Vegatopia Forum

Alpro Yofu

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #80 Gepost op: 18 juli 2005, 22:10:43 »
Jamaar, wélk zelfde spul dan?
Je zegt dat je alpro hebt gehad, maar dat is een merknaam, dus het kan nog steeds alles zijn van sojadrink tot -yoghurt of weet ik wat ze verder nog hebben.
Mousse?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #81 Gepost op: 18 juli 2005, 22:14:29 »
Jamaar, wélk zelfde spul dan?
Je zegt dat je alpro hebt gehad, maar dat is een merknaam, dus het kan nog steeds alles zijn van sojadrink tot -yoghurt of weet ik wat ze verder nog hebben.
Mousse?
Sorry, ik begrijp het nu pas, stom.
ik weet het niet meer. Het zag eruit als kwark.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #82 Gepost op: 18 juli 2005, 22:16:24 »
Halfliterpot of kleine bakjes?
Tssss, oude mensen met slechte geheugens... ::)
:P



Edit: Voor het geval het de perziksojayoghurt was dus (in zo'n halfliterpot); dat hebben ze ook in het naturel, zoals ik hierboven al schreef, maar dan van Provamel (da's de biovariant van alpro zegmaar), en dat verkopen ze bij de natuurwinkel in halfliterpotten, het heet yofu naturel.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2005, 22:18:37 door calimero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #83 Gepost op: 18 juli 2005, 22:21:14 »
Halfliterpot of kleine bakjes?
Tssss, oude mensen met slechte geheugens... ::)
:P
Je hebt helemaal gelijk. Leeftijd gaat meespelen. Dat is overigens een sluipend proces. Dat zul jij ook nog wel meemaken. Het probleem is dat je al zo veel van bepaalde dingen hebt gezien en dat het onderscheid soms minimaal is. Het is meer een opslagprobleem. Net als bij de harde schijf is er een limiet aan je opneemvermogen. Dan worden sommige dingen weggedrukt. Het is aande andere kant niet te voorspellen welk onderdeel je gaat vergeten. Daarom kun je je er ook niet op trainen. Heeft ook wel met aanleg te maken, cijfers en nummers kan ik uitstekend onthouden. sofinummer, telefoonnummers noem het maar op. gaat prima. Maar dat kon ik vroeger ook al.
 Na deze ontboezeming die jou misschien niks interesseren antwoord op je vraag: een halve liter.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #84 Gepost op: 18 juli 2005, 22:26:59 »
Halfliterpot of kleine bakjes?
Tssss, oude mensen met slechte geheugens... ::)
:P
Je hebt helemaal gelijk. Leeftijd gaat meespelen. Dat is overigens een sluipend proces. Dat zul jij ook nog wel meemaken.

:O
Grapjas.

Overigens is het probleem bij dingen 'vergeten' over het algemeen niet dat ze niet goed worden opgeslagen, maar eerder dat je ze niet efficient kunt terughalen uit je geheugen.
Als ik het me goed herinner tenminste hoor... ;)
(Ik heb er college over gehad, jaja...)

Anyway, voor een suggestie voor de naturelvariant van wat jij had, zie mijn vorige post, of anders gewoon mijn eerste van vanavond in deze draad.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #85 Gepost op: 18 juli 2005, 22:33:46 »
Halfliterpot of kleine bakjes?
Tssss, oude mensen met slechte geheugens... ::)
:P
Je hebt helemaal gelijk. Leeftijd gaat meespelen. Dat is overigens een sluipend proces. Dat zul jij ook nog wel meemaken.

:O
Grapjas.

Overigens is het probleem bij dingen 'vergeten' over het algemeen niet dat ze niet goed worden opgeslagen, maar eerder dat je ze niet efficient kunt terughalen uit je geheugen.
Als ik het me goed herinner tenminste hoor... ;)
(Ik heb er college over gehad, jaja...)


Ook daar heb je gelijk in heb ik ook wel moeten leren vroeger. Ik vertelde je hoe ik het ervaar. Soms kan er gewoon geen informatie meer bij. Neem het onbewust leren (intuïtief leren) dat gaat steeds lastiger. Je halve waarneming die je vroeger veel beter kon reproduceren heeft niet 'postgevat'. Je moet mij ook niet vragen als getuige van een voorval. Ik zou niet weten of iemand een bril draagt, een snor heeft enz. En dat wordt steeds erger naar mate je wat meer kruisjes achter je naam mag zetten.
En dank je voor je edit. Ik zal eens kijken bij de natuurvoedingswinkel. Misschien heeft AH ook wel zoiets, maar dat heb ik nog nooit gezien.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vegan Choco Mousse / Pattiserie? / (silken tofu)
« Reactie #86 Gepost op: 18 juli 2005, 23:14:32 »
Volgens mij heeft AH de naturel Yofu niet, maar de natuurwinkel zeker. Hij is vooral geschikt voor hartige dingen, zo kan je er een geweldig tzaziki meemaken, echt super. Oh trouwens maar ook Marcello's kwarktaart.
Maar ik snap niet waarom je deze vraag hier post aangezien dit de silken tofu draad is, het is meer iets voor de yofudraad
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2005, 23:15:08 door Selly »
,,,,فلافل

Kiwi

Re:Alpro Yofu
« Reactie #87 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:17:06 »
Oeh, ik heb vandaag voor het eerst Alpro chocolademelk op (verse dus, als er ook houdbare mocht bestaan), en die is echt :yummie:!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Alpro Yofu
« Reactie #88 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:29:39 »
Behalve de prijs is er geen verschil tussen de verse en de houdbare uit de koelkast.

remco

Re:Alpro Yofu
« Reactie #89 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:32:45 »
Behalve de prijs is er geen verschil tussen de verse en de houdbare uit de koelkast.

Is dat hetzelfde als die je ook in gewone melkvorm kan kopen? (die lange pakken)
Ik proef daartussen namelijk wel het verschil.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Alpro Yofu
« Reactie #90 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:36:44 »
De gewone houdbare pakken die je in veel smaken hebt. Als je die koel zet en drinkt smaakt het echt weinig anders dan die dure uit de koeling.

Kiwi

Re:Alpro Yofu
« Reactie #91 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:41:02 »
O, fijn, dan ga ik die ook eens proberen! :D

Aiko

Re:Alpro Yofu
« Reactie #92 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:43:36 »
Oh, is dat het verschil? Ik zat me al af te vragen waarom er pakken Alpro in het koelvak en pakken in een gewoon rek stonden te staan. Er is dus iets een houdbaarheidsverschil?

Ik snap verder overigens nog niet zo het verschil tussen àààààààl die verschillende Alpro pakken. Het verschil qua uiterlijk in pakken zit hem in de kleurschakering. Sommige pakken hebben meer groen dan blauw, andere meer blauw dan groen. Er staat dan wel eens het woord 'calcium', of 'bio', of 'naturel' op, maar voorzover ik het weet is alleen dat woordje wat anders. Ik proef geen verschil, en er wordt verder ook geen uitleg op het pak gegeven.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Alpro Yofu
« Reactie #93 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:45:17 »
Huh.

Je hebt naturel, zonder toevoeging
Je hebt naturel, zonder toevoeging, van biologische oorsprong
Je hebt naturel, met toevoeging van zout en suiker
Je hebt perzik-abrikoossmaak
Je hebt bananensmaak
Je hebt chocosmaak
Je hebt bosvruchtensmaak
Je hebt vanillesmaak

Kiwi

Re:Alpro Yofu
« Reactie #94 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:50:05 »
Oh, is dat het verschil? Ik zat me al af te vragen waarom er pakken Alpro in het koelvak en pakken in een gewoon rek stonden te staan. Er is dus iets een houdbaarheidsverschil?

Huh, dat leek me nou niet zo moelijk, dat is met gewone melk toch net zo?

Aiko

Re:Alpro Yofu
« Reactie #95 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:52:50 »
Volgens mij heb ik nog meer naturelachtige smaken. Althans, dat doen ze in mijn winkel lijken. Ik zal eenvolgende keer even heel goed opletten.

remco

Re:Alpro Yofu
« Reactie #96 Gepost op: 05 augustus 2005, 13:56:52 »
Volgens mij heb ik nog meer naturelachtige smaken. Althans, dat doen ze in mijn winkel lijken. Ik zal eenvolgende keer even heel goed opletten.

Van de Alpro site.

Nature + Calcium 1 liter   250 ml  
Bio Nature 1 liter  
Zonder Suiker Zonder Zout 1 liter  
Line S Nature 1 liter

Vanille  1 liter  250 ml
Choco  1 liter  250 ml
Banaan  1 liter  250 ml
Aardbei     250 ml
Bosvruchten     250 ml
Perzik & Abrikoos  1 liter    
Line S Mango-Ananas  1 liter

Groeidrink  1 liter

Voor nog meer informatie



Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Alpro Yofu
« Reactie #97 Gepost op: 05 augustus 2005, 15:07:34 »
Maar hier noemen ze die uit de koeling weer niet (Natural Fresh heet die toch?), evenmin als de chocoversie daarvan.
Of is dat omdat dit een Belgische site is en de gekoelde alleen in Nederland wordt verkocht ofzo? ???
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2005, 15:20:55 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alpro Yofu
« Reactie #98 Gepost op: 05 augustus 2005, 15:12:48 »
Bestaat er een choco natural fresh versie?  :o
Eet gezond & eet taartjes

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Alpro Yofu
« Reactie #99 Gepost op: 05 augustus 2005, 15:20:26 »
Oeh, ik heb vandaag voor het eerst Alpro chocolademelk op (verse dus, als er ook houdbare mocht bestaan), en die is echt :yummie:!

En trouwens ook

Een paar maanden terug heb ik voor het eerst sojachocomel in het koelvak gezien bij de Dirk. Stond naast de naturelle sojamelk (natural fresh ofhoeheethet). Weet niet of dat al langer bestond, maar voor wie het interesseert: dit bestaat dus ook. :P
Ik weet eigenlijk nog niet wat het verschil is met de houdbare, behalve dat het in een literpak komt.
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2005, 15:23:25 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.