o! zo veel mensen vragen aan mij waarom ik geen vlees meer eet! ik eet geen vlees omdat ik het dom vind hoe al die dieren worden behandelt en geslacht enzo.. maar ik kom nooit goed uit mijn woorden en het klinkt zo raar als ik het zeg.. wilt iemand me helpen? wat ik voortaan kan zeggen.. ?
Ik had als kind zijnde (want ik eigenlijk nog steeds ben) ook best veel moeite om het goed uit te leggen.
Ik had vaak het gevoel dat als ik zei "ik vind het zielig voor de dieren dat ze gedood worden" ik niet echt serieus werd genomen.
Van de talrijke andere argumenten (milieu, voedselprobleem, gezondheid), had ik nog niet echt weet en daar vertelde ik dus ook niet over. Ik had/heb ook wel een afkeer van de smaak maar dat vind ik als een onzinnigere reden klinken. Ik bedoel als je iets niet lust wordt dat vaak toch als negetief gezien.
Het was vaak ook zo dat aan mij soms overbodig meerdere keren opnieuw werd gevraagd waarom ik nou éigenlijk ook alweer vegetariër was. Dat ik m'n mening dan niet goed kon onderbouwen voelde voor vleeseters als een overwinning, want zij aten tenminste 'normaal'.
Waarschijnlijk interesseerde de meeste mensen/kinderen het ook niet eens, ik denk dat het meer als treiteren gezien moet worden.
Voortaan kan ik een ellenlange 'preek'
geven over waarom ik vegetariër ben, het is me tot nu toe alleen nog niet gelukt om mensen te overtuigen het ook te worden. Ik vind het nu iig niet zo erg meer als me die vraag wordt gesteld.
Misschien kun je wel het beste zeggen dat je het volstrekt onnodig vind om vlees te eten. Je vind dierenwelzijn veel belangrijk als lekker eten (Als je vlees al lekker zou vinden
). En als iemand dat niet begrijpt zou je hem of haar kunnen vragen waarom het voor hem/haar wel nodig is om vlees te eten.