Vegatopia Forum

Olvarit

Offline ingeping

• 143
  • Geslacht: Vrouw
Olvarit
« Gepost op: 02 januari 2006, 22:33:19 »
Vandaag heb ik een onverwachte logee. Een vriendje van mijn oudste zoon blijft slapen en ze wilde heel graag... please please please.........patat eten. Nou ja, zo'n smeekbede kan ik niet weerstaan. Voor de jongste heb ik altijd in geval van nood (onverwacht patat eten is er zo een) een potje in de kast staan. Biologisch en vegetarisch natuurlijk..... toch even een mailtje gestuurd naar olvarit

Geachte Olvarit,

Ik ben voornemens mijn zoon vegetarisch op te voeden. Mijn voorkeur gaat uit naar zelfgemaakte biologische groente- en fruithapjes. Maar voor nood is het altijd fijn om een potje achter de hand te hebben. Uw biologische bloemkoolschotel met kaas staat dus voor nood in mijn kast. Tot mijn grote verbazing trof ik de volgende zin aan op uw verpakking: 'Varieer gezond met vlees, gevogelte, vis en vegetarische maaltijden.' Ik vraag me af wat u met deze zin bedoelt? Dat het gezond is om vlees af te wisselen met vegetarische maaltijden? Impliceert u dat 100% vegetarisch eten niet gezond is? Wat doet die zin eigenlijk op het potje als hij voor meerdere uitleg vatbaar is?

Met vriendelijke groet,

Offline ingeping

• 143
Re:Olvarit
« Reactie #1 Gepost op: 03 januari 2006, 12:42:50 »
en een antwoord.... blijf de verpakking vreemd vinden. Maar wel een snelle reactie

Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor je reactie via onze website.

Uit onderzoek is gebleken dat kinderen een te weinig gevarieerde voeding krijgen. De zin op het potje is bedoeld om ouders aan te geven dat variatie gezond is. Het is mogelijk gezond te eten zonder vlees. Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft. Ruim vier procent van de Nederlandse bevolking eet elke dag vegetarisch. Daarnaast is er een groeiende groep 'parttime vegetariërs', die een of meer dagen per week geen vlees eten. Blijf ook binnen een vegetarische voeding voldoende variatie aanbrengen.

Voor alle vragen over voeding staan onze voedingskundigen je ook graag te woord. Je kunt ons 24 uur per dag, 7 dagen per week, bereiken op het gratis telefoonnummer 0800 0222626 en natuurlijk via onze website www.nutriciakindervoeding.nl

Vriendelijke groeten,
Angela *******
Nutricia Kindervoeding Service

edit: misschien wel zo vriendelijk om de achternaam van de dame weg te halen.....
« Laatst bewerkt op: 03 januari 2006, 13:33:19 door ingeping »

Offline Anya

• 737
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2006, 21:30:07 »
Lijkt me een heel correct antwoord. :) Bedenk ook dat het voor Nutricia helemaal niet commercieel interessant is om vegetarisme te gaan promoten, maar dat het wél commercieel is om aan de wensen van (parttime) vegetariërs tegemoet te komen én voor hun vegetarische producten voldoende afzet te verzekeren door ze als een vorm van variatie te promoten bij hun vnl. vleesetende consumenten.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2006, 21:35:23 »
Hmmm, iemand heeft hier duidelijk kaas van marketing gegeten...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2006, 00:01:07 »
Hmmm, iemand hier is dol op flirten...

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2006, 00:04:10 »
Ik zou Christiaan meteen gaan daten als ie dat over mij zou zeggen!  :heart:

Offline ingeping

• 143
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2006, 01:28:45 »
ik blijf het een vreemde zin vinden. Ooit gewerkt in reclame en marketing (niet op het niveau van Olvarit natuurlijk  :)) vermoed ik dat er uren, zo niet dagen, gedaan is over die ene zin.... afdeling communicatie, afdeling weetikveelwie... iedereen bemoeit zich er tegen aan...... t blijft een rare zin. Ik lees iets anders dan de dame uitlegt, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #7 Gepost op: 04 januari 2006, 07:49:19 »
Ik lees iets anders dan de dame uitlegt, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen

Het is een rare zin. Maar wat Anya zegt. Plus: veel meer uitleggen kun je op zo'n potje niet.  

Offline ingeping

• 143
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2006, 12:03:54 »
Ik heb er een waarmee je de vleesfundi's en de vega's niet tegen je in het harsnas jaagt: Eet gezond, eet gevarieerd.

Offline Anya

• 737
« Reactie #9 Gepost op: 04 januari 2006, 12:27:44 »
Ik zou Christiaan meteen gaan daten als ie dat over mij zou zeggen!  :heart:

Ga je gang :P

Monie

« Reactie #10 Gepost op: 04 januari 2006, 16:47:11 »
Ik heb er een waarmee je de vleesfundi's en de vega's niet tegen je in het harsnas jaagt: Eet gezond, eet gevarieerd.

Die zin vind ik ook beter. Al valt het me mee dat in de zin van Olvarit vegetarisch uberhaupt genoemd wordt.

Ik ben onlangs eens gaan kijken in hoeverre er vegetarische potjes kindervoeding zijn in supermarkten en bij het Kruidvat.  Kruidvat verkoopt Blédina, dat is een stuk goedkoper dan Olvarit. Daar is, behalve de fruithapjes, echter geen 1 potje vegetarische voeding in te vinden. Bij Olvarit is daarin nog wel enige keus. Ik heb contact gehad met Blédina Nederland en zij bevestigeden dat er geen potjes met vegetarische maaltijden van Blédina in de handel zijn. Ik heb als tip gegeven deze wel in de handel te nemen, aangezien ik vast niet de enige (toekomstige) ouder ben die zijn/haar (toekomstige) kinderen vegetarisch wil voeden. Ze zou de tip doorgeven. Of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede.
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2006, 16:47:27 door Monie »

Offline Anya

• 737
« Reactie #11 Gepost op: 04 januari 2006, 16:54:15 »
Kruidvat verkoopt Blédina, dat is een stuk goedkoper dan Olvarit.

In Kruidvat België is de meeste babyvoeding van Nutricia, maar misschien is dat in Nederland anders. De veggie maaltijdjes verkopen goed, maar maaltijdjes met vlees blijven erg populair.

Offline ingeping

• 143
« Reactie #12 Gepost op: 04 januari 2006, 17:00:08 »
ik koop eigenlijk altijd de potjes van biobim. Die hebben wel vegetarische voeding in het assortiment. Maar ja, de natuurwinkel is een beetje uit de buurt, was ze vergeten via odin te kopen en ik wilde een potje op voorraad hebben en dus heb ik voor een keer olvarit gekocht.

Ook op het consultatiebureau waren ze niet enthousiast dat ik mijn zoon vegetarisch op wil voeden.

Offline kimske

• 174
    • Kimske
« Reactie #13 Gepost op: 04 januari 2006, 18:19:55 »
Heb zelf in tijde van flinke maagzweer een tijd babyvoeding moeten eten, en die olvaritpotjes vega zijn nog best lekker ook, zit goed smaak aan... Had ik niet verwacht eerlijk gezegd..
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #14 Gepost op: 04 januari 2006, 20:03:58 »
Ik heb een zwak voor de fruithapjes :-X.

Monie

« Reactie #15 Gepost op: 06 januari 2006, 12:50:41 »

Ook op het consultatiebureau waren ze niet enthousiast dat ik mijn zoon vegetarisch op wil voeden.

Vreemd is dat toch. Het is toch inmiddels algemeen bekend dat je heel goed en gezond vegetarisch kunt eten, ook als je in de groei bent. Bij sommige mensen zit er blijkbaar nog steeds het idee dat dat niet gezond is . Mijn schoonmoeder heeft ook haar twijfels uitgesproken over onze wens om onze toekomstige kinderen vegetarisch op te voeden. Volgens haar heeft een kind toch vlees nodig (en dat terwijl ze zelf maanden vegetarisch heeft gegeten toen ze het Moerman dieet volgde en ze zich door dat dieet stukken beter voelde). Een achterhaald idee.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2006, 12:54:34 door Monie »

Offline ingeping

• 143
« Reactie #16 Gepost op: 06 januari 2006, 14:03:34 »
Een achterhaald idee.

Dat is precies wat ik gezegd heb, ook niets meer trouwens. Heb geen zin meer om met de consultatiebureauterreur in discussie te gaan. Op de website van biobim staat trouwens haarfijn uitgelegd dat je heel prima een kind vegetarisch kan opvoeden. En voor de (soms) luie moeders onder ons (waaronder ik) zijn er vanaf 10 maanden ook potjes met tofu.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 06 januari 2006, 16:03:24 »
Ik heb een zwak voor de fruithapjes :-X.

:o Jij eet dat?
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #18 Gepost op: 06 januari 2006, 16:20:19 »
Hihi, heeeeel soms. Moet bekennen dat de laatste keer al wel weer een paar jaar geleden was.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #19 Gepost op: 06 januari 2006, 16:22:50 »
Heb je ze wel eens geproefd? Is echt lekker hoor!
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call