Vegatopia Forum

Vegetarische roti?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Babske

Vegetarische roti?
« Gepost op: 05 januari 2006, 12:33:33 »
Ik ben sinds kort overgestapt op vegetarisch eten. Nu wilde ik voor vanavond voor mijn visite roti koken en ik kocht zo'n pak van Knorr. Ik heb als vervanger voor de kipfilet zo'n blok tofu gekocht....is dat eigenlijk wel de goede vervanging? Of zouden jullie iets anders aanbevelen?
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2006, 12:37:50 door Hizikigrrrl »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarische roti?????
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2006, 12:36:39 »
Ik heb wel eens hetzelfde probleem gehad (maar dan met Tandoori) en toen werd me uitgelegd dat tofu een uitstekende vervanger is voor kip. En ondanks dat ik het kookte vonden mensen het toch lekker (of ze deden in ieder geval alsof).

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2006, 12:43:36 »
ik vind quornstukjes ook erg lekker in dingen waar volgens pakjes kip in gaat.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2006, 14:03:06 »
Je hebt ook voorgemarineerde stukjes tofu en dat is misschien voor een volgende keer nog makkelijker. Laat de tofu in elk geval lang marineren.
Ik eet roti altijd met aardappel, kerriesaus, kouseband en ei, en zonder tofu dus, maar ik maak het ook niet met een Knorr pak en als je zo'n pak hebt wil je natuurlijk een duidelijke kipvervanger.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2006, 14:05:35 door Selly »
,,,,فلافل

Babske

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #4 Gepost op: 05 januari 2006, 14:08:22 »
Bedankt voor de reacties....ik ga die boel zo maar vast marineren dan  ;D

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2006, 07:09:23 »
De Suri gooit er ook wel gemarineerde tempeh in. Bij mij wordt dat helaas altijd een zompige bende.

Babske

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2006, 10:09:00 »
Het is dus geslaagd zowel mijn ouders als ik vonden het lekker met de Tofu, de tofu heeft wel een halve dag in de marinade gelegen.  ;)

smikkeltje

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2006, 16:55:44 »
mijn surinaamse huisgenootje maakte altijd vegetarische roti, met ei erbij, eerst koken, dan pellen en dan frituren zodat er een lekker korstje aan komt!
die pakken van knorr zijn trouwens een aanfluiting, als je ooit echte roti hebt gegeten is het echt niks!

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #8 Gepost op: 08 januari 2006, 17:06:43 »
Vegetarische roti van de surinaamse afhaal ken ik alleen met dahlsaus ipv kerrie, met inderdaad zo'n gefrituurd eitje.
Stiekem toch een banaan!

Babske

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #9 Gepost op: 08 januari 2006, 17:29:28 »
mijn surinaamse huisgenootje maakte altijd vegetarische roti, met ei erbij, eerst koken, dan pellen en dan frituren zodat er een lekker korstje aan komt!
die pakken van knorr zijn trouwens een aanfluiting, als je ooit echte roti hebt gegeten is het echt niks!

Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr. Ennuh ik eet ook geen eieren.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #10 Gepost op: 08 januari 2006, 17:44:43 »
Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr.

Waar moet het heen met deze wereld  :P ;)
Stiekem toch een banaan!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #11 Gepost op: 08 januari 2006, 17:45:04 »
Ik heb ooit "echte" roti van de surinamer gegeten en echt ik vond dat een aanfluiting in vergelijking met die pakken van knorr.
:heehee:
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Babske

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #12 Gepost op: 08 januari 2006, 17:47:48 »
Tja ik vond het gewoon echt goor. 't kan ook aan de surinamer liggen natuurlijk. Maar het was gewoon niet te vreten.   :-\

freesoul

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #13 Gepost op: 08 januari 2006, 17:54:38 »
wat is roti eigenlijk? Want ik dacht dat roti vlees was eigenlijk...

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #14 Gepost op: 08 januari 2006, 18:02:53 »
Roti is een soort wrap maar dan op z'n surinaams
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegetarische roti?
« Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2006, 20:24:11 »
Tja ik vond het gewoon echt goor. 't kan ook aan de surinamer liggen natuurlijk. Maar het was gewoon niet te vreten.   :-\

Dan is niet een kwestie van kunnen, dat is een kwestie van bijna zeker weten. Mijn ervaring is dat er geen een Surinamer is die het op dezelfde manier maakt als een andere Surinamer. We hebben nu een adresje waar ze er bijvoorbeeld kikkererwten en - als je niet oppast - loeihete spinazie inknikkeren.

Ilse

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2006, 11:57:13 »
Roti vind ik zelf het lekkerst als je bij de toko verse roti haalt. Sperzieboontjes, Quorn en Kikkererwten flink ruiden met garam massala (ook bij de toko verkrijgbaar), flinke scheut groentebouillon om het een beetje smeuiig te maken,  een eitje erbij en klaar! Erg lekker, die Roti van Knorr kun je eigenlijk geen roti noemen...

smikkeltje

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2006, 19:03:46 »
nee, de roti van knorr is gewoon een standaar tortillawrap ding. ik was nogal teleurgesteld toen ik dat kocht want het ging me om de roti, die vulling is makkelijk om zelf te maken!

g11ling

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2006, 21:46:31 »
De allerlekkerste roti verkopen ze bij de Moksi in Den Haag. Ik woon in Belgie dus dat zegt wat! :O
Als mijn vriend daar in de regio moet zijn voor zijn werk neemt ie altijd 2 bakken mee en die avond is het feest, 1tje gaat met smaak op en de ander vriezen we in voor als we heimwee krijgen.
Ze doen er heel veel groenten (kousenband, kool, tauge etc) en supersmakelijke tempé en tofu bij. Wat dat betreft mag ik maar 1 aanmerking geven..... meeeeeeeeeeeeeeer tempé!

Zeker een omweg waard!

g11ling

Re:Vegetarische roti?
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2006, 21:47:17 »
oja... en als je zo'n roti zou invriezen..... haal het ei er uit want ingevroren ei is echt viezzzz