bio-industrieproducten, en de bio-industrie in NL ook drastisch vermindert. Dan kan Nederland wel zijn eigen plan trekken, maar dan maak je het jezelf als land niet makkelijker mee. In een aantal opzichten is Nederland voor buitenlanders al zo'n excentriek land  ;) en teveel afwijken van de rest lijkt me nooit goed. Dus je moet als EU of wereld één lijn trekken wil je wat bereiken als het om dit soort handel gaat. Te weinig mensen beseffen idd dat je daar niet al te lang mee kunt wachten. Zolang de meerderheid van de bevolking de voorkeur geeft aan de nu goedkope bio-industrieproducten dan wordt het heel moeilijk om extra bewustzijn te creëren voor het dierenwelzijn. Net zoals bij de besnijdenis: zolang in de meerderheid van de Afrikaanse Islamitische landen besnijdenis als normaal wordt gezien, dan blijf je een probleem houden waarvoor de echte oplossing ver weg ligt.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat is beter?
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2006, 14:28:03 »
Wat betreft besnijdenis... de mensen die naar het buitenland gaan om hun vrouwen te laten besnijden moeten gewoon hier ook aangepakt worden wanneer men er achter komt.

Het moet niet zo zijn dat je denkt dat alles maar van zelf moet gaan om dingen weg te krijgen. We staan al genoeg langs de zijlijn te kijken. Net als in Sudan enzo.. er word al zo lang gepraat maar veel verandering is er niet. Wel tig troepen naar afganistan en irak, maar val dan liever zo een land binnen met primair de taak om mensen te helpen.
« Laatst bewerkt op: 14 september 2006, 14:29:18 door Draakje »
Stem op de Partij voor de Dieren

Dee

Re:Wat is beter?
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2006, 15:35:36 »
Wel tig troepen naar afganistan en irak, maar val dan liever zo een land binnen met primair de taak om mensen te helpen.
:heehee:

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is beter?
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2006, 20:24:05 »
Maar als je iemand aanpakt nà besnijdenis is het leed al geschied (dat van die kalf en die put). Als je het symbolisch kunt doen lijkt mij dat de beste oplossing. Papa tevreden, want imam tevreden. Mama tevreden, want kind geen pijn. Kind weliswaar wat genant moment, maar geen onherstelbare schade. Klinkt mij als een redelijke oplossing in de oren.

En dat van die dieren, ja, de beste oplossing zijn keuterboertjes, maar dat zit er niet in. De bio-industrie verbieden kan alleen als het Europa-wijd gebeurd en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Dus is het wellicht de betere oplossing een aantal verbeteringen door te voeren in de bio-industrie zodat de dieren het daar haalbaar beter hebben?
Legbatterijen hebben ook niet mijn voorkeur, maar is het zoveel slechter (mits goed geregeld) dan te vechten om te overleven als kip? Lastig hoor.

En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Wat is beter?
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2006, 21:34:32 »
En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????

Draakje is niet gebonden aan welke unie dan ook als hij aan de macht komt. Dan zeggen wij ieder verdrag op en schaffen we de euro af. Hebben we helemaal niet nodig, want met ruilhandel komen we een heel end. We worden een autarkische boerenstaat waar wij met mondkapjes voor het land bewerken. Dat doen wij overigens niet met brute machines, maar met door menskracht aangedreven ploegscharen. En vanzelfsprekend pas nadat wij met de bodembewoners onderhandeld hebben over een goed nieuw onderkomen voor hen.

Harry

Re:Wat is beter?
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2006, 00:18:31 »
Dat doen wij overigens niet met brute machines, maar met door menskracht aangedreven ploegscharen.
Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?
« Laatst bewerkt op: 16 september 2006, 00:19:22 door Meneer de Uil »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat is beter?
« Reactie #13 Gepost op: 16 september 2006, 00:34:15 »
En import verbieden in een Handelsunie??????????????????????????????

Ik ben voorstander van een importverbod op artikelen die een te grote impact hebben op mens, dier en milieu. Je kan niet als land spreken over normen en waarden en lekker allemaal producten importeren waarvoor je MEDEMENS is mishandeld of vermoord. En Fout Hout e.d.  Er is verder niets mis met import van goederen waar beter is over nagedacht.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Wat is beter?
« Reactie #14 Gepost op: 16 september 2006, 11:46:55 »
Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?

Zwaarden, Harry. Zwaarden tot ploegscharen. Heb jij dan helemaal nooit opgelet bij de lessen van Bergsma? Jesaja twee gedeeld door vier.

Aiko

Re:Wat is beter?
« Reactie #15 Gepost op: 16 september 2006, 11:56:50 »
Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?

Zwaarden, Harry. Zwaarden tot ploegscharen. Heb jij dan helemaal nooit opgelet bij de lessen van Bergsma? Jesaja twee gedeeld door vier.

Zoveel werk kan het dan niet meer zijn; twee zwaarden vormen tezamen al een (ploeg)schaar...

Harry

Re:Wat is beter?
« Reactie #16 Gepost op: 16 september 2006, 12:16:26 »
Je bedoelt zeker die ploegscharen die wij nog van geweren hebben gemaakt? Of waren het nou kanonnen?

Zwaarden, Harry. Zwaarden tot ploegscharen. Heb jij dan helemaal nooit opgelet bij de lessen van Bergsma? Jesaja twee gedeeld door vier.

Jawel hoor, twee gedeeld door vier is een half. Oh nee, hij gaf godsdienst, geen wiskunde. Waarschijnlijk heb ik ook maar met een half oor naar zijn gezever geluisterd.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat is beter?
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2006, 12:19:25 »
Waarschijnlijk heb ik ook maar met een half oor naar zijn gezever geluisterd.
Maar kennelijk heb je nog wel iets van die man geleerd.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Harry

Re:Wat is beter?
« Reactie #18 Gepost op: 16 september 2006, 12:23:21 »
Ja hoor, hij was ook één van de progessievere leraren op een verder conservatief, om niet te zeggen restauratief bolwerk.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wat is beter?
« Reactie #19 Gepost op: 16 september 2006, 12:44:07 »
Waarschijnlijk heb ik ook maar met een half oor naar zijn gezever geluisterd.
Maar kennelijk heb je nog wel iets van die man geleerd.

:heehee:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call