Vegatopia Forum

Wat eten de lijners vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten de lijners vandaag?
« Gepost op: 08 augustus 2005, 13:52:16 »
Ik ga met een nieuwe afvalpoging beginnen. Het lijkt me leuk om van anderen  te zien wat zij voor lekkers op tafel zetten. Natuurlijk zijn dit wel gezonde&vetarme gerechten....

Vanavond eet ik waarschijnlijk volkoren pitabroodjes gevuld met tofu reepjes pikant, sla, tomaat, komkommer en zelfgemaakte knoflooksaus van magere yoghurt.
Misschien nog wat gegrilde groente erbij.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2005, 21:00:39 »
De gegrilde groenten waren plakjes gele courgette, bataat en venkel. Met wat olijfolie besprenkeld, zout en peper erop en een snufje komijnpoeder. Het was lekker!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

prutske

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #2 Gepost op: 09 augustus 2005, 07:44:34 »
misschien eens de moeite om te bekijken.  
www.fatfree.com

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #3 Gepost op: 09 augustus 2005, 13:33:24 »
Die heb ik al in m'n favo's staan! :)

Vandaag maak ik een roerbakschotel van aardappeltjes, quornstukjes, spercieboontjes, (cherry)tomaatjes en kruiden als gerookte paprikapoeder en provençaalse kruiden. Erbij maak ik een salade van gemengde krulsla, komkommer, tomaat, een gekookt eitje, slamixpitjes (zonnebloempitten enzo) en een knoflookvinaigrette.

Kweenie precies hoeveel kcal en vet erin zit, maar het lijkt me ok.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #4 Gepost op: 09 augustus 2005, 15:54:22 »
Klinkt wel oke inderdaad, maar het lijkt mij een gewone maaltijd eigenlijk, niet iets wat alleen mensen eten die op hun lijn letten. Wat natuurlijk het meest belangrijk is, is om het te vergelijken met wat je anders zou hebben gegeten. Als je normaal vette sauzen en roomboter en zo gebruikt, dan is dit een enorme vooruitgang!  :thumbsup: Groenten grillen vind ik ook erg lekker, alleen mislukt het vaak een beetje..  ??? Stomen vind ik ook een fijne oplossing! Vandaag gewoon veel veel veel groenten en wat zilvervliesrijst.

Aiko

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #5 Gepost op: 09 augustus 2005, 15:57:16 »
Soep schijnt te helpen. Krijg je wel genoeg groenten en vitaminen binnen enzo. En de vulling is voor een groot deel water. Maar goed, dat zei Oprah Almachtige ooit eens.

Elsbeth

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #6 Gepost op: 09 augustus 2005, 16:05:52 »
Ik denk dat genoeg groenten en fruit binnenkrijgen tijdens het lijnen geen probleem moet zijn. In ieder geval: ik eet shitloads ervan en het vult en ik val af dus.. Ik zou eerder besparen op brood, aardappels etc. Soep is inderdaad handig en lekker :)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #7 Gepost op: 09 augustus 2005, 16:57:45 »
Ik heb vandaag 3 volkoren-frans-boeren-zuurdesemboterhammen op met fruitbeleg (jam zonder suiker), 2 beschuitjes met 30+kaas en vegamite, 2 pruimen en 2 abrikozen en 1 appel. Verder een kop ontgiftende kruidenthee, veel water en earl grey thee. Avondetenplan is gewijzigd: pasta met spinazie en de salade als hierboven beschreven.
Ik weet waar ik op moet letten: ik snoep teveel, snaai 's avonds nog en moet op vet in m'n maaltijden letten. En meer water drinken...
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #8 Gepost op: 09 augustus 2005, 17:07:29 »
Vertellen jullie over enige tijd ook wat de resultaten zijn?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #9 Gepost op: 09 augustus 2005, 19:00:01 »
Ik zou eerder besparen op brood, aardappels etc. Soep is inderdaad handig en lekker :)

Brood mag dan wel aardig wat calorieen bevatten,maar het bevat ook ontzettend veel vitaminen, mineralen en vezels (volkoren dan). Als je dit schrapt, mis je veel. In aardappels zitten verhoudingsgewijs minder calorieen dan in pasta en rijst.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #10 Gepost op: 09 augustus 2005, 20:04:14 »
Ik wil het gewoon afwisselen. Eet ik een dagje minder koolhydraten aan brood, dan zal ik 's avonds pasta of rijst eten. En eet ik meer brood overdag dan neem ik weing aardappels.
Ik heb ook wel montignac gedaan, waar ik goed van afviel, maar ik heb geen zin meer in dat gekloot met koolhydraten, eiwit en vet gescheiden houden. Bovendien heb ik het niet volgehouden want ik ben weer net zo hard aangekomen.... :'(
Ik heb vandaag 75 gram ongekookte pasta gehad, dat is de adh toch? Ik vond het wel weinig, maar ben gewend 100 gram te koken. Al met al, met de salade erbij en optimel yoghurt toe, was het wel voldoende. Nu nog zien dat ik de avond doorkom :-\
@Willem: ik ga me maandag wegen, dan zal ik het resultaat posten. Maar dat doe ik dan wel in de afvaldraad want we raken offtopic ;)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

prutske

Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #11 Gepost op: 09 augustus 2005, 21:45:06 »
Op deze website staan nog enkele magere recepten, calorieën en vetgehalte staan vermeld bij de receptjes.
De recepten zijn niet allemaal vegetarisch maar met wat fantasie zeker aan te passen.

www.rosemary-conley.co.uk

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2005, 10:36:33 »
Dank je wel voor de tip!

Vanavond komt het broertje van m'n vriend mee-eten.
Grote liefhebber van vlees en veel overgewicht.
Ik heb gezegd dat wij wel aan de lijn zijn en dus gezonde maaltijden maken. Vond ie prima, als er maar geen blauwe kaas in zit :O
Dus, wat zal ik maken? Het moet wel een beetje simpel zijn en niet al te veel tijd kosten. En vooral dus gezond!
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:03:36 »
Ik heb halfvolkoren snelkookrijst (Ekoland) met quornsaté en roerbakgroenten gemaakt. Toe verse ananas.
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2005, 17:31:43 »
Vanavond een hele verse salade van sla, cherrytomaatjes, tomaat, basilicum en falafels. Erbij wat brood.
Er zit zoveel lekkere groente in het bio-pakket! Ik heb ook heel veel spercieboontjes, daar moet ik even wat voor verzinnen. Misschien vries ik wel een deel in.
Morgen uit eten, pizza pakken. Ik zal om een vegetarische pizza met minder kaas vragen. (staan ze vast raar te kijken...)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2005, 20:20:13 »
Ben weer wat meer aan het opletten op wat ik eet. Heb nogal de neiging dat dat na een tijdje afzakt, maar hou het wel telkens eerst een paar weken vol, kan het op zich met gemak volhouden maar haal altijd brood in de Aldi of de Lidl in Duitsland, en soms kan ik niet of heb ik geen zin om te gaan, als het keihard regent bijvoorbeeld.
Maar heb gisteren en vandaag soep en brood gegeten, wel van dat roggebrood, dat vult goed, vind ik van groente of fruit niet echt want dat is maar ff. Alleen die pate-achtige broodbeleg zit best wat calorien in maar ja, morgen maar wat tomaten in huis halen, ook lekker, tomaat op roggebrood, of komkommer ofzo.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:50:28 »
Ik zal om een vegetarische pizza met minder kaas vragen. (staan ze vast raar te kijken...)

Ik vraag altijd om een pizza met helemaal geen kaas, en zo raar kijken ze niet hoor! Dus maak je geen zorgen  :P

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #17 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:52:47 »
Minder kaas, ik weet niet of ze dat snappen. Je kunt ook om de kaas apart vragen (krijg je gewoon parmezaan die je er over kunt strooien).

Ik bestel ook altijd zonder kaas, nooit problemen gehad.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #18 Gepost op: 11 augustus 2005, 22:15:52 »
Misschien kan ik zelfs wel gewoon een pasta al arrabiata(?) bestellen. Tis een Italiaan....
Ik ben vandaag verder braaf geweest:
5 boterhammen in totaal waarvan 3 met mager beleg, 1 banaan, 1 volkorenkoek, een grote salade, wat falafelballetjes en 1 kamutbroodje.
Nu ga ik nog wat fruit eten want ik heb wel trek. En een kopje ontgifetende kruidenthee :witch:
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat eten de lijners vandaag?
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2005, 13:01:46 »
Zo, ff een up-date. Ik ben een paar dagen druk geweest maar gelukkig is het eten binnen de perken gebleven.
Vrijdag gingen we eten bij de Italiaan. Ik heb een vegetarische pizza genomen. Deze was heel erg lekker met veel groenten en weinig kaas. Toe heb ik met m'n moeder een stukje tiramisú gedeeld. Die was zó zalig! Echt de beste die ik ooit heb geproefd. De rest van de dag had ik weinig gegeten, door omstandigheden, dus ik heb niet het idee over de schreef te zijn gegaan.
Gisteren ben ik begonnen met 2 boterhammen en een kommetje allbran cornflakes. Later in rozijnenbolletje van de reformwinkel en nog 2 boterhammen met kaas en tomaat. We zijn bij m'n ouders gaan eten en hebben salade van spercieboontjes met feta, tomaat en basilicum / een soort moussaka van aardappel, courgette en een eimengsel van ei, creme fraiche en tomaat / brood met hoummus / geitenkaas met uienchutney en pruimen/kersen crumble gegeten. Phoe, wat zat ik vol! Maar het was zó lekker en alles zelf gemaakt. En ik heb wel met mate gegeten. Ik denk dat ik qua kcal best ok zat.
Vandaag ontbeten met 2 boterhammen met groene peper tartex en tuinkers, 2 beschuitjes met kaas en marmite en een kom conflakes.
Vanavond eten we weer de sperciebonensalade met 2 volkoren pitabroodjes. Misschien een schaaltje magere yoghurt toe en wat fruit.
Morgen wegen :)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)