Vegatopia Forum

Echte vegetarische producten bestaan niet

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

maxxum

Echte vegetarische producten bestaan niet
« Gepost op: 18 augustus 2005, 21:12:30 »
De meeste vegas weten ook niet dat er dieren in suiker zitten.
In duitsland was er een rel over omdat suikerafval aan koeien werd gevoerd, en ivm met bse gevaar was dit verboden omdat er geen dierlijk voer meer aan koeien mag worden gevoerd.
Door de teelt,(net als bij alle plantaardige producten gebeurd) komen veel dieren om ,die dan ook in het eindproduct terecht komen en gewoon met een mikroscoop zijn te vinden.
Voor de ongelovigen onder jullie :  link
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2005, 21:14:43 door Christiaan »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:24:08 »
Je doelt op dierlijke resten van dieren bij plantaardige producten? eh.. ja er kunnen kleine deeltjes in plantaardige producten terecht komen.

Wat betreft suiker. Het zou ook zijn dat suiker gebleekt werd met botten. Maar CSM oid zei dat dit niet meer gebeurde (in europa). In de VS zijn er wel nog wat bedrijven die dat doen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:27:49 »
Nee, hij bedoelt dat er spitsmuizen enzo meegeoogst worden als ze suikerbieten rooien.

Alsof dat niet het geval is als ze mais kneuzen. Of grasland bemesten ::)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:28:13 »
Door de teelt,(net als bij alle plantaardige producten gebeurd) komen veel dieren om ,die dan ook in het eindproduct terecht komen en gewoon met een mikroscoop zijn te vinden.

Vind ik toch van een andere orde dan het er met opzet instoppen om de smaak te verbeteren of vitamines in te kapselen. Als je verontreinigingen al onacceptabel vindt, kun je beter meteen in de plomp springen, want dan is er niks meer wat je nog kunt eten. Bij nader inzien: in de plomp springen is ook niet zo'n goed idee. Stel je voor dat je een zoetwaterbacterie plet! :)

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2005, 21:31:31 »
Nee, hij bedoelt dat er spitsmuizen enzo meegeoogst worden als ze suikerbieten rooien.

ah.. ja geloof dat die dat ook bedoeld ja. Vind maxxum de boer (toch? :)  Tenzij het hier een andere maxxum betreft) leuk om te vertellen.
Stem op de Partij voor de Dieren

maxxum

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:30:05 »
Het gaat er toch om of je een dier mag doden voor voesel?
Je kunt best zonder suiker.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #6 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:58:28 »
Het gaat er toch om of je een dier mag doden voor voesel?
Je kunt best zonder suiker.

Tuurlijk kun je zonder suiker. Maar vegetarisch eten is geen wereldkampioenschap dierlijke producten vermijden. Je past je consumptiepatroon aan om veranderingen te bewerkstelligen. Visaroma in vegetarische boterhamworst? Laat weten dat je het niet meer zult kopen en producenten staan te popelen om het te vervangen door een ander aroma. Je trteft ze namelijk in hun portemonnee en daar zijn ze razend gevoelig voor.

Suiker mijden en zeggen dat je het niet meer koopt vanwege microscopische dierlijke verontreiniging heeft geen zin. In het productieproces is iets dergelijks niet of nauwelijks te voorkomen en hoe hoog of laag je ook springt, een producent zal er niks aan kunnen veranderen.
« Laatst bewerkt op: 18 augustus 2005, 23:02:51 door J@n »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #7 Gepost op: 18 augustus 2005, 22:59:39 »
Suiker mijden en zeggen dat je het niet meer koopt vanwege microscopische dierlijke verontreiniging heeft geen zin omdat het in het productieproces niet te voorkomen is.
En dat niet alleen bij suiker, maar bij elk plantaardig produkt.

En dus ook bij veevoeder.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #8 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:23:00 »
Als je idd overal op moet letten dan kan je net zo goed van een flat springen....

water kan dan niet meer, zwemmen in de zee, want stel je krijgt ene slok water binnen... brrr....
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #9 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:50:06 »
En snel fietsen mag dan ook al niet meer want dat veroorzaakt bij mij af en toe de onopzettelijke consumptie van vliegende beesten.

Al is de auto natuurlijk nog veel erger als insektenmoordenaar.  Maar dan krijg je het beest niet in je mond.

En als het enkel zou gaan om het niet doden van dieren bij de voedselproductie, ook dat is onvermijdelijk.  Dan mag je enkel nog rauwe ongewassen groente eten waarbij je voor elke hap zorgvuldig nagaat of er geen beest meer op of in je eten zit.

Ik kan het bewust proberen vermijden van dierenleed in de productie van voedsel alleen maar toejuichen maar er zijn grenzen aan wat leefbaar is.

maxxum

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:42:39 »
Dierenleed vermijden in het productieproces voor "normaal" alledaags voedsel is dus onmogelijk,daar zijn we het over eens.
Als je daar uit bent,dan ga je toch nadenken wat het meest natuurlijke productieproces voor voedsel is?

Kiwi

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2005, 09:46:16 »
het meest natuurlijke productieproces voor voedsel

Het meest natuurlijke productieporces voor voedsel is gewoon het bos ingaan en eten wat je daar vindt. Maar het lijkt me duidelijk dat dat geen optie is.
Dan zou je zelf je eigen groenten kunnen gaan verbouwen, maar aangezien niet iedereen daar de ruimte voor heeft valt dat voor de meeste mensen ook af.
Dus dan kom je al snel uit bij (welliswaar grootschalige(re) maar wel) biologische landbouw.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:36:00 »
Citaat
Het meest natuurlijke productieporces voor voedsel is gewoon het bos ingaan en eten wat je daar vindt.
Als je het bos in gaat, is het niet te vermijden dat je op insecten staat, holen van muisjes in doet storten, en bovendien steel je natuurlijk eten wat eigenlijk voor de dieren bedoeld is en helemaal niet voor de mensen. Zo makkelijk is het allemaal niet Kiwi  :P
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

maxxum

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2005, 12:03:37 »
Nou ik zie nog niemand het bos ingaan om eten te halen.
Maar of een monocultuur van graan of soya icm onkruidbranders erosie en uitputting van de bodem nou zo natuurlijk is...
Ik kan me voorstellen dat een muis een onkruidbespuiting beter overleeft dan een brander zoals die in de biologische landbouw wordt gebruikt.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2005, 12:07:23 »
Nou ik zie nog niemand het bos ingaan om eten te halen.
Jonge, wat is je punt? Dat we niet honderd procent consequent (kunnen) zijn? So fucking what?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2005, 12:21:21 »
So fucking what?

Ben je in Ierland op vakantie geweest of heb je teveel naar Gordon Ramsay gekeken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2005, 12:22:31 »
So fucking what?
Ben je in Ierland op vakantie geweest of heb je teveel naar Gordon Ramsay gekeken?
Ik ga voor optie 3.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vis in vega boterhamworst AH?
« Reactie #17 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:17:00 »
Dierenleed vermijden in het productieproces voor "normaal" alledaags voedsel is dus onmogelijk,daar zijn we het over eens.
Als je daar uit bent,dan ga je toch nadenken wat het meest natuurlijke productieproces voor voedsel is?


Hoezo? Vegetarisch eten gaat helemaal niet over "zo natuurlijk mogelijk" consumeren.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #18 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:02:15 »
Ik vind enig specisme op zijn plaats. Ik ga mij echt niet druk lopen maken over insecten, hoor. Kan ik mijn passie ook opgeven, kom zeg. Tuinieren is onmogelijk zonder het maken van vele slachtoffertjes, alsmede lopen in de avond bij vochtig weer, enz. enz. enz.
Wat mij betreft gaat het vooral om het welzijn zoogdieren en vogels niet te schaden. Amfibieen, reptielen en ook vissen vind ik al meer twijfelachtig. Maar vanwege de twijfel alleen al, doe ik die ook niets aan. Bovendien als je vissen of kikkerbilletjes gaat eten, ben je al gauw verantwoordelijk voor narigheid voor andere dieren en het milieu.
de tuin: dat ben ik

maxxum

Re:Echte vegetarische producten bestaan niet
« Reactie #19 Gepost op: 19 augustus 2005, 14:14:01 »
Ik ga er van uit dat je de natuurlijke dood van dieren accepteerd.

Een graanveld is een erg onnatuurlijk iets, slechts ontstaan door menselijk ingrijpen.Niet minder natuurlijk dan een varkensmesterij.
Dieren die in dat veld doodgaan door machines word door jou toch geaccepteerd?
Waarom wel een dier dood laten liggen,zonder ziel,en het niet ergens voor gebruiken ,voor voedsel?
En niet voorstellen kunnen dat andere mensen wel een dood dier eten? Bijv een doodgereden haas.

Ik vraag me dus af waarom het gevoel iets dierlijks binnen te krijgen zoveel walging oproept.