Geweldig! Kom ik eindelijk weer eens op vegatopia kijken, omdat ik alleen maar met babies bezig was, is er een onderwerp over borstvoeding. Meteen ook maar laten horen wat ik er van vind.
Bij mijn eerste heb ik ongeveer 4 a 5 maanden borstvoeding gegeven, met het idee dat het natuurlijk was etc. Maar het lukte van geen kanten. Spelden door je tepels vind ik wat overdreven, maar fijn was het zeker niet! Ook het kolven lukte absoluut niet, het zal wel tussen de oren zitten.
Nu bij de tweeling had ik me voorgenomen om het weer serieus te proberen maar niet koste wat het kost door te gaan als het niet goed lukte. Nou, bij allebei mijn meisjes heb ik precies één ervaring dat ze perfect dronken, dat ze goed hapten en 15 minuten aan een stuk dronken zonder dat het pijn deed. Maar het was zo'n gedoe, steeds weer je druk maken of ze wel genoeg binnen kregen, de hele dag geen tijd hebben om iets anders te doen, alleen maar voeden en er op letten dat je zelf genoeg eten, drinken en rust krijgt. Nee, dan had ik twee extra hulpen in huis moeten hebben en echt als een melkfabriek op bed moeten gaan liggen, misschien was het dan gelukt.
Haha, jullie zien dit is een onderwerp naar mijn hart...
Ik ben er best wel gefrustreerd over en ik denk dat de natuur bedacht heeft dat er niet te veel mensen mogen komen, en om hier voor te zorgen is het geven van borstvoeding bij heel veel moeders een probleem. Ik denk altijd, en wordt daar best verdrietig van, als ik in een andere tijd had geleefd hadden mijn kinderen het misschien niet overleefd omdat ze niet goed dronken, of omdat ik het niet goed doe, ik weet niet waar het aan ligt.
Even voor de duidelijkheid: ik zou toch iedereen aanraden om borstvoeding te geven, en gewoon te bekijken of het goed gaat of niet!