Vegatopia Forum

NVB/Leven

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
NVB/Leven
« Gepost op: 05 oktober 2005, 21:35:48 »
Wie is er hier lid van de NVB? Iemand goede redenen waarom ik ook lid zou moeten worden?

Staan er in 'Leven' ook regelmatig veganistische recepten? Ik heb ooit eens een keer een proefnummer aangevraagd en toen kon ik er niet veel vinden.

« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2005, 21:38:17 door Sanja »
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:NVB/Leven
« Reactie #1 Gepost op: 05 oktober 2005, 22:11:21 »
Ik ben lid, maar ik twijfel al lange tijd of ik het niet ga opzeggen. Het blaadje is maar zozo en blijft toch een beetje geitenwollensokkerig. Bovendien heb ik nou nog steeds niet het idee dat ze zich daar in Hilversum het pleuris werken zodat het voor vega's in NL beter wordt.


Aiko

Re:NVB/Leven
« Reactie #2 Gepost op: 05 oktober 2005, 22:12:01 »
Ik krijg dat blad niet eens, geloof ik.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:NVB/Leven
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2005, 22:39:50 »
er was toch ooit een poll over? die kan ik niet meer vinden. Er staan nauwelijks recepten in, en ook nauwelijks onbekende recepten.
,,,,فلافل

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:NVB/Leven
« Reactie #4 Gepost op: 05 oktober 2005, 23:09:30 »
Ik ben al een aantal jaar lid, en ik moet zeggen: mwah. Het blad is zelfs achteruit gegaan vind ik. Alleen de vega nieuwtjes die zijn wel leuk, maar die vindt je hier ook.

Het kantoortje in Hilversum ziet er niet uit. Werken volgens mij 2 mensen en ze mogen de ramen wel eens lappen....
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:NVB/Leven
« Reactie #5 Gepost op: 06 oktober 2005, 07:56:15 »
De NVB is natuurlijk van nature geen blaadjes-uitgever en dat merk je. Toch zitten er wel eens aardige nummers tussen. De laatste vond ik helaas wel erg matig, met die 'poster' van 'allemaal heel verschillende vegetariėrs'. Ach jongens, wat een  ongelukkig uitgevoerd idee, want driekwart van de mensen op de foto's zag eruit als een grijze muis...

Ik denk dat de prioriteit van de NVB meer ligt (en waarschijnlijk ook moet liggen) bij de belangenbehartiging. En daaruit komen dan zaken voort als V-Day en het vegetarisch keurmerk, contacten met McDonald's over de groenteburger, met AH over vis in broodbeleg etc.
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2005, 07:56:37 door J@n »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:NVB/Leven
« Reactie #6 Gepost op: 06 oktober 2005, 10:35:52 »
Ach jongens, wat een  ongelukkig uitgevoerd idee, want driekwart van de mensen op de foto's zag eruit als een grijze muis...

Wat sowieso al voor minstens driekwart van de mensen op foto's in Leven geldt. :nosmile:

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:NVB/Leven
« Reactie #7 Gepost op: 06 oktober 2005, 10:38:35 »
Ja ik ben wel lid en dat blaadje geloof ik wel. Maar inderdaad puur uit het oogpunt dat ze de belangen (zouden moeten) behartigen van vegetarisch nederland.

Aiko

Re:NVB/Leven
« Reactie #8 Gepost op: 06 oktober 2005, 13:15:19 »
De laatste vond ik helaas wel erg matig, met die 'poster' van 'allemaal heel verschillende vegetariėrs'. Ach jongens, wat een  ongelukkig uitgevoerd idee, want driekwart van de mensen op de foto's zag eruit als een grijze muis...

Onze Remco zat er ook tussen bij die foto's, volgens mij (als we het over dezelfde poster hebben die ook op V-day hing).

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:NVB/Leven
« Reactie #9 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:44:33 »
vegetarisch keurmerk

het zou fijn zijn als ze daar bij de nvb es wat meer werk van zouden maken. In Engeland kan dat toch ook?
,,,,فلافل

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:NVB/Leven
« Reactie #10 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:45:47 »
En bijvoorbeeld hun website bijhouden. De Groenteburger van McDonalds staat er nog steeds op.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:NVB/Leven
« Reactie #11 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:53:30 »
zijn ze bijna weer actueel, want ik hoorde dat de pitamac er weer uit ging en de groenteburger terugkwam
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:NVB/Leven
« Reactie #12 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:55:56 »
vegetarisch keurmerk

het zou fijn zijn als ze daar bij de nvb es wat meer werk van zouden maken. In Engeland kan dat toch ook?

Misschien moeten wij eens wat meer druk op ze uitoefenen!
Eet gezond & eet taartjes

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:NVB/Leven
« Reactie #13 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:57:17 »
vegetarisch keurmerk

het zou fijn zijn als ze daar bij de nvb es wat meer werk van zouden maken. In Engeland kan dat toch ook?

Misschien moeten wij eens wat meer druk op ze uitoefenen!

Ze lezen hier mee, dus we kunnen virtueel de duimschroeven aandraaien.  ;)

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:NVB/Leven
« Reactie #14 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:57:53 »
zijn ze bijna weer actueel, want ik hoorde dat de pitamac er weer uit ging en de groenteburger terugkwam

Echt?! :D Waar hoorde je dat?
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:NVB/Leven
« Reactie #15 Gepost op: 06 oktober 2005, 14:59:12 »
zijn ze bijna weer actueel, want ik hoorde dat de pitamac er weer uit ging en de groenteburger terugkwam

Echt?! :D Waar hoorde je dat?
van een studiegenoot die bij de mac in almere werkt
hij kwam het me van de week vol vreugde vertellen, en was erg teleurgesteld toen ik daar niet ontzettend blij mee was
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:NVB/Leven
« Reactie #16 Gepost op: 06 oktober 2005, 15:14:53 »
Ze lezen hier mee, dus we kunnen virtueel de duimschroeven aandraaien.  ;)

En de actiebereidheid van de leden is er op dit forum (kijk maar naar de frikdraad! en de vis-in-ah-worstdraad).
Dus vegatopianen, verenig u!
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2005, 15:16:46 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

remco

Re:NVB/Leven
« Reactie #17 Gepost op: 07 oktober 2005, 09:40:43 »
Ach jongens, wat een  ongelukkig uitgevoerd idee, want driekwart van de mensen op de foto's zag eruit als een grijze muis...

Wat sowieso al voor minstens driekwart van de mensen op foto's in Leven geldt. :nosmile:



Ik zie er niet als een grijze muis uit, ik ben gewoon niet fotogeniek :P

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:NVB/Leven
« Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2005, 23:13:17 »
vegetarisch keurmerk

het zou fijn zijn als ze daar bij de nvb es wat meer werk van zouden maken. In Engeland kan dat toch ook?

Dit is voor mij ook het bestaansrecht van de NVB. Ben al jaren lid, voortgekomen uit de Vegetarische Jongeren, meen ik. Ben ook van plan om nog tot in lengte van jaren lid te blijven en hoop tevens dat de NVB niet alleen achter de schermen werkt, maar ook zichtbaar voor "ons, kritische forum'ers". Aan de andere kant hoop ik dat ook de "nieuwe" vegetariers lid gaan worden. SAMEN STAAN WE STERK(ER)

Hoop dat het mede aan de NVB te danken is dat de Groenteburger weer terug is bij Mac Donalds.

Aiko

Re:NVB/Leven
« Reactie #19 Gepost op: 18 oktober 2005, 23:21:14 »
Dank NVB, dat nu ook vegetariers hun geld bij deze foute tent kunnen uitgeven.