Vegatopia Forum

Vegetarische Sushi

Offline Laurita_27

• 979
  • Geslacht: Vrouw
Vegetarische Sushi
« Gepost op: 25 november 2005, 16:22:51 »
Wie o wie heeft er lekkere vegetarische sushi recepten?
En wie weet waar ik vegetarische vis vervangers kan vinden. Heeft elke toko die en is het daar bekend?
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Piek

• 2.510
Re:Vegetarische Sushi
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2005, 16:29:24 »
En wie weet waar ik vegetarische vis vervangers kan vinden. Heeft elke toko die en is het daar bekend?

Ik heb een keer een handig kookboek gekocht (ergens in de ramsj ofzo, voor ongeveer 5 euro) getiteld: Vegetarische Sushi (uitgeverij de Lantaarn, ISBN 9054261722). Daar staat in hoe je stap voor stap sushi moet maken en recepten. Misschien kun je daar naar op zoek gaan?

Heb je al ervaring met het maken van sushi?

De eerste keer heb ik wel wat recepten uit het boek gemaakt, maar later ben ik gewoon zelf wat gaan bedenken. Erg lekker in sushi is iig avocado met wassabi.
En bij de toko kun je natuurlijk lekkere ingemaakte groenten kopen (gember e.d.).
Als je wilt kan ik wel wat recepten posten uit het boek.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2005, 16:29:59 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2005, 16:33:03 »
Ik heb ook wel recepten maar het zijn lange lappen tekst.
Weet je al hoe je sushi moet maken of wil je daar ook ideeen voor.

Mijn favoriete vulling is ingelegde gember met (Japanse) mayonaise en waterkers. Komkommer-sushi is ook heel lekker.
Ipv met rijst kun je ook miehoen als vulling gebruiken.

Vegetarische vis is te koop bij natuurwinkels en Toko's maar is denk ik niet echt geschikt om in sushi te verwerken omdat het heel erg afwijkt van de vis die in vis-sushi wordt gebruikt.

,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2005, 16:36:50 »
Geroosterd sesamzaad en wortel is ook lekker als vulling.
Omelet.
En koop bij de toko tofuzakjes, die zijn ook lekker als sushi, met wat bosui bij de rijst.
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2005, 16:42:57 »
Nu heb ik zin in sushi  :(

:heehee: ik ook!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2005, 13:03:35 »

Ik heb een keer een handig kookboek gekocht (ergens in de ramsj ofzo, voor ongeveer 5 euro) getiteld: Vegetarische Sushi (uitgeverij de Lantaarn, ISBN 9054261722). Daar staat in hoe je stap voor stap sushi moet maken en recepten. Misschien kun je daar naar op zoek gaan?

De eerste keer heb ik wel wat recepten uit het boek gemaakt, maar later ben ik gewoon zelf wat gaan bedenken. Erg lekker in sushi is iig avocado met wassabi.
En bij de toko kun je natuurlijk lekkere ingemaakte groenten kopen (gember e.d.).

Dat boek had ik ook op Bruna.nl zien staan. Lijkt me wel wat. Ik zal het op mijn sinterklaas/kerst/verjaardag verlanglijstje zetten :D
Ik heb wel een paar x sushi gemaakt, dus de techniek lukt wel aardig. Ik vind de ingrediënten alleen zo moeilijk. Ook heb ik soms nori vellen die wel héél erg zeewierderig smaken. Hebben jullie nog een bepaald merk die goed smaakt?

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2005, 13:08:39 »
Ik heb juist altijd te veel soorten vulling  :-\..

Ik heb ook dat vega sushi kookboek, en ik maak meestal vullingen zoals:
- japanse omelet
- avocado met gemarineerde tofureepjes
- shitake
- komkommer met sesamzaadjes

Lekker erbij is inderdaad ingemaakte gember en wasabi en japanse sojasaus. En natuurlijk een plons Sake er bij  ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2005, 13:09:05 »
Ik heb wel een paar x sushi gemaakt, dus de techniek lukt wel aardig. Ik vind de ingrediënten alleen zo moeilijk. Ook heb ik soms nori vellen die wel héél erg zeewierderig smaken. Hebben jullie nog een bepaald merk die goed smaakt?

Die uit de natuurwinkel smaken zeewierderiger dan die van de toko is mijn ervaring.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2005, 13:17:24 »
Ik gooi ingemaakte gember altijd door de sushi, 'mag' officieel niet maar ik vind het jummie.
« Laatst bewerkt op: 26 november 2005, 13:17:55 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Viz

• 395
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2005, 14:49:31 »

Dat boek had ik ook op Bruna.nl zien staan. Lijkt me wel wat. Ik zal het op mijn sinterklaas/kerst/verjaardag verlanglijstje zetten :D

Ik zag net dat het boek niet leverbaar is, want in herdruk. Heeft er iemand nog een alternatieve titel?
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2005, 17:20:32 »

Ik zag net dat het boek niet leverbaar is, want in herdruk. Heeft er iemand nog een alternatieve titel?

Ik heb er 2: 1 is niet goed, die in herdruk is is juist wel heel okee. Ja daar ben je natuurlijk niet echt mee geholpen  :-\ Hebben ze hem niet bij de Slegte?
Ik heb wel zelf een keer een sushihandleiding geschreven, misschien dat ik die ergens eens online kan neerzetten (niet dat je daar zo veel aan hebt als dat boek dat in herdruk is, maar het is in ieder geval iets).
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 17:21:06 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2005, 19:54:25 »
Woensdag vier ik een klein eetfeestje en wil ik sushi maken voor op het buffet. Ik heb woensdag geen tijd om het te maken, en wil het dus eigenlijk dinsdagavond al maken. Blijft het goed (in de koelkast)?
Ik kan natuurlijk ook wel iets anders maken, maar ik heb (dankzij deze draad :heehee:) weer zo'n zin om sushi te maken. En het staat leuk op het buffet :chef:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 27 november 2005, 23:34:04 »
Blijft het goed (in de koelkast)?

Het droogt uit en wordt echt vies  :( Sushi moet je vers eten.
,,,,فلافل

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #13 Gepost op: 28 november 2005, 09:45:10 »
Nouja, ik vind het na één dagje in de koelkast meestal nog wel acceptabel. Maar voor een feestje zou ik inderdaad voor de verse variant gaan, smaakt een stuk beter.

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #14 Gepost op: 28 november 2005, 16:14:19 »
Woensdag vier ik een klein eetfeestje en wil ik sushi maken voor op het buffet. Ik heb woensdag geen tijd om het te maken, en wil het dus eigenlijk dinsdagavond al maken. Blijft het goed (in de koelkast)?
Ik kan natuurlijk ook wel iets anders maken, maar ik heb (dankzij deze draad :heehee:) weer zo'n zin om sushi te maken. En het staat leuk op het buffet :chef:

Ik zou het maken terwijl je gasten erbij zijn. Mensen vinden het vaak heel erg leuk om te zien hoe dat gaat. En als je al je ingrediënten wel al klaar hebt staan kost het rollen je maar een paar minuutjes werk.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #15 Gepost op: 28 november 2005, 17:23:58 »
Oe daar zou ik nou heel zenuwachtig van worden.
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #16 Gepost op: 28 november 2005, 18:39:58 »
Ik ook...
ik heb inmiddels wat anders bedacht!

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #17 Gepost op: 29 november 2005, 15:14:25 »
Ik heb bij de Xenos een pakje norivellen gekocht. Ik ga het weer eens proberen. Ook heb ik mihoen gekocht. Wie wil een lekkere vulling voor mij verzinnen met de volgende ingrediënten:
- mihoen
- rijst
- omelet
- komkommer
- tofureepjes
- avocado

channguyet

« Reactie #18 Gepost op: 02 december 2005, 18:52:50 »
hoi hier komt de suzie ..... eet smakkelijk

http://www.flickr.com/photos/quintanaroo/66486203/

Offline Laurita_27

• 979
« Reactie #19 Gepost op: 02 december 2005, 21:44:42 »
Het ziet er allemaal heerlijk uit...maar wat zit er precies in??
Leuke log trouwens, ken je dat meisje ook? Omdat het Amerikaans is.