Vegatopia Forum

Wat denken jullie van vaccinaties?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Wat denken jullie van vaccinaties?
« Gepost op: 27 november 2005, 18:46:27 »
Zijn vaccinaties nodig? of is gewoon een gezonde leefstijl voldoende?

Nikkie
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2005, 18:47:47 »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2005, 18:52:48 »
eeeeven kijken.. :o  DKTP-HiB, BMR, AK, MenC...

deze vaccins zijn sterk aanbevolen voor kinderen vanaf 2 maanden t/m 9 jaar ...

Ik vraag me, bijvoorbeeld, Hepatitis B... dit kun je slechts met intieme kontakt verkrijgen... Kinderen van 11 maanden gaan toch niet seks hebben?!?

'nique
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2005, 19:00:58 »
Dat bedoelde ik eigenlijk niet. Ik vroeg me af waarvoor (waarom) jij je afvraagt of vaccinaties nodig zijn.

Kijk, ik kan wel denken dat je gezondheid bedoelt, maar, ehm, weetikveel?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2005, 19:04:21 »
had ik dan deze onderwerp in een andere "thread" moeten zetten dan?

Nikkie
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2005, 19:09:40 »
Ik vraag me, bijvoorbeeld, Hepatitis B... dit kun je slechts met intieme kontakt verkrijgen... Kinderen van 11 maanden gaan toch niet seks hebben?!?
Hepatitis B kan worden overgedragen door alle vormen van contact met lichaamsvloeistoffen, dat betekent dus meer dan seks alleen. Bijvoorbeeld ook naalden. Kennelijk is een derde van de wereldbevolking er mee besmet, en als je in zo'n populatie leeft dan is het wel heel makkelijk om het een keer op te doen. De vaccinatie is er dus niet om iemand direct te beschermen tegen het gevaar van besmetting als wel om de besmette populatie vantevoren al zo klein mogelijk te maken zodat de kans op besmetting op die manier kleiner wordt. Stel dat iedereen zijn kinderen niet zou laten inenten, dan zit je met een jaar of 20, 30, 40 weer met een populatie waarin Hepatitis B wel weer in aanmerkelijke percentages voorkomt. En dan heb je het risico dat zwangere moeders het op de vrucht gaan overdragen.

Vaccinatie is niet alleen een persoonlijke keuze, het is een maatschappelijke, maar zo lang het overgrote deel van de bevolking (zich) laat inenten kan een minderheid het zich veroorloven het niet te doen zonder dat ze daardoor een veel groter gevaar lopen dan de gevaccineerde populatie, alleen al omdat de basis van de ziekte in een gebied dan veel en veel kleiner is.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #6 Gepost op: 27 november 2005, 19:17:00 »
zogedacht, ja.

Ik kreeg elke jaar, tot 3 jaar geleden, de griepprik.  ongeveer 3 dagen na de inspuiting, werd ik harstikke ziek, van een verkoudheid zei mijn arts toen, zo erg dat ik last van mijn asthma kreeg tot dat een bronchitis werd, en ik moeste antibiotica en prednisone gaan slikken.  Ook in januari 2002, kreeg ik... de griep O ja, een hele week in bed, met korts >39 graden, ik had pijn in élke bot die in mijn lichaam is!

Sinds 2003, ga ik niet meer voor de griepprik.  Ik word niet meer "verkouden" en ik merk geen verandering in mijn algehele staat tijdens het winter.

Ik ben dus van een minoriteit die contra-reageer op deze vaccin...

'nique
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 19:20:02 door Mysteriaaa »
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2005, 19:19:34 »
zogedacht, ja.
Ja, maar hoe gedacht dan niet?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2005, 19:19:38 »
Ik heb mij voor mijn werk als activiteitenbegeleidster op een dac moeten laten inenten voor hepatites B. Gelukkig sloeg het aan en ik ben nu 15 jaar beschermd als ik het goed heb.
Voor mensen die een verhoogd risico lopen om in contact te komen met mensen die wellicht besmet zijn met hepatites B, vind ik het een goede zaak dat die zijn ingeent
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Mysteriaaa

  • ***
  • 148
  • Geslacht: Vrouw
    • Mijn Website... nog niet helemaal vertald....
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2005, 19:23:06 »
Ok, alleen hoge risico individus.  Maar zou het écht hulpen??

Wat zijn vaccins eingelijk mee gemaakt??

'nique

ps-en met "zogedacht" bedoelde ik ermee dat als de grieppriek had zo voor mij gewerkt...
Mais je le fais par Amour... de la Vie.

Offline Mrie

  • **
  • 57
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2005, 19:27:20 »
Nou ik ga er natuurlijk vanuit dat het helpt, anders had ik het nooit gedaan dan heeft het naar mijn inziens weinig zin..
Wist ik het maar, dan had ik het wel geweten

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2005, 19:30:16 »
Wat zijn vaccins eingelijk mee gemaakt??
Vaccins bestaan uit het verzwakte virus zelf, of een onderdeel er van. Het idee is dat het immuunsysteem het leert herkennen als lichaamsvreemd en er mee leert afrekenen zonder dat het virus op volle sterkte in het lichaam huishoudt. Vandaar dat je de weekjes na een vaccinatie wat slapper kan zijn dan doorgaans.

Vaccins worden onder meer gemaakt door het virus te injecteren in dieren of eierdooiers en ze daar te laten groeien.

Als alleen mensen die een hoog risico lopen om besmet te worden met een virus gevaccineerd worden dan breidt die groep zich waarschijnlijk langzamerhand uit omdat er ook nog een groep is die dan een kleiner risico loopt, maar wel heel veel meer individueën telt, waardoor er weer meer individueën met het virus rondlopen waar weer meer mensen mee in contact kunnen komen etc., enz.
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 19:34:05 door Christiaan »
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Marizzie

Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2005, 19:32:51 »
antistoffen ofzo?  ???

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #13 Gepost op: 27 november 2005, 19:53:54 »
Het is jammer dat er te weinig mensen kritisch zijn over vaccins. Geen vaccins voor mij meer...
Naast dat het op dieren wordt ontwikkeld of getest is het ook gevaarlijk voor mensen.

Genoeg info te vinden via google. Er zijn veel van die organisaties die pleiten voor betere voorlichting. Alsof men er ooit bij verteld dat een vaccin dood tot gevolg kan hebben of zorgen voor verschrikkelijke bijeffecten..

Wees kritisch.

INteressant:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article18324661.ece
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #14 Gepost op: 27 november 2005, 19:59:11 »
Ik doe ook niet aan het griepvaccin, maar de basics zoals vaccins tegen hepatitis, tetanus e.d. moet je toch wel hebben, vind ik. Ik vind het ook extreem onverantwoordelijk om die aan een kind te ontzeggen.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2005, 20:12:15 »
Geen vaccins voor mij meer...
Makkelijk praten voor jou, jij hebt je laatste tien jaar geleden al gehad!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2005, 20:28:32 »
Geen vaccins voor mij meer...
Makkelijk praten voor jou, jij hebt je laatste tien jaar geleden al gehad!

nee.. 6 jaar geleden.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2005, 20:32:08 »
Geen vaccins voor mij meer...
Makkelijk praten voor jou, jij hebt je laatste tien jaar geleden al gehad!
nee.. 6 jaar geleden.

Goed, dan gaat ie in de remix...

Geen vaccins voor mij meer...
Makkelijk praten voor jou, jij hebt je laatste zes jaar geleden al gehad!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2005, 20:34:06 »
Waarom is dat makkelijk praten volgens jou?
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat denken jullie van vaccinaties?
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2005, 20:40:28 »
Waarom is dat makkelijk praten volgens jou?
Omdat je al helemaal gevaccineerd bent. Je kan nu zeggen dat je er geen meer neemt omdat je daar geen enkel risico meer mee loopt. Dat is erg makkelijk gezegd.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.