Toen ik begon met vegetarisch leven zat ik ook in een behoorlijke experimenteer en kook-fase. De meest uitgebreide en wilde gerechten maakte ik toen. Maar mijn leven is wat veranderd : tijdgebrek en stress maken het vaak lastig om 3 uur in de keuken te gaan staan en spullen te shoppen voor een maaltijd die ook nog eens alleen voor mezelf is (mijn vriendin lust bijna niets en is ook geen vegetarier) en waar ik altijd veel te veel van over houd.
Daarnaast ben ik er ook achter gekomen dat vaak eenvoudige combinaties en gemakkelijke gerechten soms minstens net zo lekker zijn als een uitgebreid en werkintensieve (exotische) maaltijd.
Een voorbeeld : tortillas (ik heb de afgelopen 4 jaar voor een tortilla fabriek gewerkt dus altijd gratis voorhanden
) met goed gekruide TVP, knoflook, uien, salsasaus en sla en een beetje frijoles erin of erbij of versgemaakte guacamole. Evt. voorafgegaan door nacho's. Kost je 10 minuten in de keuken en is behoorlijk vullend en voedzaam.
Ik ben vooral op zoek naar de minder exotische dingen (mijn dieet bestaat al vrij veel uit italiaans, mexicaans, indiaas, chinees, grieks, thais, etc) maar uitdrukkelijk zo min mogelijk met kant-en-klaar producten.